Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

sarge - om meg


sarge

Anbefalte innlegg

Hei

Har vært her noen dager nå, og føler for å presentere meg litt mer.

Generelt: Mann, 40 år, gift, to barn, sivilingeniør innen data.

Gitartilknytning: Hobbygitarist, musikkelsker og DIYer. Jeg liker å tro at jeg er kreativ, og liker å skape noe, enten det er høyttalere, forsterkere eller musikk. Med over gjennomsnittlig sett av teknikkinteresserte gener, så liker jeg å ha kontroll på de tekniske aspektene av alt jeg gjør. For meg er derfor det å traktere gitaren en utfordring fordi selv om man klarer å tilegne seg teorier og prinsippene bak spilleteknikker, så er det ikke gitt at man klarer å omsette teori til praksis. Og den kreative prosessen handler ofte om å gå på tvers av etablerte sannheter. Samtidig må man kjenne regler for å forstå konsekvensene når man finner det opportunt å bryte dem.

Musikalsk heller jeg mot blues og rock i de fleste varianter, men spiller også viser og pop om jeg skulle ha lyst til det. Føler meg i liten grad sjangerbundet.

Utstyr: Min karriere startet som for mange andre mens jeg var ung. Min første el-gitar kom i tenårene, Og det er den jeg har ennå. Har aldri eid eksklusive ting. Jeg er nærmest kjemisk fri for å føle status gjennom å eie eksklusive ting. Men jeg vet å sette pris på at utstyret er solid og pålitelig, og setter funksjon høyt. Likevel begynner jeg som regel på rimelige ting, og bytter sjelden ut noe bare for å ha noe som er mer eksklusivt. Det må for meg være ekte kvalitative eller funksjonelle behov som ligger til grunn for enhver utstyrsoppgradering.

Akkurat nå har jeg en Ibanez Performer PF230AV, en Marshall MG15CD billigforsterker, en Line 6 Pocket Pod, en Behringer X V-amp, samt en liten mikser, et Sennheiser headsett, en Behringer målemic, en bærbar PC med gratisprogramvare. Har også en ukulele, en Washburn akustisk stålstrenger og en munnharpe.

Jeg stikker ellers hodet ofte fram i diskusjoner, og kan argumentere ganske heftig for egne synspunkter. Samtidig er jeg ikke den som tviholder på et standpunkt for å "redde ansikt". Blir det klart at jeg tar feil, så innrømmer jeg det gjerne, og er ikke redd for å skifte mening. Det er viktig å være villig til å lære og innse at man aldri er 100% utlært på noe område.

Jeg har blitt godt mottatt her inne, og uansett alder og innfallsvinkel mot gitarinteressen, så er det herlig å være del av et forum som har entusiasmen for gitar så til de grader som et fellestrekk. Virker som det er mange skoleelever her på forumet, og sånn sett trekker jeg sikkert opp aldersgjennomsnittet. Men her inne virker det som gitarinteressen danner den felles plattformen, heller enn alder.

Håper jeg kan lære mye av å være her, og at jeg også kan bidra av min kunnskap fra tid til annen.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, velkommen. Fint med litt eldre brukere også, de sliter vi ærlig talt litt med å holde på. Men det er noen som er her.

Vi forsøker å være et sted for alle som er opptatt av gitarer og musikk, uansett alder!

Jeg er enda eldre enn deg, og har stasjonsvogn, kone og tre barn. Og et par gitarer, samt ukulele.

Det fine med de fleste unggutta her inne, er at de har skikkelig "senilmusikksmak", så de liker omtrent den samme musikken som det jeg gjør. Noen er litt lunkne til min hang til jodling, og finsk tettjenka, men ellers så går det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at jeg ikke er alene som "veletablert". Skrev vel som jeg gjorde innledningsvis for å se hvordan førsteinntrykket av at majoriteten av forumets deltakere er skoleelever stemmer med virkeligheten. Det er vel mer nyansert enn førsteinntrykket skulle tilsi.

Takk for god velkomst, folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 her, men føler meg slett ikke gammal her inne. (Ikke IRL heller, for den saks skyld)

Nei, støtter jo det. jeg føler meg langt fra gammel. Men jeg husker jo tilbake til da jeg var tenåring og hvordan jeg tenkte på alder. Da oppfattet jeg jo 40 som "kjedelig og gammeldags".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Nei, støtter jo det. jeg føler meg langt fra gammel. Men jeg husker jo tilbake til da jeg var tenåring og hvordan jeg tenkte på alder. Da oppfattet jeg jo 40 som "kjedelig og gammeldags".

Howdy..

Er 43 sjæl, 3 ungejævler, hus,biler båt + bøtter av gjeld..

Kjenner igjen dette med at når vi var unge så virket 40 + folket som satte treiginger, og for å være ærlig så var det akkurat det de var.. Dagens "eldre" er ikke helt som de en gang var.

Jeg tror ikke mange av min foreldregenerasjon hoppet rundt på gulvet med gitar`n nede på knærna og hakket løs Metallica riff, med tidenes påsatte attitude.. Og det i edru tilstand på en normal Onsdag :D Nei, dere unge jyplinger behøver ikke være stort engestelig for å bli eldre... Er dere hoppande gærne som unge, så blir dere like lystige karere etterhvert som åra går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jo at det er et godt og sunt sprik i alder på dette forumet. :)

Etter at jeg skaffet en VOX amPlug, så kjenner jeg meg godt igjen i det å hoppe rundt i stua med gitaren på knærne (eller: Jeg liker å ha gitaren mer i hoftehøyde, men uansett... ;) )

Jeg tror at etterhvert som man blir eldre så gir man litt mer f... i hva andre synes og mener og gjør som man har lyst til... Ihvertfall når man har tid. Men med arbeidende kone, barn, hus, biler, gjeld osv. så er det ikke mange timene hver dag jeg får til mine egne greier.

De siste dagene har jeg faktisk tatt meg i å slenge på meg gitaren mens pastaen koker opp, bare for å utnytte de 5-8 ledige minuttene maksimalt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.