Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ny distortion-pedal


Alfi27

Anbefalte innlegg

sorry Aph.... men jeg er litt skeptisk til Tubescreamer av en eller annen grunn. det kan være at jeg prøvde å spleise vrengen i min Laney LG20R med MT, og det hørtes mildt sagt grusomt ut.

Eh, så hvorfor vil du ha MT da?

Har du noensinne prøvd en Tubescreamer?

Den gjør ikke så så mye med "orginal-lyden" til forsterkeren, men du kan få alt fra en boost til mye mer vreng.

Og helt ærlig skjønner jeg ikke hvorfor du skal ha "hi-gain" når heltene dine (som du sikkert synes har relativt perfekt lyd) spiller med ganske mild overdrive ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eh, så hvorfor vil du ha MT da?

Har du noensinne prøvd en Tubescreamer?

Den gjør ikke så så mye med "orginal-lyden" til forsterkeren, men du kan få alt fra en boost til mye mer vreng.

Og helt ærlig skjønner jeg ikke hvorfor du skal ha "hi-gain" når heltene dine (som du sikkert synes har relativt perfekt lyd) spiller med ganske mild overdrive ...

Slash har epic lyd da, men når jeg spiller med like mye vreng selv så liker jeg det ikke....

jeg må nok ha noe i MT gata, for det er den eneste pedalen jeg har prøvd som jeg liker. jeg leste et review av Hot British der noen sa "I thougt Metal Zone was kickass but this ting completely blows it out of water!"

forresten, jeg har aldri prøvd Tubescreamer, nei

jeg vil ha MT fordi den låt konge uten noe mer!

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du fatt masse råd og vink fra folk som har spilt på mye forskjellig utstyr i mange år. Både av de som bruker mye gain og de som bruker mindre gain. Men rådene som mange av disse "fagfolka" kommer med, er du skeptisk til, eller rett og slett ikke interessert i å overveie i det hele tatt. Jeg skjønner etter hvert lite av hvorfor du i det hele tatt spør om råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Audun

har jeg ikke brydd meg, sier du? jeg har da svart på de aller fleste postene nå (riktignok etter Aph bumpa postene sine, og jeg tar den kritikken til meg)? angående den pedalen du selger som du henviste til, Audun; er ikke den litt sånn "boutiqe" (ikke det at det er noe gæli med det, altså)?

og jeg starta denne tråden for å få tips om ting som er verdt å sjekke ut. men jeg skal bli flinkere å svare, ok!

og jeg må nesten prøve en Tubescreamer før jeg kjøper, men det er ikke så lett når lokalsjappa er totalt ribbet for så godt som alle slags pedaler utenom Boss.

(standard at halve tråden min handler om kjefting :mellow: )

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Audun

har jeg ikke brydd meg, sier du? jeg har da svart på de aller fleste postene nå (riktignok etter Aph bumpa postene sine, og jeg tar den kritikken til meg)? angående den pedalen du selger som du henviste til, Audun; er ikke den litt sånn "boutiqe" (ikke det at det er noe gæli med det, altså)?

og jeg starta denne tråden for å få tips om ting som er verdt å sjekke ut. men jeg skal bli flinkere å svare, ok!

og jeg må nesten prøve en Tubescreamer før jeg kjøper, men det er ikke så lett når lokalsjappa er totalt ribbet for så godt som alle slags pedaler utenom Boss.

(standard at halve tråden min handler om kjefting :mellow: )

Det handler ikke om at jeg vil at du skal kjøpe min pedal, men når det er sagt betyr boutique at pedalen er håndlaget av en liten produsent i et begrenset opplag pr. år , og sier ingenting om mengde gain eller lydkarakteristikk forøvrig. Når det er sagt, kan denne ta deg ganske langt inn i gain-himmelen om du vil, og det hadde du funnet ut hvis du hadde sjekket litt nærmere

Det jeg mener er det at du bør sjekke mer på forhånd selv før du kommer med spørsmål. Ifht. pedaler finnes det et lass med lydklipp og videodemoer på nettet. Da slipper du tråder som er på mange sider uten at du kommer til noen konklusjon, og du slipper frustrerte "rådgivere" som tross alt bare prøver å hjelpe deg etter beste evne.

