Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson kopier


Anbefalte innlegg

Noen ganger så blir disse anbefalingene like troverdige, som det man finner på Harmony-Central.

Der scorer nesten alle produkter bra, og det forteller egentlig bare at folk har et behov for å legitimere sine egne valg.

Da spiller det liten rolle hva slags kvaliteter det opprinnelige produktet har. Det folk svarer på er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 167
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser poenget ditt, absolutt. "Den beste bilen i verda... "

Hvordan ser du for deg at man skal anbefale da, hvis man ikke skal anbefale noe man har som man er fornøyd med? Jeg har flere gitarer jeg ikke vil anbefale i en rekke sammenhenger.

Når det gjelder gitartesting i butikk, er jeg enig. Beklageligvis finner jeg stort sett gitarer jeg ikke vil ha. :(

Vanskelig å anbefale noe man ikke har peiling på. Det har du helt rett i, men det er som denyeverything sier, ofte svar som: Kjøpe heller en ..... den er mye bedre ...... uten at de nødvendigvis en gang har tatt de gitarene (eller annet utstyr) det evt. bli forespurt om.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger så blir disse anbefalingene like troverdige, som det man finner på Harmony-Central.

Der scorer nesten alle produkter bra, og det forteller egentlig bare at folk har et behov for å legitimere sine egne valg.

Da spiller det liten rolle hva slags kvaliteter det opprinnelige produktet har. Det folk svarer på er noe helt annet.

HVA? Mener du at anbefalingene på HS ikke er troverdige!! :D

He-he, nei det er et problem det der med anbefalinger. Folk som bare har prøvd en eneste gitar omtrent, anbefaler jo den, nesten uansett. Med mindre de kjøper seg noe nytt, da bruker de det meste av spalteplassen til å snakke om hvor mye bedre den nye gitaren er enn den gamle.

Det krever jo et visst erfaringsgrunnlag for å anbefale ting egentlig, men man kan ikke alltid forvente at alle har det. I den forbindelse tror jeg det er viktig å understreke at kjøperen selv må prøve aktuelle gitarer og heller bruke tipsene som nettopp det - tips til gitarer å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA? Mener du at anbefalingene på HS ikke er troverdige!! :D

He-he, nei det er et problem det der med anbefalinger. Folk som bare har prøvd en eneste gitar omtrent, anbefaler jo den, nesten uansett. Med mindre de kjøper seg noe nytt, da bruker de det meste av spalteplassen til å snakke om hvor mye bedre den nye gitaren er enn den gamle.

Det krever jo et visst erfaringsgrunnlag for å anbefale ting egentlig, men man kan ikke alltid forvente at alle har det. I den forbindelse tror jeg det er viktig å understreke at kjøperen selv må prøve aktuelle gitarer og heller bruke tipsene som nettopp det - tips til gitarer å prøve.

Eller, man kan prøve å hjelpe folk litt på veien, med litt kvalifisert synsing om hva de kanskje kan være ute etter.

Da er det greit å styre unna en del stupide synsinger, og kvaliteten på synsingen kan jo moderatorene være med på å heve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I anbefalingstråder har mange en lei tendens til å anbefale den gitaren man sjøl har.

Det er ofte et veldig dårlig grunnlag for å anbefale noen andre en gitar.

Særlig når den eneste erfaringen man har er med en kopi, og resten er testet i butikk.

Mulig jeg er noe tilbakestående når det gjelder gitarer,

men jeg har aldri klart å finne ut om en gitar er noe for meg, ut i fra test i en butikk.

Det er for så vidt sant, men sist jeg var i en gitarsjappe, prøvde jeg en Fender Stratocaster Classic Player, og en Squier Stratocaster, og ja, det var en tonemessig forskjell, men der vil jeg tro mye ligger i pickupsa...

Men jo, jeg har hatt GAS på stratocaster (gitar med single-coils) helt siden...

