Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Meet the Suhrs.(Og noen til!)


Debris

Anbefalte innlegg

Justerbar stol, noe som er ganske uvanlig på en akustisk gitar.

Strengene er spredd ut i vifteform for å få mer vibrasjoner fra lokket = mer lyd.

Martin samarbeider med Jeff Babicz og bruker noen av løsningene hans.

Babicz er en luring som også har hatt en finger med i de klassiske Steinbergergitarene.

Låter fint gjør de og, en kompis av meg som hadde Taylor 816 og en Gibson av no slag solgte de og kjøpte en Babicz isteden etter å ha prøvd min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Takker!

Gått litt inn og ut etter at denne er blitt oppdatert men..

Målet er gå ned på anntall gitarer.

Blir mye å ha liggende. Ultracasene dominerer stua så det ser mer ut som ei gitarskjappe til tider hehe.

Tror kanskje Fender CS'n bør ut siden jeg fikk en Suhr Classic her om dagen som er knallbra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Den charvel'en er noe av det feteste jeg har sett!

Takker, men den er solgt nå!

Erstattet med denne som er mye fetere enn noen Charvel CS jeg har vært borti.

Lee garver/GMW bygger de bedre enn Charvel selv Låter hinsides med high gain.

Fet, tight bunn i den.

DSC03053_zpse66cc063.jpg

Husk å gi et forhåndspip den dagen du bestemmer deg for å selge Jackson Straten :D

Desverre borte denne nå. Gikk veldig billig men kan ikke huske til hvem. Kanskje en tidligere elev av meg..

Hvor mye gav du for Babicz'en?

Bytta den til meg mot en Breedlove så litt vanskelig å si.

Utrulig flott samling det der. Handler du Ifra USA? Lurer siden eg er gira på Suhr for tida, og trenger tips til nettbutikk med gode priser.

Takker! Bør oppdateres litt nå ser jeg.

Mange bra butikker som har Suhr i USA, sjekk Indoor Storm, Matts Music, The Music Zoo osv

Har kjøpt mye brukt på div forum også siden bruktprisene på ebay har en tendens til å ligge litt høyere (Er jo blitt mye dyrere å selge der etter at ebay tok over PayPal og drev opp avgiftene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta den til meg mot en Breedlove så litt vanskelig å si.

Ok, jeg hadde skamflaks og fikk min for $485,00(+100$ i frakt)fra scratch&dent-sjappa til Babicz. Den hadde en liten lakkskade som var reparert til det usynlige. Dollaren var på 5kr og jeg slapp tolling/moms :)

Byttet den bort for et par-tre år siden. Fant ut etterpå at det er en 15tusen-kroners gitar og at pup-systemet koster mer enn jeg betalte for gitaren.

Endret av Carpal67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig fet den San Dimas kopien også. Får jeg spørre hva du måtte ut med for den? Kunne tenkt meg noe av det samme, med recessed Floyd og kun 1 hum. Dog er jeg litt i tvil om jeg vil ha kopi eller the real deal :)

Takker!

Lee Garver lager ikke disse lengre (Er jo bannlyst med stratheadstocker nå så..)

Husker ikke hvor mye jeg ga da jeg kjøpte den fra USA, men jeg solgte den her i Norge for 12K.

Angra som F.. Fikk muligheten til å kjøpe den igjen for 5K så var valget enkelt.

Dummeste jeg har gjort var å selge den in the first place.

Han jeg kjøpte den av hadde Charvel spons (Spilte med Savatage vokalisten og Pearcy fra RATT) men foretrakk GMW kopiene :D

På denne er halsen vinkla så man har i realiteten en recessed Floyd (Kan dra opp ei heltone og det holder for meg)

Ok, jeg hadde skamflaks og fikk min for $485,00(+100$ i frakt)fra scratch&dent-sjappa til Babicz. Den hadde en liten lakkskade som var reparert til det usynlige. Dollaren var på 5kr og jeg slapp tolling/moms :)

Byttet den bort for et par-tre år siden. Fant ut etterpå at det er en 15tusen-kroners gitar og at pup-systemet koster mer enn jeg betalte for gitaren.

Ga ca 4K for Breedlove`n så jeg gjorde en grei deal ihvertfall.

Babiczene koster jo i utgangspunktet en del ja og har ikke savna Taylor`n min til det tredobbelte etter at jeg fikk den!

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På denne er halsen vinkla så man har i realiteten en recessed Floyd (Kan dra opp ei heltone og det holder for meg)

Sånn er det på min også, ganske kjekt :) Men en ting jeg har lurt på ang. dette. Er det halsen eller halslomma som er vinklet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det på min også, ganske kjekt :) Men en ting jeg har lurt på ang. dette. Er det halsen eller halslomma som er vinklet?

Halslomma.

Ikke mye, men nok til at man får litt å gå på.

Liker ikke Floyd som sitter flatt på kroppen. Da kan jeg likså godt ha hardtail.

Må kunne gå opp og ned for å legge litt subtle vibrato på korder og toner, er ikke noe morro å bare kunne divebombe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.