Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp og salg


CastorFiber

Anbefalte innlegg

Stemmer det der. Har hatt mange gode kjøp og salg her på forumet uten å engang tenke på postoppkrav ol. Da går det som oftest veldig fort også,d abegge partene fullfører handelen uten å nøle på sikkerheten. Men da skal man ha postet her en liten stund. Ikke alltid 2000poster betyr bedre enn 500.

Har blitt lurt av en veldig aktiv bruker her på forumet for 1-2 år siden. Og det endte opp med at jeg og flere her ble kontaktet av politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Troll: Det er vel såvidt jeg har forstått, ikke snakk om å ta bort muligheten for andre å poste i KS trådene? (Gluke foreslår det...) Men man unngår mange unødvendige poster ved at selve salgsannonsen er utfyllende og grei, kort sagt; følger de regler som er satt av de som driver forumet. Legge ned KS-delen? Hvorfor? Skal finn.no legge ned fordi det finnes andre steder å annonsere på nett? At man kan stille spørsmål til produktet utover det som er satt som minstekrav til info, er det heller ikke, meg bekjent, noe snakk om å fjerne mulighetene for. Det at vi går glipp av mange godbiter tror jeg heller ikke i og med at de fleste av oss kjenner til de andre nettstedene hvor man kan kjøpe forskjellig gitarutstyr.

Noerart: Regelen om at bare aktive brukere får poste i KS har eksistert lenge. De som kun er interessert i å selge varer, ikke delta i nettsamfunnet her, gidder ikke lage masse unødvendige innlegg for å kunne legge inn en annonse her. Dessuten er faktisk ikke dett forumet så stort at det er et voldsomt attraktivt marked for så veldig mange. Eks: Jeg postet en amp til salgs her og den sto i over en måned uten særlig interesse. La den inn på Finn for 25 spenn (annonsen, ja :) ), og dagen etter var den solgt. Det kan være tilfeldig, men sier kanskje litt.

Det er faktisk ikke for mye forlangt å kreve at brukerne leser og følger reglene.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur innom der da vel, har en EBMM Axis til salgs der.

Mener du har noen EVH`s? Da er jo en Axis fin som backup f.eks :D

Ha ha ha, var faktisk innom å så på den før i dag og ble ettertrykkelig minnet på hvorfor jeg ikke besøker den delen av forumet...... Ahhhhhhhhhhh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å spesifisere litt, det er ikke snakk om å legge ned kjøp og salg. Vi kan faktisk heller ikke garantere at alle brukere er til å stole på. Den delen av forumet er ment som "kjøp og salg" blant "venner". Antall forekomster av "lureri" peker i retning av at regler har en effekt.

Vi har fått tilbakemeldinger på at man lettere får solgt ting her, på enklere vis enn på Finn. Unntak er sikkert enkelt å finne, særlig siden Finn er mye større, og når et større publikum. Dette er et gitarforum, Finn.no er noe helt annet. Så enkelt er det. Forumet "kjøp og salg" er et gratis tilbud. Det er ikke de andre aktørene.

Det jeg ber om, er en tilbakemelding på om reglene vi har satt, er for strenge, ut fra hva kjøp og salg er ment som på GitarNorge, et forum for gitarister, det er ikke ment at dette skal være Finn eller QXL.

Så langt er det mange fine innspill som til sammen tyder på at vi er vel snille, og bruker tid på ting vi bare kan slette. Takk så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke noe nytt å tilføye, men benytter anledningen til å si at jeg støtter å beholde og håndheve de reglene vi har. Når det er sagt synes jeg at det er en oppgave forbeholdt mod/adm. Salgstrådene er gjerne rotete nok, om ikke alle som er innom også skal kommentere regelbrudd og det ene med det andre... Jeg mister interessen av tråder av typen:

A-Gitarrelatert ting selges

B-Den og den regelen er brutt

A-Gitarrelatert ting selges, nå med pris/bilde/land

B-Det er feil pris

C-Ja, onkelen min selger en annen gitarrelatert ting som koster...

A-Hva?

B-Se på denne ebaylinken

D-Hvem er denne ebay alle snakker om?

E-HEI! Det er ikke lov å småprate i salgstråden

osv osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten ting angående reglene, som forsåvidt er greie, bortsett fra en litt ullen 'Nøyaktig beskrivelse av det som selges'

Her har jeg sett at K&S moderator har bedt om nøyaktig beskrivelse av lyden i en amp som selges, fordi han ikke vet hvordan den låter, og da går det for langt!

