Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez RG548


Anbefalte innlegg

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får se hva jeg gjør med pickupsene etterhvert. Planen var å smette på sort plekterbrett, hvit humbucker i bridge, sort single i midten og zebra i neck (altså omtrent som på bildet). Jeg hadde en idé om at det da ville se ut som en humbucker-single-coil-gitar på lang avstand grunnet det sorte plekterbrettet, men det ser kult ut med et sammensurium av pickups også, spesielt nå som jeg ikke har fått montert på plekterbrettet.

Eneste 'aberet' med å droppe plekterbrettet er at lakkjobben ikke akkurat er 100% på flatene som var tiltenkt plekterbrett. Det ser ikke krise ut, men som en DIY av noen som ikke har gjort dette før, noe som for så vidt er helt riktig.

Et litt bedre bilde, men fremdeles dårlig grunnet kjipe lysforhold.

Det som ser ut som en 'chip' i lakken nede ved ræva er bare refleksjon fra taklampa.

RG_mockup_002.jpg?t=1291450737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Jeg syns det begynner å ligne noe. Har fortsatt ikke fått somlet meg til å 'rette ut' de siste lagene med rosa, men det burde gå ganske kjapt når jeg først kommer igang.

Bestillte et RG2550 plekterbrett fra Jeannie's Pickguard som ramlet inn i igår. Passet fint. Hulene til potsa og pickupswitchen var spot on. Tok en råsjans på at de fleste RGs har noenlunde like mål med hensyn til plassering av pots og switch, og det tror jeg viste seg å stemme. Jeannie's Pickguard får ofte slakt for å være slepphendt med å måle seg til hvor f.eks skruehull er i forhold til originale plekterbrett, men så lenge jeg setter det på en gitar som i utgangspunktet ikke har noe plekterbrett blir det ikke noe problem.

Sitter også og leker med tanken på å bestille ett til i gjennomsiktig plast.

IMG_20101207220344.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 9 months later...

Det skulle mer til enn sommerferie og varmere tider for at dette prosjektet skulle få fart på seg (dessuten hoppet vi bukk over sommeren i år). Nå som høsten er et faktum og utelakkering er vanskelig grunnet høy luftfuktighet, ja, så gjør man nettopp dette - elgitarlakkering.

To stk bokser med Duplicolor klarlakk ble tømt i helgen og resultatet virker lovende. Noe er det selvfølgelig å sette fingeren på, som f.eks ørsmå partikler som rekker tunge til meg i godt lys. Feinschmeckeren vil rynke på nesa, men jeg drister meg til å synes at dette er "godt nok" i denne omgang. Jeg har gått i noen klassiske fallgruver underveis som jeg håper å kunne styre unna på neste prosjekt (for det kommer, helt klart).

GItarkroppen halvannet døgn etter siste lag med klarlakk. Forferdelig kvalitet på bildet, men men. Jeg driver ikke med airbrushing i Photoshop og satser på at gutta her klarer litt appelsinhud.

04ca040b.jpg?t=1318873045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo sånn det blir, når man ikke har tilgang til en god sommerdag med omtrent 30 grader i skyggen og godt sollys. Har man slike forhold som jeg nevner, kan man selv med sprayboks se når lakken "løper sammen" og ikke bare legger seg på som små perler med tilhørende appelsineffekt.

Et par ganger har jeg hatt sånn flaks at det ikke har vært bruk for annet enn en lett polering. Slike øyeblikk er stort sett reservert til lakkeringer som for eksempel på undersiden av en støtfanger, eller gjenstander som skal gjemmes bak et deksel eller noe slikt. Er dt man lakkerer i øyehøyde, er dette det normale resultatet. Pluss at det som regel kommer en møll og parkerer i lakken før den er skikkelig tørr.

Fantastisk farge, og med litt sliping, rubbing og polering blir dette sikkert helt flottings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan

ja det är den del jobb og pussing på en gammel gitar

her har dere bilder fra mitt siste jobb en RG550 som jeg

har resturert. Först pusse den med kloss så den blir plan fin

siden bruker jeg en 2k spröytespackel som är kjempebra til og fylle

små sliperepor siden vattenslipte jeg med 800 papper og siden blå metallic

og sist 2k klarlack, siden vattenslipe med 1500 papper, rubbing og polering =)=

Sånn såg den ut före

img0075e.jpg

img0074vd.jpg

img0076jy.jpg

Og her er den ferdig for leveranse

dscf0337a.jpg

dscf0343n.jpg

dscf0340.jpg

dscf0345g.jpg

Fan, det där är ju min gamla 550.

Kul att den kommit tillbaka till livet.

Har varit med länge, den där.

På bild ett efter nya färgen ser det ut som om halsen sitter för högt upp från kroppen?

/Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitar og smekke.

48f9dbc3.jpg?t=1319266038

Tok sjansen på å pusse på klarlakken etter en uke med herding. En runde med 800-papir og en med 1500 i svampeformat (genialt for oss som ikke har all verdens tålmodighet) og vips så tror jeg det nærmer seg polering og etter hvert ferdigstilling av et stk egenlakkert rosa Ibanez RG.

Jeg er ganske fornøyd med fronten og baksiden av gitaren, men har enda en del å gå på når det gjelder sidene. Spesielt innsiden av cutawayene var noe reallt herk å jobbe med. Det ble ikke perfekt, men jeg kan leve med det. Det håper jeg dattera mi også kan, når hun vokser til og skal begynne å spille gitar (noe hun selvfølgelig skal, haalllooooo).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.