Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ville det vært en ide med vinterens Tubescreamer-løft?


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å se nærmere på den lange posten din i kveld, men nå finner jeg den ikke... Hva var feil igjen?

Jeg har også sett den lange posten til Bogen, men det ser ut til at den har forsvunnet.

Er det noen som vet hvor mange som har fått til tubescreameren, og hvor mange som ikke har?

Jeg har en del innspill etter to bygg, men det kommer i et eget innlegg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah trodde ikke noen var interessert i en masete ferskis etter som praten bare suste forbi, men uansett...

Jeg fikk lodda den sammen, men etter å ha testa den med nytt batteri nå så får jeg ekstremt lite signal igjennom når den er på. Ikke særlig fin lyd heller.

I tillegg kommer det signal igjennom når volum er av.

Jeg vet ikke om alle komponentene er satt riktig vei siden ikke alle hadde + markering på kretskortet.

Også vet jeg ikke hva man skal måle mellom når man feilsøker.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte litt på en ting, tenkte å bytte litt mellom dioder her på EN svitsj.

1. 2 LED

2. 2 dioder Symmetrisk.

3. 2 dioder Asymmetrisk

Noen mulighet for dette ved kun en bryter?

ja, med 1P3T rotasjons- eller skyvebryter (lett), eller mikroprosessor og SPDT on/off/on (litt vanskeligere)

2 dioder asymetrisk? Blir vel noe vanskelig å oppnå asymetrisk klipping da, må vel ha 3,5,7 osv.

det går fint å lage "asymmetrisk" klipping med to dioder med ulik Vf, for eksempel en 1N34 sammen med en 1N4148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ny pakke fra Musikding idag, med en del LED's, jacks og andre komponenter for senere bruk.

Jeg byttet ut fotbryteren, LEDen til blå og grønne knobber, og nå virker pedalen! Som nevnt, så har jeg klart å svi fotbryteren. Men det gikk knirkefritt denne gangen, med en bedre loddebolt og en del øving =p

Helt utrolig flott lyd i den.. Myk og kremete. Og jeg ble overrasket.. Det er den første overdrivepedalen som låter BRA på transistor.. Aldri opplevd det før :lol:

Har et problem dog.. Får ikke plass til alt i den små boksen pga litt feildrilling av hull. Klarer akkurat å pytte alt oppi kassen, men det virker som det blir en feil kortslutning eller noe sånt som kommer i kontakt.. Så kanskje det ordner seg med litt ekstra isolasjon.

Men om noen har en "større" boks de ikke bruker, skrik ut.. Ellers bestiller jeg en ny pakke igjen.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer akkurat å pytte alt oppi kassen, men det virker som det blir en feil kortslutning eller noe sånt som kommer i kontakt.. Så kanskje det ordner seg med litt ekstra isolasjon.

prøv å legge inni litt "overhead-film". sånn der gjennomsiktig plastgreie som du får på bokhandelen og databutikker.

de er laget av et stoff som heter "mylar", og dette er det samme som brukes av BOSS og andre for å isolere kretsen fra lokket på sine effekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått min til å virke også. Sjekket alle ting for N´te gang. Målte halv styrke på alle områder. Sjekker det helt nye batteriet - og det ga bare 4 V det :P. Tester da like godt pedalen med strømtilførsel og da hører jeg at det er noe lyd da jeg skrur alt til værs. Hm tenke og dobbelsjekke kabling... Flau som F over at jeg hadde mikset overdrive og volum pot´ene (var liksom dråpen i fohold til de andre feilene jeg gjorde underveis), loddet om og der vips... Men jeg lar meg ikke skremem og mener jeg har lært mye underveis og er i gang med en Phaser fra musikding nå. Tenkte jeg skulle spørre om en av elevene mine har lyst til å dekorere boksen med noe psykedelisk mønster.

Og selvfølgelig - bilde av min boks (Fotografen bruker iPhone - gadd ikke å finne fram speilrefleksen)

post-749-010159500 1289167733_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått min til å virke også. Sjekket alle ting for N´te gang. Målte halv styrke på alle områder. Sjekker det helt nye batteriet - og det ga bare 4 V det :P. Tester da like godt pedalen med strømtilførsel og da hører jeg at det er noe lyd da jeg skrur alt til værs. Hm tenke og dobbelsjekke kabling... Flau som F over at jeg hadde mikset overdrive og volum pot´ene (var liksom dråpen i fohold til de andre feilene jeg gjorde underveis), loddet om og der vips... Men jeg lar meg ikke skremem og mener jeg har lært mye underveis og er i gang med en Phaser fra musikding nå. Tenkte jeg skulle spørre om en av elevene mine har lyst til å dekorere boksen med noe psykedelisk mønster.

Og selvfølgelig - bilde av min boks (Fotografen bruker iPhone - gadd ikke å finne fram speilrefleksen)

post-749-010159500 1289167733_thumb.jpg

He he, Gratulerer så mye :-) Da gikk det jo bra til slutt.

Bør du dekorere den boksen ytterligere da? Synes den er fin som den er, jeg.

Er det en phase 90 du er igang med nå, eller? I så fall så låter de veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, Gratulerer så mye :-) Da gikk det jo bra til slutt.

Bør du dekorere den boksen ytterligere da? Synes den er fin som den er, jeg.

Green-Screameren skal være slik, men boksen til Phaseren tenkte jeg kunne bli litt psykedelisk fargeglad.

Er det en phase 90 du er igang med nå, eller? I så fall så låter de veldig fint.

Vet ikke helt hvilken Phaser det er snakk om musikding har brukt som basis for sin modell, men jeg tenkte som så at en phaser kunne vært kult å ha.

Gleder meg ihvertfall til å få testet ut screameren ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Green-Screameren skal være slik, men boksen til Phaseren tenkte jeg kunne bli litt psykedelisk fargeglad.

Vet ikke helt hvilken Phaser det er snakk om musikding har brukt som basis for sin modell, men jeg tenkte som så at en phaser kunne vært kult å ha.

Gleder meg ihvertfall til å få testet ut screameren ordentlig.

Jeg sjekket linken. Ja, det er en MXR phase 90. Lagde et par stykker selv i fjor. De låter veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.