Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez RG548


Anbefalte innlegg

Litt dårlige bilder iPhone-bilder, men men...

Handlet inn rubbing compound i dag (samtidig som jeg plukket opp Harley Benton 212-kabinettet som Bring ikke klarte å levere på døra i går) og måtte teste litt før pizzabunnen skal kjevles ut.

b3f44ddc.jpg?t=1319301084

Fortsatt en del 'sliprepor' å se, men dette lover godt.

Samme område etter en rask polering med Autoglym Resin Polish (dagens reklame....). Fortsatt litt slipemerker å se, som jeg er litt usikker på om rubbingen eller polishen klarer å ta, men jeg liker godt det jeg ser.

42504f6a.jpg?t=1319302616

Peace out!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den AG'n tar nok ikke mye. Avfett gitaren så ser du hva som skjuler seg bak fylleren. Må gå på med relativt hardt slipemiddel for å få fjerna alt fra våtslipinga + swirlsen. 3M grønn etterfulgt av 3M gul vil gi deg perfekt resultat (med tilhørende pads). Om du kjenner noen som driver med bilpleie har de kanskje produktene du trenger, hovedpoenget er at du trenger en polish med slipemidler + en cuttingpad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, la oss si det slik. AG er en fyller som tetter igjen/skjuler swirlsen du ser på førstebildet. Hadde dette vært en bil hadde effekten forsvunnet relativt fort og swirlsen ville kommet tilbake (pga vær/vask osv). Men siden dette er en gitar så tror jeg nok det vil holde lengre.

Hadde jeg skulle gjort noe av det samme på en showroom-finish, hadde jeg tatt ibruk produkter som hadde slipt vekk et tynt lag av lakken slik at swirlsen hadde forsvunnet helt. Deretter hadde jeg lagt en coating som er en slags hinne som forhindrer nye swirls (og de kommer!). Tenker å gjøre dette med min Mayones til sommeren da jeg har produkter for å gjøre dette hos mine foreldre, så får vell legge ut en tråd da..

Endret av AndreasS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja... Nå begynner jeg å se enden på visa, lyset i enden av tunnelen, etc, etc.

Halvannet år ut i dette prosjektet har jeg omsider fått satt rælet sammen, i hvert fall sånn nesten. Mangler fortsatt noen deler før jeg kan gå løs med loddebolten, og polepiece-skruene på humbuckerne må også kortes noe ned slik at de kommer lavt nok ned i pickupgropa (hvis ikke blir det litt vel liten plass mellom strengene og pickupene). Trodde et lite øyeblikk at jeg slapp unna dette, men neida.

Det jeg sitter og klør meg i hue for nå er at jeg ikke har en anelse hvor jeg la shimmene til floyd-nøtta. Flaks som jeg har hatt, så er det fin action fra 1. til 24. bånd, mens åpne strenger 'buzzer' som besatt.

DSC_0233.JPGDSC_0223.JPG

DSC_0242.JPGDSC_0234.JPG

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Altså...

Gitaren er nå fin og spillbar foruten at jeg sliter litt med 'buzz på åpne strenger (spiller liten rolle da slike gitarer ikke er ment spilles på under 7. bånd, eller hur?) og at den er litt ute og sykler intonasjonsmessig. GFS-pickupene låter tilfredstillende, men jeg burde tatt litt mer i når jeg kjøpte inn midt-pickupen, som lyder på 'saftige' 6k. På hver sin side har den to humbuckerne som påstås å være "hot PAFs" som på sin side nok kan skilte med å være på 12-15k eller der omkring. Alene låter midt-pickupen relativt tynt i forhold til humbuckerne, men den gjør jobben fint når den kombineres med splittede humbuckere i 2. og 4. posisjon. Kall meg gjerne fornøyd siden pickupvelgeren stort sett står i 1- eller 5-gir.

Etter noen måneder med umontert plekterbrett som bare var festet med skruene til pickupswitch og med tone- og volumpotmetere, så var jeg i kveld plutselig åpen for å se hvordan gitaren ville se ut uten plekterbrett. Nå er jeg sjeleglad for at jeg ikke fant frem drillen på et tidligere tidspunkt og monterte plekterbrettet først som sist, for jeg syns gitaren ser 10 ganger tøffere ut uten.

Er fortsatt ikke helt komfortabel med hvite pickups, selv om jeg syns de kommer bedre tilrette nå som gitaren ikke har plekterbrett. Det frister å slenge på noen gule pickups, ev. noen litt lysere sjokkrosa noen.

Så, her er gitaren, ved siden av en sutteklut og monitordelen av et baby call-sett.

d8c7ccce.jpg?t=1330629215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.