Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe FX Ultra


Norstorm

Anbefalte innlegg

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den øverste låt bra, Mesa Crunchen krise og Hendrix'en låt bra, men ga meg ikke instant Hendrix feel. Jeg vil ikke sette så mye lit til lyd på youtube, og skjønner at man kan skru til man blir blå, og finne seg lyder man blir godt fornøyd med uansett. Likevel er dette et digitalt leketøy som foreløpig er alt for dyrt til jeg kommer til å tenke på det. Utelukker ikke at jeg kommer til å skaffe meg noe lignende en gang, men foreløpig holder det lenge med GR4 til hjemmestudio og øvingsbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den øverste låt bra, Mesa Crunchen krise og Hendrix'en låt bra, men ga meg ikke instant Hendrix feel. Jeg vil ikke sette så mye lit til lyd på youtube, og skjønner at man kan skru til man blir blå, og finne seg lyder man blir godt fornøyd med uansett. Likevel er dette et digitalt leketøy som foreløpig er alt for dyrt til jeg kommer til å tenke på det. Utelukker ikke at jeg kommer til å skaffe meg noe lignende en gang, men foreløpig holder det lenge med GR4 til hjemmestudio og øvingsbruk.

Leketøy?

Tror ikke gitarister som f.eks Peter Thorn (Chris Cornell, Alicia Keys osv) som kun kjører Axe FX direkte på Melissa Etheridge turneen nå, eller Devin Townsend som gjør det samme live ser på Axe`n som det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leketøy?

Tror ikke gitarister som f.eks Peter Thorn (Chris Cornell, Alicia Keys osv) som kun kjører Axe FX direkte på Melissa Etheridge turneen nå, eller Devin Townsend som gjør det samme live ser på Axe`n som det ;)

Alle i Devin Townsend Project kjører jo direkte i PA nå. Og gud det låter bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!

Kjempefordel å unngå lyd fra backline, lydmenn koser seg da :)

Off topic, men apropo. Hatt et par spillejobber i det siste med Digitale trommer (Roland V-Drums), Gitar, bass og synth rett i PA, og da ingen lyd i det hele tatt fra scenen med unntak av sang, og også da kun tre mikrofoner som kunne skape feedback og slikt. Pokker så digg det var lydmessig. All lyd perfekt balansert, lett å monitorere og full kontroll til enhver tid. Når man hørte sluttmiksen som gikk ut til publikum også tror jeg ingen kunne hørt forskjell på om det hadde blitt brukt akkustiske trommer og en tradisjonell forsterker-backline eller om alt var digitalt. Tror det skal litt til at jeg går tilbake til oppmic'et forsterker i live-sammenheng igjen (:

Dette var da min hyllest til digitale "leketøy" ^_^ Tror dog det skal en del til at jeg skaffer meg Axe-FX, da jeg sliter med å se hvordan noe skal være så mye bedre enn det jeg har nå at det skal være verdt å bruke 10.000 ekstra på det

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

greia med axe er at du har alle effekter og alle amper i èn boks til 14k.

det er ikke himla dyrt om du ser the big picture.

Dette prøver jeg å si til folk også.

Kvalitet koster uansett, en bra preamp og effektpros blir ikke noe billigere.

Sjekk hva man må gi for en CAA 3+SE og en Eventide Eclipse f.eks så ser man at Axe`n ikke er dyr..

Effektene i Axe`n er absolutt i Eventide(og hi-end tc)klassa og det er mange som mener at Axe`n er verdt prisen som effektprosessor alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic, men apropo. Hatt et par spillejobber i det siste med Digitale trommer (Roland V-Drums), Gitar, bass og synth rett i PA, og da ingen lyd i det hele tatt fra scenen med unntak av sang, og også da kun tre mikrofoner som kunne skape feedback og slikt. Pokker så digg det var lydmessig. All lyd perfekt balansert, lett å monitorere og full kontroll til enhver tid. Når man hørte sluttmiksen som gikk ut til publikum også tror jeg ingen kunne hørt forskjell på om det hadde blitt brukt akkustiske trommer og en tradisjonell forsterker-backline eller om alt var digitalt. Tror det skal litt til at jeg går tilbake til oppmic'et forsterker i live-sammenheng igjen (:

Dette var da min hyllest til digitale "leketøy" ^_^ Tror dog det skal en del til at jeg skaffer meg Axe-FX, da jeg sliter med å se hvordan noe skal være så mye bedre enn det jeg har nå at det skal være verdt å bruke 10.000 ekstra på det

Test ut en live så er det ikke sikkert du sliter med å se det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde jeg hat 10k liggende så jeg kunne kjøpe meg en Axe for å "teste den ut live" så :P

Men er det noen spesielle punkter som gjør Axe'n så mye bedre enn, ja f.eks Tonelab, i en live-setting?

Skal dog sies at antallet spillejobber med el.gitar hvert år stort sett kan telles på én hånd, og det kan jo også forklare mine prioriteringer. Hadde jeg spilt hver helg så hadde jeg kanskje hatt et annet syn på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så sykt lyst til å prøve en Axe-Fx.. Kanskje man kjøper seg en slik når man flytter på hybel.

Does not compute. Hvordan i helvete skal du ha råd til det når du bor på hybel? Jeg har prøvd å ha råd til litt mer enn salt i såret det siste året (rim, heyhey), men ikke faen om det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde jeg hat 10k liggende så jeg kunne kjøpe meg en Axe for å "teste den ut live" så :P

Men er det noen spesielle punkter som gjør Axe'n så mye bedre enn, ja f.eks Tonelab, i en live-setting?

Skal dog sies at antallet spillejobber med el.gitar hvert år stort sett kan telles på én hånd, og det kan jo også forklare mine prioriteringer. Hadde jeg spilt hver helg så hadde jeg kanskje hatt et annet syn på ting.

Er rett og slett bare at Axe`n låter sååå mye bedre, så den har rett og slett bedre ampmodeleringer og effekter

Jeg kjøpte meg siste generasjon Tonelab for å bruke som backup for Axe`n og den låt rett og slett veldig dødt og uinnspirerende i forhold.

Jeg ble faktisk litt sjokka for jeg hadde forventa mer av Tonelab`n !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.