Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez RG548


Anbefalte innlegg

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Crap!! :angry:

Altfor lett å pusse igjennom lakken når lagene er så tynne som de er, selv med 1200/1500-papir. Får prøve å reparere det med en liten pensel eller lignende.

RG548x_012.JPG

RG548x_011.JPG

Ellers har jeg mer eller mindre gitt opp å få alt 100% slett og rett (rett og slett), så det pusseklossen ikke klarer å ta går jeg over med kun pussepapir og fingre. 1200 ble tatt med kloss, 1500 med 'svamp' (ser ut som Swint). Er 2000 siste stopp før klarlakk? Om noen vet hvor man lett kan få tak i 2000-papir er jeg evig takknemlig om vedkommende kimmer inn. Hverken Clas Ohlson, Maxbo Stormarked eller Torshov Bilrekvisita har det (om noen bor i nærheten av Sandaker og tilfeldigvis har et ark igjen byttes det gjerne mot en Snickers, eller annen valgfri sjokolade).

Ellers så venter jeg på at en sort floyd rose special skal dumpe ned i postkassen. Jeg gav opp jakten etter en pent brukt ibanez edge til passe edruelig pris og gikk heller for en ny special. Var innom tanken på å bestille en av de nye floydene til guitar fetish (floyd specs, ser ut som en gotoh uten logo), men gikk heller for en original en til samme prisen.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Den tanken der har jeg tenkt en god del ganger ja. Er dog litt usikker hvor mye jeg skal legge i dette her. Så langt ligger jeg litt over 1500,- totalt (hals, kropp, lakk, floyd rose...), men hvis jeg skal bruke brorparten på pickups så kan det fort bli ett sett bare knuckles.

Jeg har jo selvfølgelig lekt mye med slike 'virtual guitar'-sider på nettet og jeg går etter denne komboen.

RGpink.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta dette med en klype salt, men det er et eller annen som romsterer bak i hodet av info, mener å huske at det forskjell på Duplicolor og "resten" av sprayboksene. Noe sier meg at duplicolor er alkyd/oljebaserte produkter, mens de fleste andre spraybokser er tynnerbaserte akrylprodukter. Derfor er det smart å bruke kun duplicolor hvis man jobber med det.

Jeg hadde i det minste undersøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta dette med en klype salt, men det er et eller annen som romsterer bak i hodet av info, mener å huske at det forskjell på Duplicolor og "resten" av sprayboksene. Noe sier meg at duplicolor er alkyd/oljebaserte produkter, mens de fleste andre spraybokser er tynnerbaserte akrylprodukter. Derfor er det smart å bruke kun duplicolor hvis man jobber med det.

Jeg hadde i det minste undersøkt.

Jepp, tipper det er slik det henger sammen. Satser på dupli color videre. Har fungert veldig fint så langt.

Pass på det med floyden. Den kommer nok ikke til å passe i Edge-routingen.

Joda, dette har jeg sjekket opp i :) Edge-routing skal passe edge (duh), gotoh og original floyd.

Original floyd/gotoh funker også med de originale edge-studsene.

Man skal selvfølgelig ikke stole på internett, men her sette jeg min lit til hva folka på jemsite.com skriver...

Dobbeltsjekket med sjappa jeg handlet floyden av også.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bilpolish er gøy.

Er ikke ferdig med sandpapir, men ble fristet når jeg plutselig fant flaska med 'Autoglym Super Resin Polish' gjemt bak permen med fjorårets regnskap.

Tilnærmet speilflank finish (har ikke gått lengre opp enn 1500-papir) og 'vips' så kommer alle de små hakkene som tidligere ikke var synlige frem og regelrett soler seg i den rosa glansen. Pink power!!

Må gå til anskaffelse av en boks til med rosalakk. Noen steder har litt for tynt lakklag. Hvis man titter nøye nok etter så kan man skimte den hvite primeren under.

Sort floyd er forresten på plass, men må skaffe korrekte studs (edge).

RGpolish_006.JPG

Kona påpekte den fine bakgrunnen, 'teppet', som gitaren lå på. Neste prosjekt blir helt klart en blomstergitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flott ut. Trolig fargebalansen på bildet som får en til å se rød ut på min skjerm her. Blir nok med i "rosagitarklubben" i løpet av vinteren.

Når deg gjelder stoffgitar, så har jeg lyst til å lage det også, å lime på stoff på overflaten, klisse det inn med mange lag med lim og lakke.En god runde med skjæring og pussing langs kanten, og en burstlakkering skjuler enden på stoffet. Er redd det er fryktelig mye jobb å få bra, men det er jo noe av kosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tok ikke sjansen på MonkeyGrip på den nei? synes det kanskje hadde vert prikken over i'en her, men det er jo veldig mange forskjellige meninger om bærehåntak på gitarer. Utrolig bra jobba, nesten så jeg blir trist når jeg ser kontrastene mellom min lakkering og din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært moro med apehåndtak, men jeg tørr ikke prøve meg på det. Neste prosjekt kanskje (som sikkert ikke blir en Ibanez, men monkeygrip passer jo overalt ;)).

Det blir forresten som allerede nevnt noen lag til med rosa. Bilpolishen har gjort fargen litt ujevn (den ser faded ut noen steder). Egentlig som forventet, men jeg bare 'måtte' teste det ut. Neste gang venter jeg med polish før den har fått en del lag med klarlakk. Vi får se når det blir, jeg har lite tid til gitarmekking på denne siden av jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå er det lenge siden det har skjedd noe med dette prosjektet, men litt flere deler har ankommet. Foruten truss rod-deksel og plekterbrett (sistnevnte er på vei) så har jeg alt som skal til for å putte sammen en gitar. Pickups og elektronikk fra GFS kom med Posten idag.

Dårlige lysforhold og iPhone som fotoapparat, men man får ett lite inntrykk av gitaren. Jeg ble plutselig litt usikker på om jeg skal kjøre løpet ut med plekterbrett, eller om jeg skal la den være nøgen en liten stund. Slik den ser ut nå så får jeg skikkelig 80-talls superstrat-vibber. Må nok begynne spare til langt hår igjen.

bilde.jpg?t=1291395320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.