Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mitt GFS-kit


Puttis

Anbefalte innlegg

Begynner å nærme meg slutten på byggingen av mitt GFS-kit. Hadde egentlig tenkt å lage en byggetråd, men glemte å ta bilder underveis i prosessen. Har ikke benyttet meg av noe av hardwaren som fulgte med kitet. Bro, tailpiece og stemmemekanikk er byttet ut med Gotoh hardware. Pickuper er foreløpig de som fulgte med kitet, skal sette inn noen andre etterhvert.

Dette er første gang jeg har begitt meg ut på noe slikt. Er ganske fornøyd med resultatet utseendemessig med tanke på at jeg knapt nok har tatt i en gitar før og generelt sett heller ikke er særlig nevenyttig. Dette er også første gang jeg har prøvd å lakkere noe særlig. Har ikke prøvd å fått lyd i den enda.

Det har vært en del utfordringer med dette kitet, blant annet var det boret hull til bro og tailpiece fra fabrikken, men disse var selvføgelig boret på feil plass slik at jeg måtte plugge igjen og bore nye hull. I tillegg var utfresningene til pickupene for store. Her hadde korrekt fremgangsmåte vært å blokke igjen utfresningene, pusse ned og frese ut på nytt. Dette var dessverre ikke noe alternativ siden toppen består av mindre enn 1 mm tykk finèr. Dette gjør at en ikke har noe slingringsmonn i forhold til å pusse. Løsningen ble at jeg limte inn passende trebiter for å sikre at jeg hadde noe å skru pickupdekslene i. Videre var ikke passformen mellom hals og kropp noe å skryte av men resultatet ble akseptabelt etter mye pussing, svetting og bannskap.

Lakken er Motip spraybokser og Herdins lakkbeis.

4771612353_d62a1d9f13.jpg

4772250406_b38dce05e7.jpg

4771612071_c7e3858737.jpg

4772250102_82a2cf81b5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@DrJustice

Det er det kitet der ja, bindingen kommer fiks ferdig pålimt.

@CastorFiber

Det er limt hals, kort tenon. Har limt selv. Var sjukt mye jobb for å få dette bra. Nesten uansett hvor mye en pussa og filte ble det gliper både her og der. Ble greit resultat til slutt da. Måtte også legge i en ca 4 mm tykk shim for å få kontakt mellom tenon og bunnen av utfresinga. Var ikke akkurat tight fit.

@Norstorm

Takker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.