Greit med Type, pris og sted... De som ønsker å kjøpe noe vet som regel hva man er ute etter..

Dessuten er jeg ikke helt sikker på den med aktiv i forumet.. Ser det vel egentlig fra begge sider, men K&S er nok også en

av grunnene til at folk begynner å bruke forumet.. Men ser den med at man stoler mer på aktive brukere.

Og jeg vet det er mye arbeid, men jeg irriterer meg grenseløst over alle de som skal 'krangle' om pris i trådene! Der kunne moderator vært mye strengere.

Å slette en annonse uten varsel dersom stedsangivelse mangler synes jeg blir noe pirkete! Det blir bare et par ekstra poster for å oppklare det, lite å ta på vei for synes nå jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du misforstår nok litt Askret.

En annonse blir ikke slettet om stedsangivelse mangler, i tilfellene der det gjør det tar moderatorene kontakt med trådstarter og gjør han oppmerksom på det.

Om en fyr med 0 innlegg lager en annonse som er ufullstending blir den slettet med engang, da han hverken har fullt reglene for K&S eller er aktiv bruker.

Angående beskrivelse av produktet, så holder det i massevis med typebetegnelse og detaler rundt modellen.

Beskrivelse av lyd får man heller spørre trådstarter om på PM eller benytte seg av google.

Priskrangel i trådene blir moderert vekk så fort vi ser det, men KS-forumet er stort, og det er vanskelig å holde 100% oversikt hele tiden :)

7E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man innfører nulltoleranse så vil folk lage skikkelige annonser, ferdig med saken.

Enkelt og greit, dette får min fulle støtte.

At man begrenser det til aktive brukere synes jeg også er helt greit.

Endret av kruneh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hva er definisjonen på "aktiv bruker"? Holder det med ett innlegg utenom K&S?

2. Hvor stort er dette problemet egentlig?

Jeg har stor glede av å lese K&S annonsene, så det er noe jeg gjør hver dag. Dette gir meg muligheten til å følge med i hva som skjer i markedet, og av og til fører det til håpløse impulskjøp. Gøy.

Standarden på de fleste annonsene er stort sett god.

Priskrangling bør modereres vekk, spesiellt når den utføres av folk som ikke er interesert i å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slett driten! Alle klarer å lese reglene.

Tydeligvis ikke..

Kanskje 50% av annonsene som blir lagd er det ett eller flere punkt som mangler på. Jeg pleier å si ifra i tråden, men kanskje det hadde vært bedre om vi kunne sende PM istedenfor å skrive det i tråden. Med mindre vi skal begynne å slette tråder og sånt, da.

Mange som glemmer [selges], det skifter jeg enkelt på selv. Jeg vil at vi skal holde oss til [selges], [byttes] og [Kjøpes], ikke [Vurderes solgt], [Vurderer bytte] osv. Mange som også skriver trådtittelen I CAPS LOCK.. Det er unødvendig og ser rotete ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis annonsen ellers er god, men mangler et punkt foretrekker jeg et hyggelig "Hei, du ser ut til å ha glemt [glemt punkt], se å få fikset det!". Hvis annonsen derimot er dårlig, kan den slettes med en gang, synes jeg.

Synes også det er mer enn greit nok å innføre "må være aktiv bruker". Nulltoleranse vil fungere, men ikke hvis det ikke informeres om hva som er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis annonsen ellers er god, men mangler et punkt foretrekker jeg et hyggelig "Hei, du ser ut til å ha glemt [glemt punkt], se å få fikset det!". Hvis annonsen derimot er dårlig, kan den slettes med en gang, synes jeg.

Det er vanskeligere enn du tror å skille gode fra dårlige annonser. De fleste er stort sett like, bortsett fra at noen mangler punkter, eller ikke har bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten ting angående reglene, som forsåvidt er greie, bortsett fra en litt ullen 'Nøyaktig beskrivelse av det som selges'

Her har jeg sett at K&S moderator har bedt om nøyaktig beskrivelse av lyden i en amp som selges, fordi han ikke vet hvordan den låter, og da går det for langt!

En beskrivelse av produktet SKAL være med. Er enig at jeg var litt ivrig på akkurat den. Jeg ba ikke om "nøyaktig beskrivelse", det jeg mente var mer om det var en type higain amp, bluesforsterker, hvordan er clean, hvor mange kanaler er det på den osv. Hvis du ikke skjønner dette, så er det helt greit, men kom ikke her og klag på meg fordi jeg prøver å gjøre jobben min! Jeg sletta dessuten den annonsen, fordi den ikke var utfyllende nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.