Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva trenger man for å ha et komplett effektbrett?


ovl

Anbefalte innlegg

Skulle ikke du kjøpe deg multi-effekt da?

uansett - det du vel spør om er FAB echo pedalen til Danelectro? Og kan den fylle rollen som både reverb og delay? Nei, det vil jeg absolutt ikke tro. En pedal til 15$ har et noe begrenset register å vise til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vurderer å kjøpe noen stompbokser i USA..:

Boss ch-1 (Chorus)

Boss md-2 (Distortion)

Danelectro dj-4 (Reverb)

Danelectro dj-3 (Delay)

En eller annen Metal pedal til 80dollar på guitarcenter (Tips til metal stompboks?)

Cry Baby Wah (Wah Wah)

Volum pedal til under 50 dollar. (Tips?)

Pedalbrett til rundt 80 dollar (Tips?)

Husk at jeg skal kjøpe det på guitarcenter...

Tips og erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen tips:

-Husk at mange forsterkere har innebygget reverb

-Bruk mer penger på en skikkelig delay pedal, bruk heller mindre på en billigere chorus..

-Volumpedaler koster gjerne fra ca 80$ Du kan jo prøve noen rimeligere hvis de har, men en volumpedal trenger en viss masse for å fungere godt - prøv selv.

-Hvis du skal bruke dette sammen med en rør-forsterker så kjøp deg en overdrive pedal og ikke bare "distorsion" pedaler. Den kan du også bruke til å "booste" en annen pedal med, eller bare heve signalet ut av gitaren med enklere.

Kjøp deg en daisy-chain strømforgreinerkabel med det samme, så kan du bruke en rimelig eliminator (kjøpt i norge) som felles strømforsyning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en daisy-chain strømforgreinerkabel med det samme, så kan du bruke en rimelig eliminator (kjøpt i norge) som felles strømforsyning.

Kan du uttdype den litt :P Fungerer ikke daisy-chain's med vanlig 9V DC adaptere? Min klarer ikke å levere strøm men tenkte kanskje den bare var ødelagt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig 9V DC adapter = batterieliminator på eldre "slang" fra den gangen da man kjøpte slik over disk i små butikker med eldre menn som hadde alle tenkelige dupeditter på lager i kjelleren.. :D

Disse kommer med ulike ratinger angående hvor mye strøm de leverer forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å kjøpe noen stompbokser i USA..:

Boss ch-1 (Chorus)

Boss md-2 (Distortion)

Danelectro dj-4 (Reverb)

Danelectro dj-3 (Delay)

En eller annen Metal pedal til 80dollar på guitarcenter (Tips til metal stompboks?)

Cry Baby Wah (Wah Wah)

Volum pedal til under 50 dollar. (Tips?)

Pedalbrett til rundt 80 dollar (Tips?)

Husk at jeg skal kjøpe det på guitarcenter...

Tips og erfaringer?

Hvis jeg skulle kjøpt pedaler og slikt i usa, hadde jeg gått for litt dyrere pedaler..

Boss pedaler er sånt du får kjøpt billig brukt her i norge, så kjøp deg en litt dyrere drivepedal og div..

Det mest fornuftige er å kjøpe en kurrant røramp og et par bra basic pedaler til å begynne med.

Skal du bygge pedalbrett, bør du ha en bra amp for å kunne utnytte det ordentlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen tips:

-Husk at mange forsterkere har innebygget reverb

-Bruk mer penger på en skikkelig delay pedal, bruk heller mindre på en billigere chorus..

-Volumpedaler koster gjerne fra ca 80$ Du kan jo prøve noen rimeligere hvis de har, men en volumpedal trenger en viss masse for å fungere godt - prøv selv.

-Hvis du skal bruke dette sammen med en rør-forsterker så kjøp deg en overdrive pedal og ikke bare "distorsion" pedaler. Den kan du også bruke til å "booste" en annen pedal med, eller bare heve signalet ut av gitaren med enklere.

Kjøp deg en daisy-chain strømforgreinerkabel med det samme, så kan du bruke en rimelig eliminator (kjøpt i norge) som felles strømforsyning.

Hvilken Chorus tenker du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken Chorus tenker du på?

Jeg tenker ikke på en spesiell pedal, jeg sier bare at en god delay pedal er noe du etter all sannsynlighet vil bruke mer, samt at de nå engang koster noen kroner å lage - dermed koster de også noen kroner i utsalg. En billig chorus skulle vel ikke være vanskelig å finne. sjekk f.eks Danelectro sine.

Kort sagt - bestem deg for noen gode og ikke nødvendigvis så fryktelig rimelige pedaler, som du prøver, og forhåndsjekker litt på youtube osv. En distorsion, en overdrive og en delay er jo en god start (med mindre det er andre effekter du vet du kommer til å bruke) Dette er pedaler du etter all sannsynlighet faktisk kommer til å bruke.

Bruk så resten av pengene på noen rimelig danelectro eller noe lignende for å teste ut noen andre effekt-typer. Poenget med å kjøpe løs-effekter er jo litt at du ønsker deg noe som er enklere og bruke, samt noe som potensielt låter litt bedre. Hvis du egentlig ikke vet hva du vil ha/trenger er det vel enklest å bare starte med en litt ok multi-effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.