Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva trenger man for å ha et komplett effektbrett?


ovl

Anbefalte innlegg

Nok en opptadering:

Chorus: 60$ Deltalab stereo chorus

Distortion/overdrive:MXR Doubleshot Distortion 130$

Delay: 60$ Deltalab reverb

Wah: 80$ Cry Baby

Volume: 84$ Ernie Ball VP Junior 25K

Pedalbrett: 0$ Lages i Norge...

Hvordan fungerer strømforsyning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Strømforsyningen forsyner strøm til pedalene.

Det du kjøper, er:

OD/Dist: Fulltone OCD

Chorus: EHX Small Clone (kjøp av Guns 'n Roses her på forumet, 300 er svært fin pris)

Delay: MXR Carbon Copy

Wah: Dunlop Wylde wah

Volumpedal: Ernie Ball VP Jr. 250kOhm

Pedalbrett: Konnis' kvalitetsbrett, 350kr for slikt håndtverk er et varp. Du får med kasse også, til å frakte brettet rundt.

Du kan takke meg siden. Overskrider budsjettet ditt litt men dette er bra pedaler. Eventuelt kan du kutte ned på wah-prisen, men med vreng er det bare Wylde wah og dyrere som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en GCB-95 selv, syns ikke den er noe særlig til vreng. Sweepen i wahen gjør at pedalen blir som en av/på tonebryter ved higain, føler jeg. Da syns jeg Wylde-wahen funker bedre, samt Dimewah, 535Q osv.

Man har jo også andre wah-produsenter som Vox, Fulltone, Ibanez osv, men har liten erfaring med disse, så de skal jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømforsyningen forsyner strøm til pedalene.

Det du kjøper, er:

OD/Dist: Fulltone OCD

Chorus: EHX Small Clone (kjøp av Guns 'n Roses her på forumet, 300 er svært fin pris)

Delay: MXR Carbon Copy

Wah: Dunlop Wylde wah

Volumpedal: Ernie Ball VP Jr. 250kOhm

Pedalbrett: Konnis' kvalitetsbrett, 350kr for slikt håndtverk er et varp. Du får med kasse også, til å frakte brettet rundt.

Du kan takke meg siden. Overskrider budsjettet ditt litt men dette er bra pedaler. Eventuelt kan du kutte ned på wah-prisen, men med vreng er det bare Wylde wah og dyrere som gjelder.

Hva mener du med Konnis'? Jeg får opp null treff...

Bateri følger vel med?

Endret av ovl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Konnis' mener jeg "Konnis sin". Med Konnis mener jeg meg. Klikk på den høyre linken nederst i signaturen min.

Du kan godt få 14kr avslag så får du kjøpt et 9V ES-batteri på Rimi. :)

Nei, strømforsyning følger ikke med. En billig løsning på strøm til pedalene er å kjøpe en betterieliminator (fåes på Clas, Biltema etc) og en daisy chain. Anbefaler dog å kjøpe en ordentlig strømforsyning, f. eks. T-Rex Fueltank eller Voodoo Lab Pedal Power.

Fordelen med mange av pedalene jeg foreslo til deg er at de er true bypass, med andre ord trekker de kun strøm når de er aktivert. Dermed slipper man å plugge ut kabelen hvis man vil spare på batteriet. Wah'ens og volumpedalens kabler i inputen må plugges ut for å ikke trekke strøm, såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Konnis' mener jeg "Konnis sin". Med Konnis mener jeg meg. Klikk på den høyre linken nederst i signaturen min.

Du kan godt få 14kr avslag så får du kjøpt et 9V ES-batteri på Rimi. :)

Nei, strømforsyning følger ikke med. En billig løsning på strøm til pedalene er å kjøpe en betterieliminator (fåes på Clas, Biltema etc) og en daisy chain. Anbefaler dog å kjøpe en ordentlig strømforsyning, f. eks. T-Rex Fueltank eller Voodoo Lab Pedal Power.

Fordelen med mange av pedalene jeg foreslo til deg er at de er true bypass, med andre ord trekker de kun strøm når de er aktivert. Dermed slipper man å plugge ut kabelen hvis man vil spare på batteriet. Wah'ens og volumpedalens kabler i inputen må plugges ut for å ikke trekke strøm, såvidt jeg vet.

True bypass betyr bare at gitarsignalet går tvert gjennom pedalen uten å gå innom noen elektroniske kretser. Selve kretsen (effekten) vil alltid være tilkoblet strøm og dermed trekke litt.

Skal modere meg litt på whaen. Har ikke prøvd den på veldig higain, har vel egentlig ikke prøvd noe på ordentlig higain når jeg tenker meg om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det nok med en tuner og delay. Kanskje en chorus og overdrive også.

Imo så ødelegger Wah-wah og lignendes effekter for spillestilen. Spesielt viss man er litt fersk i gamet.

Smak og behag. Har prøvd mange pedaler, men ender alltid opp med å selge de da de blir liggendes ubrukt.

Hadde jeg hatt et budsjett på pedaler, så hadde jeg kjøpt noen få, men gode pedaler fremfor mange kurrante.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

True bypass betyr bare at gitarsignalet går tvert gjennom pedalen uten å gå innom noen elektroniske kretser. Selve kretsen (effekten) vil alltid være tilkoblet strøm og dermed trekke litt.

Skal modere meg litt på whaen. Har ikke prøvd den på veldig higain, har vel egentlig ikke prøvd noe på ordentlig higain når jeg tenker meg om. :)

Javel, da.

Trekker lite strøm, dog. Small Stonen min stod plugga i uten adapter i over en uke uten at det ble noen forskjell i lysstyrken på LED'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.