Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp og salg


CastorFiber

Anbefalte innlegg

Synes det kommer gode poenger både fra de som ønsker strengere håndheving av regelverket og de som ønsker en litt løsere praktisering av reglene, men la oss ikke glemme at arbeidet som moderator er noe folk gjør på fritiden sin. Dersom moderatorene synes det blir for mye jobb og ikke gidder mer vil det skli helt ut, og da kan Gitarnorge fort bli et skikkelig søppelforum. Hvis de som gjør moderator-jobben sier at nå er det nok, og nå er reglene slik og slik, får vi andre bare forholde oss til det. Det blir omtrent som å spille i band; hvis alle skal spille solo absolutt hele tiden blir det ikke mye samspill...

Når det gjelder diskusjoner inne i salgstrådene (og noen av dem kan bli laaange), er vel det noe som nesten er uunngåelig når amatører/entusiaster møtes på denne måten ;) Det krever mer disiplin å opprette en egen diskusjonstråd når man plutselig oppdager at det er noen som selger en eller annen dings, og lurer på hvordan f.eks. denne fuzzboksen er i forhold til alle de andre dingsene gitarister elsker å fikle med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg sendte nettopp ett innlegg til KS-moderatoren og syns vel det er greit at alle leser den.

Hei, må bare beklage dersom du tolket meg som en hobbymoderator. Det var ikke akkurat det hensikten med innlegget mitt var. Det jeg så fra det posten angående Ibanez XPT 700 var kun fordi jeg la merke til det etter at jeg så at det var noe galt i posten hans da det først ble lagt til enn link angående en Gibson BFG.

Tenkte i samme sleng at det hadde vært lettere for deg som moderator dersom vi andre "vanlige" brukere av forumet hadde kommet med tips eller hjulpet hverandre for at du skal slippe å måtte be om alt hele tiden. Selgeren var jo også takknemlig for tipset. Da referer jeg til at du nevnte dette:

" EDIT fra The Moderator: Rapporter neste gang, det nytter ikke å leke moderator! "

Jeg syns nok for all del at det jeg skrev gjorde en nytte, ettersom selgeren ikke var klar over enkelte ting selv.

Kanskje dere moderatorer av forumet kunne tatt opp dette med at vi vanlige brukere også faktisk kan være til hjelp?

Mvh,

Ralph Darwin

Hadde vært fint om flere hadde hatt noe innspill på dette?

Ellers vil jeg svare på CastorFiber sine spørsmål ved at jeg syns at en bruker må ha vært aktiv i forumet i minst x uker + x antall poster. Det kan jo hende det utgjør en forskjell ved at brukeren faktisk tar seg litt tid til å lese gjennom forskjellige tråder og samtidig kommer med innlegg. Istedenfor at h*n kun er så desperat at h*n bare må poste sin annonse her. Man ser jo om brukeren kun har skrevet "+ 1" eller bare hatt en smiley i et innlegg, men dette kan vel moderatorene fort se?

Når det gjelder å fjerne brukeren med en gang, så tror jeg nok det hadde vært best å sende med en mail til denne brukeren etter eventuell fjerning, en eller annen standard mail, sånn at man har fått gitt beskjed da jeg syns det hadde vært litt viktig og at GitarNorge ikke hadde virket så altfor "uproft". Jeg syns jo at GitarNorge opptrer ganske bra generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det jeg har forsøkt å få fram, er at all denne "sende meldig til", "forklare", rydde, styre og så videre, tar masse tid. Det er tid vi heller vil bruke på andre ting i utgangspunktet. Det oppleves som litt meningsløst å bruke masse tid på denne modereringen når reglene står fem centimeter over det man poster, på enkel og lettforståelig norsk.

Derfor ber jeg om input på hva som oppleves som "for strengt". Vi ønsker jo ikke å støte fra oss brukere, heller. Jo flere som benytter forumet, jo bedre, men Kjøp og salg er et tilbud til medlemmer, og ikke en slags gratis QXL for de som ikke vil, eller ønsker å være en del av forumet.

Generelt sett kan dere bli flinkere til å rapportere enn å skrive poster. Bruk "rapporter"- knappen! Det blir det minst ufred av, og minst rot. Det er den måten vi ønsker at meldemmer skal bidra på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sende en PM til artikkelforfatter dersom du ser noe feil eller har noen forslag til forbedring av annonsen. Da blir ikke tråden klusset til og man sliper å belaste moderatorene, som sikkert har nok å gjøre. Det har jeg praktisert på andre fora, og det funker utmerket - artikkelforfatterne har i disse tilfellene blitt glade, forandret innleggene prompte, og sluppet "uthenging" og kluss.

DJ

--

Endret av DrJustice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Man vet hvem som er ca noe aktiv her og hvem som ikke er det. Man kan ikke bedømme sånt etter antall poster desverre.

Da blir det som nevnt over, mer spam i andre tråder for at folk skal få tilgang til K&S.

Nye folk her på forumet leser ofte ikke reglene, og da vil de fortsatt bidra i K&S på samme måte. Så vitsen faller noe litt uansett. Men det syns jeg bare at man skal slette dårlige annonser og folk som f.eks bare logger inn for å selge noe. Det er noe man kan ta på "skjønn". Er faktisk enklere enn å telle poster og slette hele tiden, når det faktisk kan dukke opp gode annonser.

Og dukker det opp en dårlig annonse, så lærer man oftest til neste gang. det at noen har 1o poster eller 200poster sier lite om personen vil følge/lese regler eller ikke.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.