Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Amp


Alfi27

Anbefaling av amp  

38 stemmer

  1. 1. Hvilken amp vil du anbefale?

    • Peavey Valveking 112
      14
    • Vox Valvetronix VTxx
      4
    • Marshall Haze 40
      6
    • Annen amp med x rør/modelleringswatt (post hvilken du stemmer på)
      13
    • Line 6 Spider IV xx
      1


Anbefalte innlegg

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fender Super-Champ XD er faktisk en veldig bra forsterker.

Jeg bruker den til bandøving i sammen et Harley Benton G212 Vintage(Celestion G12Vintage elementer)

Dette er en slags hybrid forsterker, kanal 2 er en modeleringskanal. den har også digitale effekter som chorus, delay, vibe, reverb osv. de låter helt OK.

Modeleringskanalen fungerer helt fint til hjemmeøving alene, men til bandøving duger de ikke helt.

Jeg bruker bare kanal 1 med pedaler, og den minner faktisk ganske mye om en Deluxe Reverb.

På øving står volum på rundt 5-6 og trommisen spiller ikke lavt for å si det sånn.

Et par ting som må gjøres for at den skal låte tøft er å bytte rør(jeg har Skifta ut preamp-røret til et EHX rør og utgangsrøra til TAD 6V6GT.

Justere Bias er også et must, da den er stilt ganske "kaldt" fra fabrikk.

Den største forbedringen får man ved å bytte ut høyttalerelement, jeg har et Celestion G10Vintage (når jeg ikke bruker kabinettet)

Hvis du skal bruke den til soverom-spilling er det best å bruke en attenuator, da kan du la røra jobbe og få fet rørvreng på lavt volum (ikke highgain-metal-lyd) men det ha. Jeg bruker denne og er storfornøyd.

men.. med nye rør, høyttaler og attenuator blir det fort noen kroner :(

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er den at jeg ikke vil gå frå transistor til transistor. Føler ikke det er noe særlig bra lyd i den jeg har, hvertfall.

Det finnes bra og dårlige transistorampe - slik som det finnes bra og dårlige røramper - og bra og dårlige modelleringsamper. Er mye bedre lyd i min Sansamp PSA 1.1 (transistor) enn i veldig mange andre både transistor, rør og modelleringsamper. Nå er vel jeg også av den oppfattning at ingenting slår en skikkelig god røramp, men veldig mye kan konkurere med en middels god røramp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil en modelleringsamp spille høyt nok i bandsammenheng?

Kommer jo selvfølgelig an på hvor kraftig den er, men det regner jeg med at du skjønner selv, hvis du tenker litt? Ser ikke for meg at du kan få det særlig mye klarere nå ved hjelp av tilfeldige forumitter på nettet. Du er rett og slett nødt til å gjøre deg noen erfaringer selv på dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.