Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anmeldelse av Line 6 Relay G30


Morten Larsen

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 1 month later...

howdy..

Vil det være mulig å benytte en sender opp mot 2 (eller flere) mottakere..?

Tenk en gitar og 2 (eller flere amper).. Vil jo gi en mulighet for paralellkjøring av amper, eve. valg av amp rett fra senderen...

Jeg ser den har 6 kanaler, men det er jo mulig at hver sender er i tilleg kodet mot hver sin mottaker... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

howdy..

Vil det være mulig å benytte en sender opp mot 2 (eller flere) mottakere..?

Tenk en gitar og 2 (eller flere amper).. Vil jo gi en mulighet for paralellkjøring av amper, eve. valg av amp rett fra senderen...

Jeg ser den har 6 kanaler, men det er jo mulig at hver sender er i tilleg kodet mot hver sin mottaker... :unsure:

Det håper jeg da virkelig. Om ikke kan jo hvem som helst lage et helv... på konserter bare dem har en sender.

Men jeg kan ikke se noen grunn til at man ikke kan parre en sender til flere mottagere?

Jeg håper også noen med egen erfaring kan svare på dette.

Edit: "For added security, the Relay G50 employs exclusive signal protection technology, simultaneously broadcasting encrypted data streams to multiple antennas."

Endret av huskerikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har aldrig testat Relayen, men det trådlösa systemet jag kör (billigt T.bone (plug in-modellen, inte body pack) som funkar kanon) kan man köra en sändare och 2 mottagare. Det är bara att ställa in bägge mottagarna och sändaren på samma frekvens och köra på :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke helt peiling på batteripriser, men hvis man skal ha noen med litt kvalitet (og derav dyrere) og må uniten krever mye elektrisitet... kan det ikke bli litt dyrt i lengden da?

Det problemet løser man ganske enkelt med oppladbare batterier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulempe med oppladbare Ni-MH og Ni-Cd er at dem kun er 1,2 volt vs 1,5v. Dermed er dem nesten "oppbrukt" før man tar dem i bruk. Annet problem er at dem selvutlader så man kan ikke enkelt lade opp flere sett og ha liggende.

Produsenter som tar denne problematikken på alvor ville nok ha utstyrt senderen med lader og Lithium Polymer eller Li-ion-batteri slik foto, laptop og mobilprodusentene gjør. Men dette er nok et bevist valg fra Line6. Dem skal jo tross alt lansere en ny modell om 18 mnd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny modell sier du.. Vet du hva annet som er nytt enn at senderen har lader, etc?

Jeg bare spøkte om at Line6 skal lansere enda en ny trådløs modell. Dette er vel 3 generasjon nå. Men alle store selskap som driver med handel MÅ hele tiden har nye produkter i sortemanget sitt slik at dem har arbeid til alle sine ansatte i ulike avdelinger. Selskapet jeg jobber for har en modellsyklus på 18mnd. Som regel er det bare snakk om nytt design 2-3 runder før ny teknologi overtar. Derfor holder man ofte tilbake funksjonalitet som allerede er utviklet for å ha en nyhet ved neste korsvei. Uten dette konstante modellbytte er det ikke arbeid til alle ansatte. Samt man bruker denne metoden til å "ligge foran" konkurrenten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke helt peiling på batteripriser, men hvis man skal ha noen med litt kvalitet (og derav dyrere) og må uniten krever mye elektrisitet... kan det ikke bli litt dyrt i lengden da?

Eg brukar batteri frå IKEA og det funkar flott. MEd 8 timars bruk per 2 batteri tilseier det 50 øre timen. Det har eg råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående batterier, og oppladbare versus vanlige, og volt, så trodde jeg også det, huskerikke, at oppladbare passer dårlig pga voltforskjellen, men det er litt mer komplisert enn som så.

Snublet over for eksempel denne for en tid tilbake. Ser jo fornuftig ut. http://www.eznec.com/Amateur/1.5_vs_1.2_Volt_Batteries.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående batterier, og oppladbare versus vanlige, og volt, så trodde jeg også det, huskerikke, at oppladbare passer dårlig pga voltforskjellen, men det er litt mer komplisert enn som så.

Snublet over for eksempel denne for en tid tilbake. Ser jo fornuftig ut. http://www.eznec.com/Amateur/1.5_vs_1.2_Volt_Batteries.pdf

Takker for godt dokumentasjon Castor. Jeg er faktisk kjent med denne faktoren som konkluderer med

"1. You can use “1.2 volt” NiMH cells in devices which are properly designed to use “1.5 volt” alkaline cells."

Jeg skumleste artikkel raskt så dette står muligens allerede der. Et problemene med Ni-MH og Ni-Cd er at man sjelden får mer enn ca 60-70% effektiv energi fra dem før de må lades igjen. Dermed blir i praksis et 500mA batteri ca 300mA.

Ser noen klager på Ikea sine batterier. Her har jeg selv opplevd at enkelte partier vil droppe i spenning veldig raskt slik at futt og fart raskt forsvinner i RC bilen, men at den kan kjøres med lenge etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.