Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ville det vært en ide med vinterens Tubescreamer-løft?


Anbefalte innlegg

Tok en liten titt i tråden her for å å se hvor mange screamere det har blitt hittil.

Etter det jeg kan se er det ca, seks stykker som har fått liv i varene sine:

Loztboy: Var vel den første

Kristoffereide

Audun: arbeid utført av Kristoffereide

Troll: Tror jeg er oppe og går, men sliter litt med kortslutninger når han pakker sakene sammen

Greenman: fikk liv i helga

Hank: Har bare ikke skrudd på bunnlokket ennå. (Eksprimenterer litt)

Hvis jeg da ikke har oversett noen.

Det er langt igjen til 50 screamere, som ble nevnt i et innlegg her ;), men det er vel også

et svært ambisiøst mål.

Synes det er bra, jeg, så langt, og siden flere er i gang vil antallet forhåpentligvis stige ytterligere :)

Endret av Hank Annicke Noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en liten titt i tråden her for å å se hvor mange screamere det har blitt hittil.

Etter det jeg kan se er det ca, seks stykker som har fått liv i varene sine:

Loztboy: Var vel den første

Kristoffereide

Audun: arbeid utført av Kristoffereide

Troll: Tror jeg er oppe og går, men sliter litt med kortslutninger når han pakker sakene sammen

Greenman: fikk liv i helga

Hank: Har bare ikke skrudd på bunnlokket ennå. (Eksprimenterer litt)

Hvis jeg da ikke har oversett noen.

Det er langt igjen til 50 screamere, som ble nevnt i et innlegg her ;), men det er vel også

et svært ambisiøst mål.

Synes det er bra, jeg, så langt, og siden flere er i gang vil antallet forhåpentligvis stige ytterligere :)

Jeg har en jeg har bygget selv, men trenger enda noen deler.

Mangler kondensatorer og transistorer til den, noen som har til salgs? bygger Tonepad sin.

Har enda ikke mulighet til å bestille fra utlandet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lekt meg litt med min og jeg må si jeg liker den ganske så godt - sammen med den svarte Telen min (navngitt Black Hotty). SD minihumbucker (SM-1n) i halsposisjon, Røde M1 mikrofon for opptak rett inn via lydkortet og inn i Garageband uten noen form for effekter.

http://gitar.greenphoto.org/screamertest.mp3

(beklager den råtne spillinga - men boksen låter fint synes jeg)

Endret av GreenMan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet forresten om den blå som ikke er loddet på.

Loddes i skrivende stund.

Skal ikke uttale meg noe om den kommer til å funke eller ikke, men loddeskillsa dine kan du forbedre! se vidoer som er lagt til her i forumet er til god hjelp!

Også ledningene dine var kanskje litt drøye i lengden syntes jeg, liker å ha det litt neat og stramt, kanskje kitsa er sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri loddet før så det er mulig trening trengs. Dette ble treninga da i såfall.

Er det slik at de to stedene som det ikke er komponenter i, skal kortsluttes?

Er det noen målinger jeg kan starte feilsøking med?

Som Kristoffer sa så skal det være en bit ledning der det står JP1 - tegnet som en rett strek på kretskortet. Ta en bit av et komponentbein og bruk det. C7 trenger du ikke å bry deg om.

Loddinga kunne vært bedre ja - men det skal jeg innrømme at det kunne vært i min også ;) Man lærer så lenge man lever og trener. Får du på den siste biten så skal det funke, hvis ikke ville jeg gått gjennom de måleleddene som Hank kommer på side 7 og 8 (mener jeg å huske) i denne tråden her.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mangler en lask rett over Q2 på printkortet. Husker ikke om den MÅ være det.

Bruk et bein-avklipp fra en av de andre komponentene ellet en liten leder-bit og sjekk om det funker

Er det ikke en transistor som står der da? bli ikke effekten i den litt vekke viss du lasker over den? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om dette:

https://www.elfaelek...73-442-03&toc=0

er den samme IC'en som den i TS'en? 4558.

Fikk lyst å prøve å sette sammen den til Tonepad, fra bunnen av med eget krettskort og sånn. Takk for link forresten.. :P

Nei, det er ikke en JRC 4558D, jeg har postet en link tidligere i denne post'en fra banzai der det var et tuning set med chips der de mest kjente var med til en billig peng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.