Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ny distortion-pedal


Alfi27

Anbefalte innlegg

Du har jo fått en million forslag, men det virker jo som du ikke bryr deg..

Jeg foreslår en overdrive pedal, og tror at det i kombinasjon med vrengkanalen til ampen din kan være det du ser etter.

Om du kjøper en brukt BB preamp eller noe, kan du nok selge den for samme pris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg vil ha tips til ting som er verdt å sjekke ut, og som KAN være det jeg ser etter....

Da vil jeg anbefale deg å sjekke ut absolutt ALT...

Det er dessverre helt umulig å komme med gode tips når du ikke kan være mer spesifikk på hva slags lyd du er ute etter.

High gain forteller oss veldig lite og er et alt for vidt begrep.

F.eks kjører Zakk Wylde en OD som han bruker til å booste en Marshall som allerede vrenger. Om man liker lyden hans eller ikke er ikke så viktig, den er i alle fall "high gain" så det holder.

Hvis du er helt sikker på at det er en distorion pedal du er ute etter, kan jeg anbefale deg å sjekke ut en Suhr Riot.

Hvis ikke, bør du prøve en TS eller lignende først.. Det er mulig du blir overrasket cool.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er vell kjent for sin JCM800 + overdrive viss jeg ikke husker feil.

Da ser du ihvertfall etter en med klassisk high gain lyd.

Sjekk YouTube da, ligger helt sikkert lydklipp av Laney'n med overdrive ala Tubescreamer der. Ellers er kanskje en moddet Boss DS-1 noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke akkurat det jeg er ute etter, men bedre enn det den har som utgangspunkt (på lavt lydnivå, på høyt lydnivå er den konge). jeg må bare si det at grunnen til at jeg skal ha en vrengpedal er at jeg må opp på ett sykt høyt lydnivå for at jeg skal få godlyd (ja, jeg har sagt det før, men det så ikke ut som noen fikk det med seg). og da er det ikke sikkert at en OD-pedal er det rette. men jeg skal ikke si så mye, for jeg har kun prøvd en Boss BD-2 på clean-kanalen (eneste kanal) på Fender Champion 600.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke akkurat det jeg er ute etter, men bedre enn det den har som utgangspunkt (på lavt lydnivå, på høyt lydnivå er den konge). jeg må bare si det at grunnen til at jeg skal ha en vrengpedal er at jeg må opp på ett sykt høyt lydnivå for at jeg skal få godlyd (ja, jeg har sagt det før, men det så ikke ut som noen fikk det med seg). og da er det ikke sikkert at en OD-pedal er det rette. men jeg skal ikke si så mye, for jeg har kun prøvd en Boss BD-2 på clean-kanalen (eneste kanal) på Fender Champion 600.

Da sier jeg bare skaff deg ørepropper og push den forsterkeren din så du får den kongelyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har prøvd en overdrive, en Boss BD-2, og den ble lagt tilbake på hylla etter første strum. og ossy, det er liksom hele meningen med tråden at jeg ikke vil plage alle rundt meg for å få godlyd!

ett alternativ er attenuator (merkelig at ingen har foreslått det) men det er dyrt, og den har likevel kun 80% gain av det jeg vil ha på høyere volum som jeg snakket om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har prøvd en overdrive, en Boss BD-2, og den ble lagt tilbake på hylla etter første strum. og ossy, det er liksom hele meningen med tråden at jeg ikke vil plage alle rundt meg for å få godlyd!

ett alternativ er attenuator (merkelig at ingen har foreslått det) men det er dyrt, og den har likevel kun 80% gain av det jeg vil ha på høyere volum som jeg snakket om..

men jeg skal ikke si så mye, for jeg har kun prøvd en Boss BD-2 på clean-kanalen (eneste kanal) på Fender Champion 600.

Du har prøvd en OD pedal i 5 sekunder på en ukjent forsterker? og det er grunnen til at du ikke tror en god OD vil gjøre susen på den forsterkeren du har nå? .. Ja, det er forskjellig man skal høre..

Jeg tror det beste du kan gjøre er å handle deg 2-3 greie pedaler for så å faktisk prøve de ut litt over tid. Så blir du litt mer kjent med hvordan pedaler brukes og hva som fungerer godt sammen med forsterkeren din også. Problemet ditt nå er nok at du ikke aner hva du vil ha og hva som egentlig er hva.

Som nevnt 2k+ gir deg minst 2-3 greie pedaler.

Hvis Marshall pedalene er på tilbud hos.. var det Sound1? kan du handle en BluesbreakerII (tubescreamer aktig) Guv'nor eller Jackhammer - de tre pedalene til sammen får du for en tusenlapp omtrent. (brukt, hvis de ikke er på salg lenger) Bruk så den siste tusenlappen på et par andre pedaler - sjekk f.eks Carl Martin Crush Zone. Etter 1-2 år kan du selge de du ikke bruker.

Dette er ikke "High-End pedaler" men noe sier meg at du kommer til å ha nytte av å test litt ulike rimelige pedaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men du har prøvd en overdrive på CLEAN-kanalen, også klager du over at overdrive suger?? Prøv å kjør den på den andre kanalen din, så skal du få høre noe rart...

men jeg skal ikke si så mye, for jeg har kun prøvd en Boss BD-2 på clean-kanalen (eneste kanal) på Fender Champion 600.

Ukjent forsterker + pedal, jeg tipper inne på en butikk? i? 30sec uten å skru på noe som helst? og på lavt volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skrudde jo på gain-potmeteret, da. men det var fortsatt ikke i nærheten av det jeg er ute etter. men kanskje den der Zakk Wylde OD'n kan være noe? eller er den best på JCM800?

En overdrive funker ikke som den skal med clean-kanal.

Hvis du bruker den på en forsterker med litt overdrive/distortion (kall det hva du vil) allerede, da skjønner du, da begynner the magic to happen!

Du får nok ikke Zakk Wylde doverdrive ved å bruke den OD'en på din amp. Han bruker den på en allerede ganske kraftig distorted lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.