Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez RG548


Anbefalte innlegg

Mener også å huske at fluoriserende farger ikke er skikkelig heldekkende. De blir mest "lysende" hvis de har kritthvitt underlag. Ser bra ut!

Mener det var en fyr på forumet som for en god stund siden skulle selge en sånn Jem- hals. Tror det var en kinakopihals, tar jeg ikke feil var han relativt misfornøyd med at ikke noen ville kjøpe den. Du kan jo kikke/ søke i kjøp/salg hvis det kan være noe å vurdere.

Ser jo bra ut dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dårlig med lys på rommet når jeg tok bildene, gidder ikke ta gitaren med ut i sollyset, men det kan godt være at grunningen er for mørk allikevel. Skal sjekke hva de har av grunning på Torshov Bilrekvisita, de burde ha i forskjellige nyanser. Er dog usikker om jeg skal gå for helt knæsje farger siden det er vanskeligere å få til enn andre. Lys grønn eller 'vanlig' rosa burde vel være greit å få til?

Tråden med JEM-halsen ble jo stengt for lenge siden, men om selger fortsatt har den er jeg nok interessert.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe problem å legge et lag eller to med hvitt oppå grunningen, og så skifte til fluoriserende. Det var det jeg gjorde den gangen, det var snakk om orange, sånn veivesenfarge. Ble skikkelig skrikende. Så tipper jeg man bør på med klarlakk, fluoriserende farge er ikke videre slitesterk.

Hvis jeg husker rett, sto disse opplysningene på boksen med fluoriserende farge. Kan sjekke når jeg kommer meg hjem, mener resten av lakken fortsatt ligger i "spraybokshylla" i kjelleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vel gå an å legge på et lag eller tre med vanlig hvit lakk og ikke hvit grunning?

Klarlakk er med i beregningen, og gjerne noe som tåler en god del juling. Jeg ønsker ikke å bruke masse tid på en gitar som ender opp som 'road worn' etter ett par uker med posing foran speilet på badet (for det er jo selvfølgelig det jeg har tenkt å bruke den til).

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at det var uklart, har ikke ment hvit primer.

Nå har jeg funnet boksen. Det er en boks med Dupli- color. Her står det på svorsk at man skal applikera med "Deko-vit" for aller best fluoriserende effekt. Kan ikke huske annet enn at jeg brukte helt vanlig helt hvit spraylakk og mattet den veldig forsiktig ned.

Det står faktisk ikke noe om at man "må" ha klarlakk oppå, heller. Det hadde jeg gjort uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos klarlakk.... Hvor mange lag bør man regne med? Har forstått såpass at 2K klarlakk har alt annet enn imponerende lang levetid når man først har 'spretta flaska' (cirkus et døgn eller så).

Ja du , jeg brukte en boks med klarlakk på den RG kroppen og jeg tror det ble sirka 5 omganger med en boks på kroppen og

det tror jeg borde bli bra ettersom du skal ha en solid farge, jeg skulle sikkert ha kunnet brukt en boks til på min ettersom det var metallic så man får litt mere djup i lakken. Men husk det er tynne lager som gjeller og med sirka 5-10 minuter mellom lagren så burde det her bli bra. Ja den hålle kanske ett dögn men er nokk best og bruke allt på en gang i tynne lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ment som et velment tips- hvis du er vant med å lakke med "billige" klarlakkbokser, så er sånne 2k- bokser litt skumle. De "gir" mer lakk enn de rimelige, det er mer som å lakke med sprøyte. Det er derfor litt viktig at du ikke legger på for mye, for da renner det, og da må du ta pause, og så blir lakken for gammel.. Jeg har erfaring med det.. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Den tanken slo meg umiddelbart. Skummelt med tilsatt herder.

Det måtte i så fall blitt å skaffe to bokser med en litt rimeligere 2k-variant (fant en boks til 150,- på nett (er 2k-lakk 2k-lakk uavhengig av produsent?)) for så å prøve meg litt frem på ett trestykke noe mindre enn en gitarkropp.

http://www.norbond.no/sprayboks-pu-klarlakk-2k-p-664-c-210.aspx

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det som en gang var en enslig og naken kropp akkompagnieres nå av en sent 90-talls RG550-hals. Foruten to små skrammer og litt fretwear på de to-tre første båndene er den strøken som bare det. Nå ser det ut som en gitar.

RG548_hals_001.JPG

RG548_hals_002.JPG

Har ikke sjekket ut hva som kan ha blitt brukt her, men det lar seg fort pusse glatt så en ikke merker det. Kan ikke se antydninger på sprekker eller lignende, så det er garantert kun kosmetisk.

RG548_hals_003.JPG

RG548_hals_004.JPG

RG548_hals_005.JPG

Locking nut og stemmeskruer mangler kommer siden.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, dette ser veldig bra ut. Moro å se noen gjøre godt arbeid :) Gøy med Ibanez gitarer har selv en RG550RFR 20th. Har du landa på en farge eller? Blir det ibanez vib. system, edge ett eller annet?

Slenger med ett inspirasjonsbilde av den

Bilder2009og2010434-1.jpg?t=1285145954

Ps, fin rotel forsterker og :P

Endret av SuperamunD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Rotel-forsterken er fin den og ja. :)

Siden ultralydundersøkelsen viste ei jente og ikke gutt så blir det en rosa RG. Har ikke handlet farge enda, men det er rett rundt svingen.

Når det gjelder trem så kikker jeg rundt hele tiden. Det blir jo selvfølgelig mest riktig med en edge-trem, men jeg kan overleve med en original floyd eller en gotoh ettersom de funker rett inn i stud-spacingen og routingen. Blir det ikke edge blir det helst en gotoh. Jeg hadde en herja Squierstrat for snart ti år siden som hadde ettermontert gotoh-floyd som jeg husker var særdeles stabil og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.