Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe FX Ultra


Norstorm

Anbefalte innlegg

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Et tips for de som har Axe-FX. Hvis man har lydkort med to instrument innganger og spdif inn/ut kan man kjøre to gitarer igjennom samtidig ved å route signalene ut digitalt på høyere og venstre kanal. Vi gjør det hele tiden i studio mitt når vi to gitarister. Man kan får selvfølgelig ikke like mange effekter men man spiller jo stortsett inn tørt uansett. Dessuten kan man da også spille inn original signalet fra gitaren for reamping senere.

Det kan være litt tricky å sette det opp første gangen så hvis noen lurer på hvordan det gjøres så er det bare å si ifra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en ny annonse oppe på ebay, for de som er gal nok: Fractal Audio Axe-FX Ultra

Til meg sa han at han var villig til å selge for $1895 + frakt.

For en brukt Axe, synes jeg det er litt sånn på trynet når jeg for en splitter ny en for 1 krone og 50 øre mer liksom..heh..

Men for di lystne er det vel bare å peisa på.

Happy hunting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruktprisene på AFXer er høye fordi det er ventelister på å bestille AFX fra før. Folk skor seg på det vettu ;)

Jeg betalte vel 14000 brukt inkl frakt og moms for min Ultra. Jeg har aldri gjort et så godt kjøp noensinne, og jeg har GAS av en annen verden. Jeg var gjennom det meste av Fender, Marshall, Mesa, Bogner, Hughes & Kettner og Engl før jeg kjøpte denne :P

Forøvrig er ikke aktive studiomonitorer noe særlig å bruke på gig. De gir seg for fort. Har testet med Genelec 8030 og 8020. De spiller grisehøyt hjemme, men klarer ikke helt det samme med ren gitarlyd fra AFXen. Det er bunnen i lydene som tar knekken på den selv med et passende highpass-filter. Merkelig.

Mens Atomic Reactor er kongen på haugen finnes det også en del andre fete aktive monitorer på markedet. Jeg ville helt klart gått for en aktiv monitor i steden for et sluttrinn og et kabinett. Mer variasjon.

Endret av Dozerbabar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.