Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva trenger man for å ha et komplett effektbrett?


ovl

Anbefalte innlegg

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har jeg opptadert meg: Alt finnes på guitarcenter...

Chorus: 60 Deltalab stereo chorus

Overdrive: 50 Bad Monkey

Distortion: 80 md-2

Delay: 59 Deltalab echo

Wah: 80 Cry Baby

Volume 50 Yamha FC7

Pedalbrett: 100 SKB PS-8 8-Port

Sum: 479

Hva syntes dere nå???

Endret av ovl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes fortsatt du satser på kvantitet fremfor kvalitet om jeg skal være ærlig. og at du fortsatt mangler en skikkelig delay pedal.

Skal du ha en veldig billig delay, så vurder f.eks Ibanez sin rimelige, den er sikkert veldig rimelig i USA.

bruker du volum, chorus og wah mye egentlig? Jeg vet ikke jeg altså, jeg bare spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om du faktisk har bruk for alt dette?

Er det ikke bedre å bare kjøpe en god forsterker når du kommer hjem og har spart litt?

Og for å svare på spørsmålet ditt så synes jeg det virker som litt mye ...

EDIT: Hvis du vil ha en virkelig bra overdrive pedal ville jeg kjøpt Fulltone Fulldrive 2 Mosfet. Jeg har til og med fått nære drømmelyder ut av skolens sine crap forsterkere :o

Endret av OssyVezzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei kasse full av pedaler, men ender stort sett opp med å bruke en vrengpedal m/boost, volumpedal, compressor og delay.

Ikke vits med haugevis av pedaler om du ikke har et bra nok grunnlag (forsterkeren). :)

Endret av KristianF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes fortsatt du satser på kvantitet fremfor kvalitet om jeg skal være ærlig. og at du fortsatt mangler en skikkelig delay pedal.

Skal du ha en veldig billig delay, så vurder f.eks Ibanez sin rimelige, den er sikkert veldig rimelig i USA.

bruker du volum, chorus og wah mye egentlig? Jeg vet ikke jeg altså, jeg bare spør.

Jeg bruker alle pedalene som jeg har satt opp. Av effektene bruker jeg Chorus mest og delay minst.

Jeg liker å ha to forskjellige vreng effekter. Det trenger jeg.

Volumpedal MÅ jeg ha, mens wah-pedalen blir til soloer.

Jeg må nesten ha et pedalbrett å ha alt på.

Chorus pedalen er en av de viktigste for meg...

Jeg er taknemmelig for alle tips og svar :)

Stå på!

Endret av ovl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om du faktisk har bruk for alt dette?

Er det ikke bedre å bare kjøpe en god forsterker når du kommer hjem og har spart litt?

Og for å svare på spørsmålet ditt så synes jeg det virker som litt mye ...

EDIT: Hvis du vil ha en virkelig bra overdrive pedal ville jeg kjøpt Fulltone Fulldrive 2 Mosfet. Jeg har til og med fått nære drømmelyder ut av skolens sine crap forsterkere :o

Holder denne i stedenfor de to vrengpedalene jeg har satt opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på ingen måte noen avansert gitarist, men det jeg har av pedaler er egentlig bare dette:

1 overdrive/clean boost

1 overdrive/dist (type klassisk od)

1 distorsion (for å fete opp gitarlyden litt, samt få litt "Marshall aktig" tone)

1 digital delay

så har jeg en volum, tremolo og en chorus som jeg bruker ganske lite.

Det er i grunnen mer enn jeg har behov for.. Jeg kunne klart meg med 2-3 pedaler. 2-3 gode pedaler.. (ikke nødvendigvis dyre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei kasse full av pedaler, men ender stort sett opp med å bruke en vrengpedal m/boost, volumpedal, compressor og delay.

Ikke vits med haugevis av pedaler om du ikke har et bra nok grunnlag (forsterkeren). :)

Har tenkt til å kjøpe en bra forsterker etter jul å bursdag. (Et fjerdedels år etter jeg har kjøpt pedalene)

Det jeg har hørt er at folk har kjøpt seg en stor og dyr multieffekt. Senere kjøper de en delay og fuzz pedal, så kjøper de noe annet etter det.

Til slutt legger de bort multiefekten og bruker bare pedalene.

Da gidder ikke jeg å kjøpe en dyr multiefekt til 500 dollar i USA, for å senere bytte den ut med stompboxer... Venter heller et kvart år. Det har jeg tid til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er det bare en pedal jeg syns er helt nødvendig,

og det er en boost pedal.

Det er fordi jeg syns den er grei å bruke, for å kjøre en vintageamp til fet leadlyd.

Alt annet er egentlig pynt på grunnlyden.

Du trenger heller ikke både klang og ekko.

Hvis du bruker klang som en effekt (i stedet for standard tilbehør til gitarlyden),

holder det med enten klang eller ekko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette bedre?:

Chorus: 60$ Deltalab stereo chorus

Distortion/overdrive: Fulltone Fulldrive 2 Mosfet 159$

Delay: 59$ Deltalab echo

Wah: 80$ Cry Baby

Volume 50$ Yamha FC7

Pedalbrett: 100$ SKB PS-8 8-Port

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder denne i stedenfor de to vrengpedalene jeg har satt opp?

Den har to kanaler, en til rytme-spill med litt mindre overdrive og en boost til mer solo-spill.

Og så har den tre forskjellige vreng instillinger og knapper til instilling av drive og tone.

Fulltone_Full_Drive_2_MOSFET_a.jpg

Jeg tror du klarer deg med overdrive, wah og chorus. Volum trenger du ikke ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.