Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ny distortion-pedal


Alfi27

Anbefalte innlegg

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

og det går an å få hi-gain om jeg pusher den? den har egentlig veldig bra lyd når den kommer høyt opp på volum, men da må jeg stå så langt borte ledningen rekker så det ikke feeder. det er derfor jeg vil ha en pedal så jeg slipper å få tinnitus hver gang jeg skal ha godlyd av ampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme forsterker(Min har andre høytalere riktignok), og jeg brukte en Boss Ds-1 som vreng, bare kjørt på cleankanalen. Jeg trodde lenge dette var bra gitarlyd, helt til jeg kom over en Ibanez Ts9 til 300 kr i USA :) Lyden er utrolig mye bedre!

Bruker også Xotic BB Preamp som også er en fantastisk pedal både som overdrive alene, men enda bedre på drive-kanalen på VC30 ;)

Mitt råd er å ikke kjøpe hi-gain pedal før du har prøvd en overdrive-pedal :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du definere hva du mener med hi-gain?

Sånn som et lydklip, artist, band?

det er akkurat det jeg ikke kan :mellow:

jeg har en egen spesiell lyd.. (eller vil i det minste ha det, det er derfor jeg laget denne tråden :lol: )

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme forsterker(Min har andre høytalere riktignok), og jeg brukte en Boss Ds-1 som vreng, bare kjørt på cleankanalen. Jeg trodde lenge dette var bra gitarlyd, helt til jeg kom over en Ibanez Ts9 til 300 kr i USA :) Lyden er utrolig mye bedre!

Bruker også Xotic BB Preamp som også er en fantastisk pedal både som overdrive alene, men enda bedre på drive-kanalen på VC30 ;)

Mitt råd er å ikke kjøpe hi-gain pedal før du har prøvd en overdrive-pedal :)

Lykke til!

hvilket år er din fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har spilt i 1 år.... Jeg spiller heavy metal, bruker for det meste high-gain.... Men jeg må si at distortion boks er da ikke så viktig...

Du har vreng i amp, pleier å funker som ei kule, legg på litt delay og reverb... Så skal du se... Om du trenger mer gain, eller en gitarlyd som det er lett å "gjemme seg bak", dvs at når du spiller feil, så kommer det ikke så godt fram ( da mener jeg, at du ikke treffer strengen skikkelig f.eks, ikke at du tar feil akkord)

, så trenger du en tubescreamer lignende sak, som komprimerer lyden din og gir mer sustain.

Ellers så ligger det en Pete Cornish P-2, ute på finn nå.....

Endret av doph
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er akkurat det jeg ikke kan :mellow:

jeg har en egen spesiell lyd.. (eller vil i det minste ha det, det er derfor jeg laget denne tråden :lol: )

Å ha gainete lyd er jo ikke særlig "spesielt" da.

Dessuten så syns jeg denne tråden virker som om du stiller spørsmål, får svar, ignorerer de (eller titter på de, men sier "er litt skeptisk til x og y fordi" uten å faktisk ha prøvd den pedalen) og ender opp med at du bare kjøper MT uansett fordi du ikke vet noe bedre ...

Ikke tenk distortion på den forsterkeren din, tenk overdrive-pedaler!

Og hvis du skal ha hi-gain skjønner jeg ikke hvorfor du kjøpte den forsterkern in the first place.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant nok, men jeg har ikke hørt noen som har den lyden jeg vil ha hvertfall :)

Hvordan forventer du at vi skal hjelpe deg da? Når du ikke engang vet hvordan den lyden din høres ut engang, eller ikke kan beskrive den på noen som helst måte?

Da kan INGEN andre enn deg selv hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.