Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvem tuning spiller dere i?


crow

Anbefalte innlegg

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jepp, amerikaniseringen stopper tydeligvis ikke ved McDonalds og 7-Eleven...

Hehe. Men seriøst, dette "H"-tullet må det bli slutt på. Musikk skal være et internasjonalt språk, og jeg ser ærlig talt ikke logikken bak "AHCDEFG". Hvorfor er det bare skandinaver og tyskere som ikke kan alfabetet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du har et poeng der, men når vi nå først er i Norge (bortsett fra deg da :) ) så er det enklest om vi forholder oss til den standarden som er etablert. Ellers kan det fort bli misforståelser og tull.

Et fint triks er jo å konsekvent kalle H for H og Hb for Bb (b for B). Nå finnes det nok de som tolker Bb som A og, så det enkleste er nok å kalle H for H og B for Hb. Så der. Jah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du har et poeng der, men når vi nå først er i Norge (bortsett fra deg da  :) ) så er det enklest om vi forholder oss til den standarden som er etablert. Ellers kan det fort bli misforståelser og tull.

Et fint triks er jo å konsekvent kalle H for H og Hb for Bb (b for B). Nå finnes det nok de som tolker Bb som A og, så det enkleste er nok å kalle H for H og B for Hb. Så der. Jah

Huff, ja - Bb på norsk er jo det samme som Bbb på Engelsk. Blir bare mer forvirrende jo mer man tenker på det...

Her i Sveits kjører de tysk system, så vidt jeg vet, så her heter det også "H". Jeg går derimot på engelskspråklig skole, og spiller i engelskspråklig band (folk fra skolen, altså), så jeg tenker alltid på engelsk når det kommer til musikk. Tok en AP-klasse (Advanced Placement, en amerikansk greie - tilsvarer første år på college) i musikkteori i fjor (i tiende), så da måtte jeg venne meg av med alt som var av norske musikkuttrykk. Dessuten er det også en hel del ting jeg bare har lært på engelsk, og dermed ikke har den fjerneste anelse om hva heter på norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Ehh, er du [sensurert]? Hva var vitsen med det?

Man kan si "God jul din same" ja, men det sier man bare når det er jul, og man sier det bare til samer...

Mitt forsøk på å få deg til å forstå, gi F i å fucke opp en tråd med meningsløst pjatt.. Mutin hadde hvertfall ett poeng. Du var bare irriterende.

Og mens jeg er er ON A ROLE.. Kan folk DRITE i sitere en post som har 2 siteringer i den fra før? Det holder med det personen sa sist. TAKK!

Ville bare påpeke at det ikke var feil, så det var ikke jeg som fucket opp denne tråden....

Og irriterende? Javel, jeg sa bare det som det var... Og hvor usaklig er det ikke å si "God jul din same" ?!

Bare for at du er dust og bruker same som sjellsord så quoter jeg gjerne HELE forumet for å fucke opp tråden din. Kult med rasister må jeg si, respektløse f...

-----

Jeg stemmer standard, men av og til i D når jeg spiller bigbang eller Ben Harper. Til og med bruker jeg capo av og til, snakk om å være avansert? ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis standard stemming her, men når jeg har prøvd å stemme Les Paulen ned i C, blir det så sinnsykt slappt uansett om jeg bruker en grovere gauge. Hvorfor?? Hvorfor??

stemmer du i c må du ha minst .12 strengar

Eg stemmer standard Eb, og av og til drop C#, men vurderer av vokalmessige grunnar å gå ned ein halvtone til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.