Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Amp


Alfi27

Anbefaling av amp  

38 stemmer

  1. 1. Hvilken amp vil du anbefale?

    • Peavey Valveking 112
      14
    • Vox Valvetronix VTxx
      4
    • Marshall Haze 40
      6
    • Annen amp med x rør/modelleringswatt (post hvilken du stemmer på)
      13
    • Line 6 Spider IV xx
      1


Anbefalte innlegg

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kommer jo selvfølgelig an på hvor kraftig den er, men det regner jeg med at du skjønner selv, hvis du tenker litt? Ser ikke for meg at du kan få det særlig mye klarere nå ved hjelp av tilfeldige forumitter på nettet. Du er rett og slett nødt til å gjøre deg noen erfaringer selv på dette området.

så klart, men transistoramper høres jo ikke særlig bra ut på høyt volum.

vil 30 modelleringswatt holde i bandsammenheng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så klart, men transistoramper høres jo ikke særlig bra ut på høyt volum.

vil 30 modelleringswatt holde i bandsammenheng?

Anbefaler 50 til det gitt. Spilte med en som hadde en cube30 og det låt ikke bra på det volumet. Syltynt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hva du spiller. Og du trenger sannsynligvis ikke 50 rørwatt (sier han som kjøper 6505 med 120W :P)

Men Valveking spiller faktisk ikke så høyt til å være rør, når man bruker propper (på bandøving) så må du få den opp i 5-6 for å kunne henge med.

5-6?

Er det no annen instilling enn 10? :0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D :D :D Detta var kult. 8 sider med amp anbefaling, og det har endt opp i kjøp av radiostyrt bil. Hall of fame.

haha

bil hadde det blitt uansett :D

i følge dere folkens er nok modelleringsamp det beste for meg (ikke det at jeg er uenig).

likte lyden i Valvetronix sinnsykt bra, på den demofilmen på gitarhuset sine sider (nå kommer Aphelion: hva er det med nybegynnere og gitarhuset :D )

og på Jæren musikk selger de en Marshall Valvestate 100 watt head /m 4*12 kabinett til 3500. er det noe å vurdere?

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra! full skjerpings :)

Prøv alle de forskjellige forsterkerne du har mulighet til å prøve.

Hvis du er veldig i tvil, burde du kjøpe en brukt forsterker, så du kan selge den til ca. samme pris.

Det var nok enklere for meg når jeg var på din alder, vi hadde ikke Internett, så da var det den lokale musikkforeningen som kom med forslag i forhold til hva jeg hadde av penger.

Nå kan man lete seg vill på nettet.

Så igjen, det beste er å prøve noe selv.

Prøv å glemme merker og om det er rør eller ikke, finn noe som kan funke for deg. du skal jo ikke ut med 15000 til en forsterker som du har tenkt til å ha livet ut, det kommer sikkert senere når du blir litt eldre.

uansett, lykke til :)

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.