Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Div. Gitarprosjekt.


Anbefalte innlegg

Da er kroppen nesten ferdig, unntatt bindingen.

Frest ut PU-hullene og halslommen, og testet at alle elektriske komponenter går igjennom hulrommene og kommer på plass før jeg limte bakstykket.

DSC00155.jpg

DSC00156.jpg

3,5 graders halsvinkel skal passe rimelig bra på denne finner jeg ut.

DSC00157.jpg

Jeg blir litt ivrig noen ganger mens jeg holder på, så jeg glemmer å ta bilder mens jeg jobber. Kommer på det etterpå.

Endret av Airbrusher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsen tilpasset.

Perfect fit.

DSC00158.jpg

Klart for 5-lags binding, på front og bak.

DSC00165.jpg

1. og 2. lag med binding på plas, og 3. og 4. under veis.

DSC00166-1.jpg

Og så har jeg laget ei tynn flis (veneer) av samme trestykket som toppen på kroppen, for å lime på toppen av hodet.

Her limes de to stykkene sammen.

DSC00168.jpg

Klarer ikke å bestemme meg for hvordan jeg skal lakke denne heller...

Har for mange ideer...

I utgangspunktet var planen å lakke den i en mellomting mellom desert burst, og ice tea burst.

Men jeg har også fått veldig sansen for gitarer i en slags blå burst, eller en transparent blåfarge...

Noe lignende som denne:

SATF_BB-1.jpg

Et alternativ er å lakke den som en lett transparent goldtop... Slik at treverket såvidt vises igjennom lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mere fremgang...

Ikke de helt store rykkene nå.. Holder å med binding. Noe som tar veldig mye tid når man skal ha 5 lag både forran og bak på kroppen, og forran på hodet. Men bindingen på kroppen er ferdig limt nå, og hodet er snart ferdig. Så da blir det en masse skraping og sliping for at det skal bli pent..

DSC00170.jpg

Har også jobbet litt med gripebrettet. I rosentre, med masse figureringer..

Tror det blir "block" inlays på denne. Enkelt og tradisjonelt, men jeg har alikevel tenkt å gjøre min egen lille vri på det.. :)

DSC00171.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVIS det er cocobolo bør du bruke maske når du jobber med det, støvet kan framkalle allergiske reaksjoner. Og det anbefales å tørke av med løsemidler før liming siden det innholder mye olje. Men det ser utrolig fint ut og er vanligvis dyrere enn rosewood :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobbet! Hvor langt har du kommet med Billy Bo?

Takker.

Jeg har begynt å frese ut for bindingen på kroppen på den. Blir 5-lags forran og bak på den også.

Halsen er grovslipt/filt, unntatt hodet, der står det igjen litt.

Men når jeg freste halslommen tenkte jeg ikke på at den må vinkles litt. Nå er den helt paralell med kroppen, så det må jeg ordne.

Bygger du på bestilling og eller?;)

Jaaa...... Vi kan vel bli enige om noe...

PM. meg om hva du tenker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.