Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

sarge - om meg


sarge

Anbefalte innlegg

Jeg tror at etterhvert som man blir eldre så gir man litt mer f... i hva andre synes og mener og gjør som man har lyst til... Ihvertfall når man har tid. Men med arbeidende kone, barn, hus, biler, gjeld osv. så er det ikke mange timene hver dag jeg får til mine egne greier.

Dette er spikeren rett på hodet :D Jeg bryr meg også katta om hva folk syntes om mine eskepader på fritiden, men i jobbsammenheng er jeg nok "en dønn seriøs streiting"

Kjenner godt igjen dette med manko på tid for egne hobbyer, men jeg er heldig nok til å ha 3 gutter som er rimelig hekta på gitarer og tyngre rock, så jeg får sneket meg med som backing gitarist og får dermed litt gitartid på den måten. Så om ikke ungene er i gang med musikk, så prøv få dem så fort som mulig.. Mye moro man får ut av det...

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Joda... 7-åringen har allerede fått sin første gitar (type billig klassisk nylonstrenger, skulle nok vært mer konsulent når besteforeldrene slo til ut fra ønskelista hans). Nå gjelder det å sette av mer tid til øving og gitarkos. Gutten har en utpreget sans for musikk, og selv om han ennå ikke er sjangerbundet (han nynner gjerne på Michael Jackson-låter), så liker han ihvertfall Kiss, AC/DC, Green Day og Twisted Sister. Så det er ikke noe tapt slag ennå, for gitarrockens del. ;)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at etterhvert som man blir eldre så gir man litt mer f... i hva andre synes og mener og gjør som man har lyst til... Ihvertfall når man har tid. Men med arbeidende kone, barn, hus, biler, gjeld osv. så er det ikke mange timene hver dag jeg får til mine egne greier.

Apropos tid, nå har jo våren kommet, med alt det innebærer av arbeid og vedlikehold på hus og hage. Av en eller annen grunn mener kona at dette må prioriteres foran gitarspilling... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos tid, nå har jo våren kommet, med alt det innebærer av arbeid og vedlikehold på hus og hage. Av en eller annen grunn mener kona at dette må prioriteres foran gitarspilling... :rolleyes:

Ja, vi dro en større hageøkt i helgen. Heldigvis trenger man ikke stå med nesa i jorda og rumpa i været hver dag selv om det er vår. Og selv hagearbeid er litt morsommere med motoriserte verktøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 her.

Jobb, hus, bil, gjeld, barn, ny kjerring osv...

Har alltid oppfattet folk som er 5 år eldre enn meg selv som gamle. :rolleyes: Heldigvis er dette en grense som jeg flytter med meg.

Velkommen, det var forøvrig en glimrende gitarbyggetråd du hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at jeg må være eldstemann på forumet her :angry:...

Er ganske nære de 50........

Og selv om utseendet på gitaren din er litt for sært for meg, så var det artig å følge med!

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shhhhhhhhhh............

He he, prøvd å prate med noen 17 åringer om annet enn gitar og musikk i det siste? Er bare å slå på Paradise Hotel så skjønner jeg at jeg er iferd med å bli en dinosaur. Gøy at vi er såpass mange oldiser her da. Noen må holde alle unggutta i øra ellers får vi frygisk asskicking alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel slenge inn en liten velkommen fra meg også, digget gitarprosjektet ditt, og håper du kommer opp med flere uortodokse kropper i fremtiden. Og heldigvis er unggutta fra paradise oppsop av menneskevev, fler burde høre på gitarmusikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all velkomst.

Jeg synes det er morsomt med alle kommentarene på byggeprosjektet mitt, og synes det er helt greit at folk synes gitaren er rar. Nå som jeg har fått justert truss rod greit, så har jeg også fått en noe lavere action på den, og synes den er blitt ganske bra å spille på.

Når det gjelder nye prosjekter, så regner jeg med at de kommer. Har allerede bestilt essensielle deler til en ny gitar, men det meste av pakker har vel ligget askefast rundt om i verden. Jeg begynner ikke på noe nytt før jeg har fått halsen, ihvertfall. Det er mye som ikke er gitt før den er på plass.

Jeg vet omtrent hvordan den neste gitaren vil bli seende ut, og det er lite på den som minner om "ProtOne", ihvertfall, selv om jeg fortsatt har tenkt litt ergonomi og uortodoks utforming. Tror den neste blir en del renere i linjene, ihvertfall.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.