Tror faktisk det mest sannsynlig blir en Road Worn, siden jeg syntes Necken var god og stor (jeg har store hender), og fordi jeg kun har gitarer meg rosewood fingerboard, og syntes den med maple (50's road worn?) var sinnsykt pen :D

Det var også noe ubeskrivelig vakkert med treverket og lakken på en slitt gitar, jeg ble rett og slett forelsket ... :o

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK- så du mener at når man har et visst grunnlag for å uttale seg, la meg understreke at det her ikke er snakk om "fasit" eller "fanboyvirksomhet", så skal man la være å forsøke å peke ut riktig retning til de som melder seg inn i forumet, og som kun vet at en "gitar" skal henge foran på kroppen, men at de gjerne vil lære seg å spille på en?

Hvordan ser du for deg at en vordende gitarist skal ha sjans til å handle noe som er sånn nogenlunde i vater i forhold til konfimasjonspengene og ønsker om gitar da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det greit å styre unna en del stupide synsinger, og kvaliteten på synsingen kan jo moderatorene være med på å heve?

Øhm, tydeligvis ikke?

Men joda, i noen grad kanskje. Men det som ofte skjer i praksis er at majoriteten av bidragsyterne i tråden styrer ting i noenlunde riktig retning og da er mye gjort føler jeg.

Litt off-topic - jeg skulle gjerne brukt den oversikten din over rimelige Marshall amper du skrev i forsterker tråden, i den kjøpsanbefalings artikkelen vår. Lista er grei, men kunne du tenkt deg å lage en bittelitt mer utfyllende tekst/beskrivelse/ting å være obs på/"kjennetegn" osv og kanskje finne noen bilder? Jeg er ikke så svær på Marshall, så hvis du har tid hadde det vært veldig flott. Bare send meg en PM, så tar vi det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK- så du mener at når man har et visst grunnlag for å uttale seg, la meg understreke at det her ikke er snakk om "fasit" eller "fanboyvirksomhet", så skal man la være å forsøke å peke ut riktig retning til de som melder seg inn i forumet, og som kun vet at en "gitar" skal henge foran på kroppen, men at de gjerne vil lære seg å spille på en?

Hvordan ser du for deg at en vordende gitarist skal ha sjans til å handle noe som er sånn nogenlunde i vater i forhold til konfimasjonspengene og ønsker om gitar da?

Jeg syns at Greeners tråd er en god start, og at henvisninger til den, er en god start.

Moderatorer kan jo like godt forholde seg til usaklige uttalelser om gitarer,

som andre usaklige uttalelser på et gitarforum.

F.eks. er dagens mest usaklige, at man "glatt tar en Edwards kopi framfor en '59 Gibson Les Paul".

Det er bare dumt og provoserende, og tilfører tråden ingen informasjon, eller noen mening, man bør ta hensyn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK- så du mener at når man har et visst grunnlag for å uttale seg, la meg understreke at det her ikke er snakk om "fasit" eller "fanboyvirksomhet", så skal man la være å forsøke å peke ut riktig retning til de som melder seg inn i forumet, og som kun vet at en "gitar" skal henge foran på kroppen, men at de gjerne vil lære seg å spille på en?

Hvordan ser du for deg at en vordende gitarist skal ha sjans til å handle noe som er sånn nogenlunde i vater i forhold til konfimasjonspengene og ønsker om gitar da?

Vet ikke om du gjorde et forsøk på og henvende deg til meg ?

Hvis, så har jeg et godt råd til de som skal anskaffe seg et instrument.

IKKE hør på innbilte 'forståsegpåere' på en middelmådig gitarforum !

Ta runden med feil/finn/forsøk SELV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhm, tydeligvis ikke?

Men joda, i noen grad kanskje. Men det som ofte skjer i praksis er at majoriteten av bidragsyterne i tråden styrer ting i noenlunde riktig retning og da er mye gjort føler jeg.

Litt off-topic - jeg skulle gjerne brukt den oversikten din over rimelige Marshall amper du skrev i forsterker tråden, i den kjøpsanbefalings artikkelen vår. Lista er grei, men kunne du tenkt deg å lage en bittelitt mer utfyllende tekst/beskrivelse/ting å være obs på/"kjennetegn" osv og kanskje finne noen bilder? Jeg er ikke så svær på Marshall, så hvis du har tid hadde det vært veldig flott. Bare send meg en PM, så tar vi det derfra.

Jeg skrev innlegget mitt før jeg hadde lest ditt Greener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.