Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Meet the Suhrs.(Og noen til!)


Debris

Anbefalte innlegg

Nydelig, men hvordan har du hjerte til å sette EMG i suhr? :S

Den gitaren har vært gjennom noen pickupskifter og hatt bla Suhr pickuper i seg.

Men den funket rett og slett best med EMG!

Pickuper er litt mystisk og noen ganger må man bare prøve seg fram :)

Pene gitarer! ^_^ Har du lyst til å skrive litt om hva du bruker hver av dem til?

Har egentlig ikke noen favoritt, men den orange/røde som har tilhørt Troy i Iced Earth bruker jeg nedstemt ei halvtone når jeg

spiller coverlåter hvor det kreves.

Den hvite har en sinnsykt tøff vintage stratlyd med V60 singlecoilene og boosten, så jeg trenger ingen ren vintage strat lengre.

Den med Suhr Aldrich låter veldig tjukt og fett, nesten Les Paul aktig men kutter ikke så bra igjennom når man spiller med synther og looper i et tett lydbilde.

RB Suhren er nesten litt klinisk når man hører den alene, men den plasserer seg meget bra i lydbildet til bandet, gitarer kan være litt som amper: Du må prøve dem i bandsammenheng

for å avgi en dom, Cleanlyden er beyond nydelig og EMG SA`ne er moddet av Suhr for å låte litt "klarere"

Så vidt jeg vet kommer RB med EMG som standard..

Bare for å være litt nysgjerrig; hva slags amp kjører du disse nydelighetene gjennom? :D

RB har EMG som standard ja.

Prata med Suhr og han digger Koa/EMG kombinasjonen og jeg skjønner hvorfor, veldig artikulert og klar.

Reb Beach og Suhr kom fram til den kombinasjonen fordi Beach måtte "kutte" igjennom masse synth og en gitar til!

Ingen amp lengre, kun Fractal Audio Axe FX Ultra.

Fine gitarer! Og Mjøsa slår inn mot land rett utenfor vinduet mitt på Viken FHS :)

EMG fungerer for utrolig mange, ser ingen grunn til at det skal være noe dårligere enn andre merker.

Viken FHS er nesten rett over fjorden der det!

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emg er da lekkert. Drittfeite gitarer du har Debris,det frister med en suhr ja!

Jeg får greie meg med denne så lenge!

Takker!

EMG ser fint ut, men det er lyden som er viktig så jeg hadde brukt de i denne selv om jeg hadde synest de var for jævlige å se på :)

Kul GW.

Hatt ettpar av de og de var meget gode.

Satt sammen av ESP deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

EMG ser fint ut, men det er lyden som er viktig så jeg hadde brukt de i denne selv om jeg hadde synest de var for jævlige å se på :)

Kul GW.

Hatt ettpar av de og de var meget gode.

Satt sammen av ESP deler.

Det er schecter kropp på min,åssen merke halsen er veit jeg ikke.Halsen er skikkelig god og feit med ibenholt gripbrett,mikkene er laget av ultrasonic tror jeg. Det frister og sette Emg på den.Har Emg på Carvin min,funker mye bedre med ampen jeg bruker.

Endret av Riveraboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er schecter kropp på min,åssen merke halsen er veit jeg ikke.Halsen er skikkelig god og feit med ibenholt gripbrett,mikkene er laget av ultrasonic tror jeg. Det frister og sette Emg på den.Har Emg på Carvin min,funker mye bedre med ampen jeg bruker.

Ville testet den med EMG, jeg har aldri skjønt greia med Ultrasonic pickupene.

Mange gitarer kom nye med de på det tidlige 90tall men nå er de borte.

De ble laget i Vest Tyskland og skulle ha helt flat frekvenskurve.

Ultrasonic ble designet av Bill Lawrence og var vel tenkt som å ha aktivepickup egenskaper i passive, man kunne ihvertfall justere de helt opp under strengene uten stringdrag, noe du sikkert har merket!

Javel, kanskje jeg bare er gammeldags. Dere får gjøre som dere vil, selvfølgelig!

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.