Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nettband!


Per

Anbefalte innlegg

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nettroms tanke er god og fungerer som følger, korrigér meg om jeg sier noe galt.

1. En mailkonto alle kan bruke, men den skal ikke brukes til mail.

2. Istedenfor kan du lagre mail utkast med vedlegg/sende dem til samme mailkonto. Dermed ligger filene trygt bevart på mailserveren.

3. De kan ikke linkes til, men alle som har passord kan laste den ned til sin maskin, samt laste opp nye varianter/versjoner.

4. Dermed, alle har tilgang på filene som brukes, samt informasjon om hvert nye tak kan skrives inn etter hver omgang.

Genialt, det må jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vi bli enige om å bruke samme program? Jeg bruker Cubase, og tenkte kanskje å legge ut både en .wav-fil og en Cubase-fil, for jeg vet ikke hvor enkelt det er å peise inn wav eller mp3 i de enkelte programmene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke bli enig om hvilket program dere bruker. Det er FULLSTENDIG likegyldig....så lenge dere følger noen grunnleggende og enkle regler.

FOr det første bør det heletiden være klart hvillken BPM som låten går i. Dessuten bør ALLE ferdige filer som gjøres tilgjengelig for andre starte i begynnelsen, uansett om det er lyd der eller ikke. Dette fordi det da er lett å sync'e disse opp imot de andre, bare ved å plassere de fra taktslag 1 i takt 1.

Hvis dette er vanskelig å forstå så skal jeg lage et par eksempler med bilder og filer som dere kan studere

For det andre bør det være en standard at den er i 44.1 Khz og at den har 16 bit oppløsning. Dette fordi at alle skal kunne bruke filene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.