Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson kopier


Anbefalte innlegg

  • Svar 167
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stanley- da kan du heller kanskje forsøke å bidra til å øke kvaliteten på det nevnte middelmådige gitarforum, i stedet for å kritisere det som foregår?

Hvis man ikke kan noe, er det ikke lett å finne/forsøke/feile. Da spør man om råd. At de er av varierende kvalitet de rådene man får, sier seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler stadig vekk i forskjellige tråder, da jeg selv mener jeg har litt greie på forskjellige ting som har med gitarer og gitarutstyr å gjøre. Da snakker jeg om spørsmål der jeg føler at jeg kan bidra. Jeg prøver likevel å unngå å være kategorisk, og å hevde at det jeg sier på noe måte er fasit. Hvorvidt jeg lykkes med det, er en annen sak, men det er vel litt av det som er vitsen med dette forumet, og mange lignende forum?

Jeg setter også pris på diskusjoner, og at medlemmer forteller meg at jeg tar helt feil, da jeg bruker dette forumet for å lære, og jeg vet det finnes medlemmer her som kan og vet mye mer enn meg.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stanley- da kan du heller kanskje forsøke å bidra til å øke kvaliteten på det nevnte middelmådige gitarforum, i stedet for å kritisere det som foregår?

Hvis man ikke kan noe, er det ikke lett å finne/forsøke/feile. Da spør man om råd. At de er av varierende kvalitet de rådene man får, sier seg selv.

Er du svimmel ? Kvalitet ?

Les 'konfirmasjonstråden' og kom ned på jorda igjen.

Folk BØR/SKAL spørre konkret, ikke abstrakt. Da får du 14 sider med svada.

Ikke type, Jeg liker rock, hva slags gitar synes dere at jeg bør kjøpe ?

Prisantydning, kr. 2345,- til kr.6789,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler stadig vekk i forskjellige tråder, da jeg selv mener jeg har litt greie på forskjellige ting som har med gitarer og gitarutstyr å gjøre. Da snakker jeg om spørsmål der jeg føler at jeg kan bidra. Jeg prøver likevel å unngå å være kategorisk, og å hevde at det jeg sier på noe måte er fasit. Hvorvidt jeg lykkes med det, er en annen sak, men det er vel litt av det som er vitsen med dette forum, og mange lignende forum?

Jeg setter også pris på diskusjoner, og at medlemmer forteller meg at jeg tar helt feil, da jeg bruker dette forumet for å lære, og jeg vet det finnes medlemmer her som kan og vet mye mer enn meg.

Det har da heller aldri vært dine anbefalinger folk har reagert på. Det finns mange som er mye mer skråsikre, som har mye mindre erfaring, og er mye mindre ydmyke enn deg på dette forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett, you're my man, om ikke moderatorenes.......

Mener du helt på alvor at slikt skal modereres? Hvilke retningslinjer bryter det mot?

Man kan være så uenig man bare vil, men det er faktisk en meningsytring som verken er ulovlig eller moralsk forkastelig, ei heller brudd på forumets regler.

Det som heller kan påpekes, er om du nok en gang nærmer deg grensen på å bryte retningslinjer ved å kommentere rollen og jobben forumets moderatorer skal gjøre.

Rapportér innlegg du mener bryter med forumets regler.

Dette innlegget er moderering, og skal slik sett ikke kommenteres. Kommentarer på modererering tas på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre med aktive brukere som bidrar enn passive som bare leser forumet uten å komme med noe konstruktivt. "Nivået" hos den enkelte blir man kjent med over tid, selv om det utvikler seg over tid. Hvor mye man legger vekt på anbefalinger gjort på et forum er sikkert varierende, men jeg tror i stor grad de fleste som skal kjøpe seg en ny gitar i en butikk blir styrt av selgeren i den aktuelle butikken. Kan ikke se at "sertifisering" av anbefalinger fører stort positivt med seg.

Det er forumbrukernes felles ansvar å bidra for å gjøre forumet bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis, så har jeg et godt råd til de som skal anskaffe seg et instrument.

IKKE hør på innbilte 'forståsegpåere' på en middelmådig gitarforum !

Ta runden med feil/finn/forsøk SELV.

Det er faktisk ikke alle råd som er borti natta. Og hvis jeg hadde hatt tilgang til et slikt forum den gangen jeg var nybegynner, hadde jeg muligens (ja, jeg sier muligens) kommet fram til "mitt utstyr" mye før jeg gjorde. Det fordrer likevel, som du sier i en annen post, at man stiller noenlunde konkrete spørsmål, og at man er i noenlunde stand til å sile ut de gode rådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre med aktive brukere som bidrar enn passive som bare leser forumet uten å komme med noe konstruktivt. "Nivået" hos den enkelte blir man kjent med over tid, selv om det utvikler seg over tid. Hvor mye man legger vekt på anbefalinger gjort på et forum er sikkert varierende, men jeg tror i stor grad de fleste som skal kjøpe seg en ny gitar i en butikk blir styrt av selgeren i den aktuelle butikken. Kan ikke se at "sertifisering" av anbefalinger fører stort positivt med seg.

Det er forumbrukernes felles ansvar å bidra for å gjøre forumet bedre.

Det er overhodet ikke snakk om sertifisering.

jeg sier bare at moderatorerne kanskje kunne bidra til å henvise til egnede tråder, eller artikler, på Gitarnorge, når nivået er labert eller sklir ut.

Klart at alle kan bidra med det, men kanskje moderatorne også kunne ta et ansvar for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok blitt gjort ganske ofte. Den 42. tråden om "ny gitar, hva skal jeg kjøpe" blir viet mindre interesse av naturlige årsaker. Det finnes en søkefunksjon som kan benyttes for å finne tilsvarende tråder. Noen tråder er klistra til toppen av hvert underforum for å gjøre det lettere for de som skulle ha problemer med søk. Det hadde kanskje vært ideelt med standardsvar på diverse spørsmål - i form av en link - men da hadde vi også lagt en demper på aktiviteten. Om du vil kan du få jobb som linkposter, kanskje vi kan fikse en fiffig tittel til deg også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok blitt gjort ganske ofte. Den 42. tråden om "ny gitar, hva skal jeg kjøpe" blir viet mindre interesse av naturlige årsaker. Det finnes en søkefunksjon som kan benyttes for å finne tilsvarende tråder. Noen tråder er klistra til toppen av hvert underforum for å gjøre det lettere for de som skulle ha problemer med søk. Det hadde kanskje vært ideelt med standardsvar på diverse spørsmål - i form av en link - men da hadde vi også lagt en demper på aktiviteten. Om du vil kan du få jobb som linkposter, kanskje vi kan fikse en fiffig tittel til deg også. ;)

Som jeg har sagt i tidligere post, så er det mye som er på rett vei.

Det lå ikke noe mer i mitt forslag, enn at det kanskje er moderatorne som har best oversikt over egnede tråder og artikler på eget forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overhodet ikke snakk om sertifisering.

jeg sier bare at moderatorerne kanskje kunne bidra til å henvise til egnede tråder, eller artikler, på Gitarnorge, når nivået er labert eller sklir ut.

Klart at alle kan bidra med det, men kanskje moderatorne også kunne ta et ansvar for det?

Det der er et veldig godt poeng det altså, vi bør bli flinkere til det. en liten teori leksjon i forkant, kan oppklare mye tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Langt innlegg Castor.

Hvis noen ringer på døra di i morra-tidlig og sier at du har 10 sekunder på og svare.

En Gibson Les Paul eller en Burny Les Paul-kopi,....GRATIS !

Hva svarer du ?

Fett såørsmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.