Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ny distortion-pedal


Alfi27

Anbefalte innlegg

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det du er ute etter med den ampen du har, er en Tubescreamer eller tilsvarende til å booste ampvrengen med. F.eks. en Visual Sound Route 808, som er en TS808-klone med litt tilleggsfunksjoner. Koster en tusenlapp hos Vintagegitar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget her er at det er bare tull å bruke en distortionpedal når du har en amp med så god grunnlyd. Da er det bedre å bruke en overdrivepedal til å forme lyden litt mer i den retningen du vil ha den... Get it?

Hvis det var higainlyd du var ute etter, burde du kjøpt deg en 5150 og et 212-kabinett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo det de sier, alt passer til alt :P

Og anyway, liker jeg en lyd så liker jeg en lyd og driter i hvordan det egentlig skal låte!

Og det er jo selvfølgelig helt greit, men da er det jo bare tull å nevne de referansene-bandene du nevner hvis lyden likevel ikke skal ligge i den gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du er ute etter med den ampen du har, er en Tubescreamer eller tilsvarende til å booste ampvrengen med. F.eks. en Visual Sound Route 808, som er en TS808-klone med litt tilleggsfunksjoner. Koster en tusenlapp hos Vintagegitar :)

+1

Tubescreamer kan gjøre mye med lyden ens. Selv om den er så enkel og liten.

Og Alfi, alt passer til alt så lenge du liker det, men nå spør du oss om råd og vi assosierer ikke Metal Zone med den lyden du sier du liker.

Og hvis du liker en lyd og driter i hvordan det egentlig skal låte, hvorfor spør du oss (som har andre preferanser enn deg) om hjelp da? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overhodet ikke meninga å være frekk eller noe Alfi27, men med tanke på at dette er en forum og postene er det kanskje greit å lese gjennom litt nøyere hva man skriver? For meg som syntes dette kunne være en interressant tråd virker det mer som et transkript av en chat på irc eller noe... Folk kommer med tips og "svarene" fra trådstarter er omtrent umulig å skjønne.

Interessant tråd og all honnør til folk som svarer, men tenk på at for å få konstruktiv kritikk er det kanskje greit å bruke litt ekstra tid på å formulere seg.

Uansett: Likte du MT-2 så bra er jo det svar nok i seg selv, og da har du jo penger til wah og hva det måtte være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry Aph.... men jeg er litt skeptisk til Tubescreamer av en eller annen grunn. det kan være at jeg prøvde å spleise vrengen i min Laney LG20R med MT, og det hørtes mildt sagt grusomt ut.

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marshall Guvnor 2 plus og Vox Wah V847!!

Ikke la deg lure av prisen på guvnoren, den er helt maskin på lyd. Voxen er mye bedre og billigere enn crybaby wahene.

Kjøp begge på sound1.no

er det no hi-gain lyd i Marshall'en? trodde den var mer crunch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.