Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe FX Ultra


Norstorm

Anbefalte innlegg

Okok.. Nå har jeg hørt så mye hurra om den der tingen, at jeg er begynt å kikke på videoer og høre musikk laga på den der saken.

Hva er det nå som er så jippi med den der saken, i forhold til alt anna?

Uansett hvem jeg spør når jeg har problemer med lyden, så for jeg samme svaret; Kjøp en Axe FX Ultra, så er problemet løst.

Heh.. Sorry ass, men jeg søker meg vill, og klarer alikevel ikke å skjønne hva som gjør den der så himla dyr.

Jeg mener.. Brenner du av ca 20K på en rackunit, så er du ikek _usikker_ på hva du kjøper.

Someone please illuminate me!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Axe-FX er en Preamp og Effektunit. Axe-FX er kjent for å ha helt syk kvalitet på lyden, og mange vil nok ikke høre forskjell på en JCM800 fra Axe-FX og en JCM800 i det virkelige liv. Ja, du har sikkert hørt det før, om andre preamps, men her stemmer det faktisk!

Her er en sammenlikning av Axe-FX Dual Rectifier, og en Skikkelig en... det sier seg selv.

Ja, en axe-fx er kanskje dyrt... Men ta dette eksemplet, Peavey 5150 og Dual Rec i stereo, hva hadde dette kostet i det virkelige liv vs. å fikse en patch i Axe-FX?

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meshuggah, Periphery, Animals As Leaders, Steve Vai, John Petrucci, Zappa Jr og en hel haug andre bruker Axe-FX. Det sier vel litt?

Ja, det sier at hi-gain gitarister liker den. Jeg har vært inne på det før, men det virker som om hi-gain lyder er lettere å simulere enn Malcolm Young crunch og Hendrix clean. Sier ikke at den ikke gjør det bra heller, men ser ikke for meg Angus og Keef med Axe fx med det første. Jeg kommer til å vurdere det når den koster under halvparten av det den gjør i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del som bare spiller for meg selv, så koster dette alt for mye enn det blir verdt. Kunne godt laget software til dette. Da hadde det blitt interessant. Har et bra lydkort og en pc som er mye bedre enn innmaten i en axe....da kunne vi snakke kalkuleringen skikkelig amp simulering:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.