Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mitt GFS-kit


Puttis

Anbefalte innlegg

Topplakken ser en smule matt og ujevn ut, er det bildene? Og hvordan er den å spille på? Halsen/båndene, elektronikken? Greit, den ser noenlunde bra ut, men det betyr jo ikke allverdens hvis den er håpløs å spille på. Du sier at du knapt har tatt i en gitar før, og derfor mistenker jeg dette for å være temmelig semmert. Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topplakken ser en smule matt og ujevn ut, er det bildene? Og hvordan er den å spille på? Halsen/båndene, elektronikken? Greit, den ser noenlunde bra ut, men det betyr jo ikke allverdens hvis den er håpløs å spille på. Du sier at du knapt har tatt i en gitar før, og derfor mistenker jeg dette for å være temmelig semmert. Sorry.

I motsetning til Gubbe er jeg imponert med tanke på at dette er første gang du både snekrer og lakkerer. Kudos til deg for det. Om ikke alt stemte første gang, blir en bedre og bedre jo mer man holder på. Ingen ting er så tilfredstillende som å gjennomføre et prosjekt. Selv spiller jeg på flere av mine "selvbygde" og selv om de fleste har vært akseptable, er det først nå jeg virkelig føler jeg begynner å få dreisen på ting. (lakkering har jeg ikke tørt å bevege meg ut på ennå, og i likhet med deg, er det stort sett kit etc. jeg baserer det på. Gleder meg til jeg en gang får en kjeller med båndsag ;) )

Lykke til med fremtidige prosjekter :)

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ingenting å si sorry for. Selvfølgelig er ikke dette all verden å rope hurra for. Dette er et superbillig kit hvor det er spart på alt av materialer og som er bygd av en som ikke har særlig peiling på hverken gitarbygging eller gitarspilling, så resultatet sier seg selv :) Hadde jeg derimot vært ute etter en billig Les Paul som er god å spille på hadde jeg kjøpt en Epiphone e.l. Dette var primært et prosjekt som ble igangsatt for å løse noen fritidsproblemer :) Nå gjelder det bare å lære seg å spille gitar, og hvem vet, kanskje det blir igangsatt flere byggeprosjekter etterhvert? En nyttig erfaring var dette iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har loddet ferdig elektronikken nå og halsmikken låter grei i mine ører. Bromikken derimot støyer noe helt for j.. så her har noe gått galt. Skal prøve å feilsøke litt selv for å se om jeg finner ut av hva det er som kan være problemet, men det kommer vel et stort rop om hjelp her etterhvert. Hadde forsåvidt forventet at det var elektronikken som ville volde meg størst utfordring i dette prosjektet siden jeg aldri har tatt i en loddebolt før :) Sier ja takk til alle forslag om hva som kan være problemet, selv om jeg forstår at dette er vanskelig å si noe om uten å ha sett gitaren. Er ikke fremmed for å rive ut hele greia og begynne på nytt. Tid har jeg nok av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har loddet ferdig elektronikken nå og halsmikken låter grei i mine ører. Bromikken derimot støyer noe helt for j.. så her har noe gått galt. Skal prøve å feilsøke litt selv for å se om jeg finner ut av hva det er som kan være problemet, men det kommer vel et stort rop om hjelp her etterhvert. Hadde forsåvidt forventet at det var elektronikken som ville volde meg størst utfordring i dette prosjektet siden jeg aldri har tatt i en loddebolt før :) Sier ja takk til alle forslag om hva som kan være problemet, selv om jeg forstår at dette er vanskelig å si noe om uten å ha sett gitaren. Er ikke fremmed for å rive ut hele greia og begynne på nytt. Tid har jeg nok av.

For meg så høres det ut som jordingsfeil. Ville kanskje gått over og sjekket alle jordings-koblinger.

Endret av Borgelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.