Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anmeldelse av Line 6 Relay G30


Morten Larsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så en tråd om det i et annet forum. Siden batterilokket er såpass spinkelt, så må man velge oppladbare batterier som IKKE er større enn vanlige alkaliske. Det er visst en del oppladbare batterier som er bittelitt lenger enn vanlige AA-batterier, og de anbefales ikke å bruke.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen strømgreie. Jeg har en sånn "Junior"-powersupply fra Thomann med 5 isolerte utganger på 120mA hver. Vel og bra, det, men det fungerer IKKE så bra med G30-mottakeren. Den krever visst 250mA. Jeg fikk den til å funke på 120mA, men lyden ble spinklere, og da jeg uforvarende forsøkte å bruke en analog phaser-pedal på samme "kurs", så begynte det å skurre. Ikke noe å trakte etter. Bruk kraftig nok powersupply (9V DC, minst 250mA eller kraftigere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den, spiller man og får betalt, blir det jo ikke den helt store kostnaden uansett, men jeg er kjempegjerrig av natur.
Eller, for å være litt mer seriøs, opptatt av å forbruke så lite som mulig. Det skal selvsagt være innenfor "komfort/praktisksonen", og den kan jo variere litt.

Jeg pleier å lage meg noen "sett" med batterier, som jeg merker med tusj. Da går det ganske greit å holde orden på hva man tar ut og lader, og hva man putter inn.
Det er også veldig mye dårlige oppladbare batterier der ute, og får man tak i noe slikt, blir det mye slit. GP ReCyclo anbefales. 2050 mAh, tåler lagring og i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som er litt mer organisatorisk enn meg, er det jo ikke noe problem å lage seg et system som funker, så oppladbare batterier kan helt sikkert være et bra alternativ for mange. Et annet spørsmål er hvor mange ladinger batteriene tåler før de svkkes merkbart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker disse til kameraet mitt, og har ikke merket noe enda. Men som du er inne på, så er gode alkalinebatterier et enkelt og greit alternativ som ikke koster skjorta etter hvert.
Min erfaring er at oppladbare batterier av god kvalitet er noe helt annet enn det man fikk kjøpt for bare noen få år siden. Likevel har du nok helt rett i at for å gjøre ting enkelt, når man har andre ting i hodet enn om batteriene er nyladet og fine, så er Ikeabatterier et greit valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.