Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Coremusikk. Generell diskusjon og anbefaling


Boffen

Anbefalte innlegg

  • Svar 277
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Snakker ikke om EN MELODI jeg da.

Virker ikke som om du har så svært mye peil sjøl når du prøver å bruke wikipedia til alt.

Skal jeg søke "metalcore"

"Oii Oii, metal-kjærne, hva faen har DET med musikk å gjøre a?"

Om jeg skal hente crap fra wikipedia, så er dette en veldig lett måte å gi inntrykk for hva melodic metal menes å være:

Melodisk metal (Melodic metal på engelsk) er en prefiks/musikksjanger, og brukes som regel i tillegg til en annen heavy metal-sjanger, som feks melodic death metal. Som navn tilsier er musikkstilen bandet spiller mer melodiøst enn det som er vanlig for sjangeren

Og jeg posta Wintersun tidligere som et eksempel.

Ikke kom til meg å si att Trivium har noe i melodic sjangeren å gjøre.

Jeg VET at Trivium ikke er melodic death metal, eller "melodic metal", om du vil. Men jeg prøvde bare å sette ting litt på spissen, for samtidig er jo Trivium det, fordi musikken er melodisk(det er sang, opptil flere melodier) + at det er metal (vrengte gitarer, growling, raske gitarsoloer og riff, osvosv). Jeg prøvde bare å få frem hvor sykelig opptatt mange metalfolk(inkludert deg, shortey) er av sjangernavn og undersjangre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på vanlig klesstil og boler-pappagutt-homseplagg fra kvalme overprisede sossebutikker :P

Nei, det handler om at du skal gjøre degselv så jævla mye bedre enn alle andre ved rakke ned på stilen til folk og kalle andre menn for homofile 24/7. Og jeg ville ikke kalt Architects hverken bola, pappagutt eller det de går med for homseplagg fra overprisede sossebutikker, for det meste de går med har jeg sett man kan kjøpe på topman, som ikke akkurat er overprisa, vil jeg påstå.

http://www.topman.com/webapp/wcs/stores/se...5&langId=-1 trenger du en ny t-skjorte? 2 for 100 spenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tydelig må jeg være ????

Enten diskuterer dere det tråden omhandler på en rimelig saklig måte, eller ikke noe som helst..

Penisfektingen får dere ta i RL

Dere som føler dere fornærmet på den ene eller andre måten kan henvende seg til meg, slik at tåpelige innlegg kan slettes, men "krigsøksene" begraves NÅ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller harry lead-gitar og synth, enn dette:

Er det virkelig så vanskelig å bare holde seg unna tråden når du bare skal diskutere hvorvidt klesstil er viktigere enn musikk?

Værsåsnill, dersom dere ikke vil diskutere faktisk coremusikk (noe som ikke er å komme med eksempler på annen musikk dere synes er bedre fra andre sjangre) så kan dere lage deres egen tråd der dere kan komme med motetips og diskutere musikken dere liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Hører mange melodier i Trivium sine låter, jeg.

Trivium er faen så melodisk! Grunnen til at det kalles metalcore er av den simple grunn at det brukes growl og clean vokal vil jeg tro.

Hvorfor henge seg opp i sjanger ? Om sjangeren heter techno-hiphop-sjittmetal og jeg liker det, jaja så gir jeg vell F i hva sjangeren heter. Men er ganske tydelig at det er noen (ganske mange) som bryr seg veldig om hva sjangeren heter.

Og for å gå litt mer ontopic så kan jeg jo si at Trivium har faktisk ganske mye bra metal. Mye av det eldre er jo konge ;)

Endret av Tyrant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanz, Blessthefall har kommet med to nye singler, God Wears Gucci og To Hell And Back. Jeg er vel en av få som liker dette bandet her på forumet, og var spent på den nye vokalisten. Imo er det veldig annerledes fra det tidligere de slapp, men rimelig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende noen her er interesserte:

Raised Fist og Your Demise spiller på John Dee 9. oktober

Bring Me The Horizon spiller på John Dee 18. oktober

The Devil Wears Prada spiller på John Dee 11. november

Noen andre som skal på alle/noen av de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme jeg har mistet helt smaken for all slik metalcore (noen unntak), thrasha metalcore (lamb of god, osv), osv.. Var veldig inni slik musikk 5-6 år tilbake..

Det jeg dog digger er mer tradisjonell hardcore. Da tenker jeg ikke på primitiv pønka hardcore som Sick of It All, osv men å band som Shai Hulud (!!!), Breach og Refused. Shai Hulud er regnet som pionerer innen melodisk hardcore og har en egenart alle disse metalcorebandene som popper opp om dagen mangler. Sjekk denne:

Shai Hulud

Endret av Sorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.