Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anmeldelse av Line 6 Relay G30


Morten Larsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stoler på folk på nettet. Bor for langt unna. Vet du mer om fordeler/ulemper ved å ha det i rack? Er det kun forskjellen vet at folk liker å ha ting i rack og ikke ha så mye "liggende på bakken"?

Som jeg også svarte deg på PM er det stort sett det som er fordelen, ja.

Personlig liker jeg å ha studioutstyret mitt i rack og gitarutstyret mitt slengt utover alt. :D

Men: Sansynligvis kommer G60 og/eller G90 til å ha andre utganger bak (digitale/balanserte etc) som gjør det greiere å koble sammen med Axe-Fx og andre greier som du har planer om å skaffe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men: Sansynligvis kommer G60 og/eller G90 til å ha andre utganger bak (digitale/balanserte etc) som gjør det greiere å koble sammen med Axe-Fx og andre greier som du har planer om å skaffe deg.

En sånn rack-utgave må jeg ha. Med digital kobling til Axe'n... :P

Alt jeg har hørt fra importøren og andre tyder på at det ikke kommer noen egen bassversjon nei.

Hele konseptet er å påvirke lyden minst mulig, så ser ikke helt behovet for en egen til bass. Eller er jeg trangsynt nå? Noen bassfolk som vil uttale seg eller teste systemet?

Hørte vel snakk om at G30 var såpass faddeflat i frekvensresponsen og samtidig gikk såpass dypt, at den skulle fungere like godt på bass...

EDIT:

Frequency Response: 10Hz - 20kHz
Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit du om det kommer en egen en for bass? Eller om denne også er kompatibel med bass? Det er jo ikke meningen at vi skal springe rundt på scenen og opp på monitorer for å headbange, men det hadde jo vert gøy da! :D

Greit at vi bassister er litt bedagelige av oss, men å stå helt stille synes jeg blir for kjedelig. Du har helt rett i at vi ikke skal danse på monitorene, men finner det veldig befriende på en scene å kunne traske rundt "over alt" mens jeg går og groover :)

Enn så lenge har ikke scenene vært større enn at kabel har holdt, men når jeg blir rockestjerne og skal stadiongigge så får det bli trådløst :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at vi bassister er litt bedagelige av oss, men å stå helt stille synes jeg blir for kjedelig. Du har helt rett i at vi ikke skal danse på monitorene, men finner det veldig befriende på en scene å kunne traske rundt "over alt" mens jeg går og groover :)

Enn så lenge har ikke scenene vært større enn at kabel har holdt, men når jeg blir rockestjerne og skal stadiongigge så får det bli trådløst :D

Steve Harris? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rimelig sugen på G90 når den kommer. Kan selvsagt putte en G30 i rack, men vil helst holde meg til rack-komponenter når jeg først er igang. :)

Morten: Regner med du gir lyd fra deg så snart du får vite mer om dette? ;)

Jeg gir lyd fra meg med en gang det kommer beskjed. :D Ingen fare. Er skikkelig spent selv.

Kom nettopp opp et innlegg på Fractal-forumet som hevder at X2-systemene til Line 6 står som "discontinued" hos mange av web-shoppene over dammen. Ser for meg at Relay-systemet kommer til å overta der borte også, siden frekvensene det kjører på er OK også der borte...

Det er jo stor sansynlighet for at Relay tar over hele markedet ja. Det er økonomisk lønnsomt å produsere f.eks 10 millioner relay G30 fremfor 2x5mill g30+X2. Men da bør det ikke være lenge til de får modellene ut på markedet. Tenker det blir en fin jul for trådløs-folket...

Når det blir sluppet kunne vi jo gjort en test med trådløst-->axe fx som en komplett rackpakke og se om det er en bra løsning. :) Skal ikke se bort ifra at jeg kan skaffe en G60 eller 90 når det blir sluppet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det blir sluppet kunne vi jo gjort en test med trådløst-->axe fx som en komplett rackpakke og se om det er en bra løsning. :)

Absolutt. Jeg har allerede holdt av en ledig 1U plass i racket til trådløst. Pakken blir for min del da:

1U Furman strømforsyning/overspenningsvern

1U Wireless

2U Axe-FX

Easy peasy.... :)

EDIT: Noe av fordelen med trådløst i tillegg til...trådløst...er jo at kabellengden reduseres kraftig, og dermed har man én mindre "antenne" som plukker opp støy. Siden Axe'n og Relay er såpass støysvakt i seg selv, så sitter man igjen med en ganske minimalistisk og portabel rigg som kan trylle frem de fleste toner, hvor det meste av støyen som måtte være er redusert til det gitaren i seg selv plukker opp fra "løse lufta".

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei,

Her er forresten et nærbilde av G90'en. Den har 12 kanaler, 90 meters rekkevidde og AA batterier med 8 timers varighet (akkurat som G30) Ellers så står det ikke oppgitt info mht. utganger etc.

http://www.samash.com/webapp/wcs/stores/servlet/SAProductImageSlideShowView?productId=-49954075

Line 6 Relay G90 Pro Rack Mountable Wireless Guitar System | Sam Ash Music 1-800-4-SAMASH

Veldig tøff sak i rackversjon... Jeg mistenker at det egentlig ikke er så mange her som i bunn og grunn har bruk for den ekstra rekkevidden, men det er jo veldig praktisk med rackmontering og sikkert litt mer solid byggekvalitet... :) Blir kult å se litt mer om tilkoblingsmulighetene og funksjoner. Har forøvrig fått bekreftet fra importøren at vi skriver 2010 før den kommer på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn rack-utgave må jeg ha. Med digital kobling til Axe'n... :P

Er det ikke slik at instrumentinngangen på framsiden er skreddersydd til bruk av gitar sammen med simuleringene for å få responsen mest mulig lik ekte forsterkere o.l?

Synes jeg leste en tråd om det hvor folk med trådløs-systemer hadde masse fikse løsninger for å kunne bruke den inngangen, istedenfor den bak. =p

edit: Er det G60 som skal erstatte XDR95? G90 koster jo nesten dobbelt så mye og ser ut til å ha flere ubrukelig funksjoner, fancy skjermer, uproft utseende (i kjent Line 6-stil, ala Pod) osv.

Synes egentlig trådløs-systemer er litt trivielt for oss som ikke får brukt kabler lengre enn 6 meter uansett, men XDR95 virker jo nokså genial.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig trådløs-systemer er litt trivielt for oss som ikke får brukt kabler lengre enn 6 meter uansett, men XDR95 virker jo nokså genial.

For meg er det ikkje lengda som er argumentet, men det at eg kan springa rundt og vera apekatt på scenen utan å tenkja på om kabelen sit fast i trommesettet, vokalisten eller andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.