Må innrømme at jeg fortsatt ikke er helt sikker på hva du er ute etter. En hi-gain metal-pedal, en pedal som gir deg Slash lyd eller en pedal som utfyller vrengen du allerede har i ampen.

Det var heller ikke ment som kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slash har epic lyd da, men når jeg spiller med like mye vreng selv så liker jeg det ikke....

jeg må nok ha noe i MT gata, for det er den eneste pedalen jeg har prøvd som jeg liker. jeg leste et review av Hot British der noen sa "I thougt Metal Zone was kickass but this ting completely blows it out of water!"

forresten, jeg har aldri prøvd Tubescreamer, nei

jeg vil ha MT fordi den låt konge uten noe mer!

Slash har en helt ok lyd (får sikker kjeft av alle slashfantikerne her nå :D ), men nå er det i mine ører da ...

Og hvis MT er den eneste pedalen du har prøvd som du liker vet jeg ikke hvor mange pedaler du har prøvd.

Hvis du vil ha MT kjøp MT da for gods sake, da trenger du jo ikke å starte sånne tråder hvis du absolutt elsker MT og vil ha den ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker MT trenger du iallefall ikke være bekymret for at noen andre pedaler har for mye gain, den pedalen har mer gain enn det aller meste biggrin.gif

Når det er sagt, distortion pedaler egner seg oftest jævlig dårlig til å "booste" opp vrengen på en røramp.. Til det bruker man en OD eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en hi-gain pedal jeg er ute etter, og siden ampen min har veldig god clean så blir det en veldig fin blanding.

Det kommer også helt an på da forskjellige amper reagerer forskjellig på forkjellige pedaler, og du må nesten bare teste selv for å finne ut hva som passer deg, ditt lydideal og din amp. Et gitarforum kan i beste fall lede deg til noen pedaler det kan være verdt å sjekke ut nærmere. Det betyr at du enten må sjekke pedaler ved hjelp av klipp/videoer og beskrivelser på nett, på en musikksjappe, låne pedaler av kompiser for å teste, eller rett og slett ta en sjans.

Lykke til i jakten!

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer sikkert til å syns MT låter dritt i med en gang jeg prøver en i den prisklassen jeg har tenkt å kjøpe i nå... jeg vet ikke om jeg gjør det, men jeg har jo tross alt bare spilt i 1 år, og nå når jeg først skal kjøpe dist. pedal skal jeg kjøpe en jeg kan utvikle meg med og som jeg kan ha en stund.

jeg regner med at du ossy ikke kjøpte MT'n din fordi du syntes den låt dritt? og nå syns du den låter dritt, sant?

tusen takk, Audun! :D

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer sikkert til å syns MT låter dritt i med en gang jeg prøver en i den prisklassen jeg har tenkt å kjøpe i nå... jeg vet ikke om jeg gjør det, men jeg har jo tross alt bare spilt i 1 år, og nå når jeg først skal kjøpe dist. pedal skal jeg kjøpe en jeg kan utvikle meg med og som jeg kan ha en stund.

jeg regner med at du ossy ikke kjøpte MT'n din fordi du syntes den låt dritt? og nå syns du den låter dritt, sant?

tusen takk, Audun! :D

Første gang jeg prøvde den synes jeg den var helt konge ... Helt til jeg prøvde en skikkelig overdrivepedal som den jeg har fra Fulltone.

Også, når du drar i en butikk, ikke se etter distortionpedaler, se etter overdrive. Det er det jeg tror passer ditt behov best. Som Tubescreameren ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.