Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ny distortion-pedal


Alfi27

Anbefalte innlegg

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bluesbreakeren koster 670,- + frakt på Sound1. De skal vel ha 115,- for frakt hvis jeg ikke tar helt feil. Dvs. oppimot 900,- tilsammen. Av meg kan du kjøpe en så godt som ubrukt BB-2 til 400,- + 56 kr.i frakt hvis den sendes som brev. Det står også på sidene til Sound1 at dette er en ren boost pedal. Det stemmer ikke helt da den har to modes. En Boost og en Blues mode. I blues mode har den massevis av gain/vreng når drive-knoben kjøres på fullt. I tillegg har jeg også en modda Boss OD 3 med massevis av vreng til 600,- + 56,- i frakt. Kjøper du begge, har du fortsatt rundt en tusing du kan bruke på enda en pedal. Nei dette var et knakende godt tilbud, du! ;)

Så nå tilfeldigvis på finn at de hadde Guv'nor og Jackhammer på tilbud til 345/395 nå i alle fall. Greie pedaler å teste ut vreng med det. Selv om Bluesbreakeren er den beste Marshall pedalen sånn jevnt over, og selvsagt mer en OD pedal enn de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guv'nor tror jeg ikke er helt i Alfis gate. Den er ikke sånn glatt distortion som han er på jakt etter. Er mer crunchy.

Men Alfi. Se om du får prøvd en Carl Martin Crrush Zone. Har ganske mye distortion. Og tror den er litt i din gate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå tilfeldigvis på finn at de hadde Guv'nor og Jackhammer på tilbud til 345/395 nå i alle fall. Greie pedaler å teste ut vreng med det. Selv om Bluesbreakeren er den beste Marshall pedalen sånn jevnt over, og selvsagt mer en OD pedal enn de andre.

Ja, de to er billigere enn BB-2'en. Av Guv'nor og Jackhammer, er vel kanskje Jackhammer har både distortion og OD mode. OD mode'n låter klart best på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere en gang for alle SLUTTE med å anbefale gutten distortion-pedaler? :) Her må det bankes inn at det er en overdrive han skal ha, og at han skal booste ampvrengen med denne.

Jeg tror gutten ikke har den fjerneste anelse om hva han skal ha.. Derfor tror jeg en praktisk utprøving av noen pedaler både i OD og Dist kategorien er på sin plass. Det er vanskelig å vite så mye om hva som er hva før man har prøvd ting i praksis. Det er nå min erfaring i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zakk Wylde kjører alt på fullt guffe. Marshallen og overdrive pedalen på full pupp. Ikke lett å få samme lyd på lavt volum.

happy.gif

Men, beste kjøpet jeg har gjort, tror jeg..... Det var en knøtt av en marshall forsterker. "MS-4". Det er en knøttliten 9 volts forsterker. På den koblet jeg til Digitech "Death Metal" pedalen, som er søppel på min andre forsterker (Fender Champion 600). Forsterkeren kjører på minste volum og max gain, sammen med death metal'n. Da har jeg Zakk Wylde lyd, på lavt volum. Overtonene nesten hopper utav forsterkeren.

wink.gif

Og, så har jeg Fender'n. Den har vel egentlig ikke hverken clean eller vreng kanal. Er en volum vrider, som styrer hvor mye forsterkeren og rørene skal presses. Høyere volum, gir mer vreng. På denne, kjører jeg en overdrive fra Behringer og en EQ-boks. Blir Zakk wylde lyd av det også

wink.gif

Helt ærlig, så tror jeg du er ute MS-4 + DeathMetal. Den lille knøtten av en forsterker, har også hodetelefoner. Bruker denne mer og mer, da jeg unngår å få kjeft fordi jeg spiller for høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvordan enkelte tråder, gjerne startet av noen av forumets unge herrer skaper så mye rare reaksjoner og irritasjon :D Det er som om trådstarter og øvrige postere ikke snakker samme språk fra aller første linje.

Jeg tror lærdommen er at det ikke er så mye vits å starte en tråd med mindre man er innstilt på å ta i mot råd og/eller egentlig lurer på noe litt konkret. Som oftest ender vi opp med at trådstarter ikke synes han får noen gode råd, fordi tingene som blir foreslått ikke er helt slik han/hun hadde tenkt seg, på et eller annet nivå - til slutt finner trådstarter seg et produkt som "på papiret" var slik de hadde sett for seg, og kjøper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.