Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Coremusikk. Generell diskusjon og anbefaling


Boffen

Anbefalte innlegg

Nei, men jeg har egentlig aldri hørt på vanlig metal. Jeg gikk via Blink-182/Satyricon/OutKast til Underoath på barneskolen. Fra der har jeg alltid hørt konsekvent på band som Underoath, Black Flag, Every Time I Die og The Dillinger Escape Plan pluss noe pop-punk. I perioder hørte jeg mye på f.eks enten Elektronisk, 80-talls rock/metal, Black Metal, Indie eller Pop, mens de tre-fire siste åra har det vært mest core og da bl.a nyere metalcore og lignende typ TDWP, Misery Signals og Architects. Jeg har dog aldri hatt no særlig til overs for konvensjonell metal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 277
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Begge Insense platene kjøpte jeg etter jeg så dem varme opp for et ellers uforventet dårlig El Caco.

Skulle gjerne sett Job for a Cowboy og Whitechapel, ettersom de står øverst på alle spillelistene mine. Men igjen, studenttid, og at alle konsertene finner plass på Østlandet er et spark i balla.

http://www.youtube.com/watch?v=kSTDK6ab9GQ&feature=related

Endret av embedded
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg har egentlig aldri hørt på vanlig metal. Jeg gikk via Blink-182/Satyricon/OutKast til Underoath på barneskolen. Fra der har jeg alltid hørt konsekvent på band som Underoath, Black Flag, Every Time I Die og The Dillinger Escape Plan pluss noe pop-punk. I perioder hørte jeg mye på f.eks enten Elektronisk, 80-talls rock/metal, Black Metal, Indie eller Pop, mens de tre-fire siste åra har det vært mest core og da bl.a nyere metalcore og lignende typ TDWP, Misery Signals og Architects. Jeg har dog aldri hatt no særlig til overs for konvensjonell metal.

Mr. Randy Rhoads + Mötley Crüe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel riktig. Når jeg skrev konvensjonell metall mener jeg vel i grunn alt fra Metallica til Maiden til Machine Head til Lamb of God til Children of Bodom.

Bah, blir litt teit å forklare. Jeg liker svært lite av den musikken som metalheads hører på. Riktigere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt Insense én gang, og det var da de varmet opp for Black Comedy på JohnDee for uhorvelig mange år siden. Den gang sugde bandet noe helt ubeskrivelig. Har de blitt bedre? :P

El Caco er så grenseløst kjedelig at jeg finner ikke ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på de to nyeste skivene, Aph. The Silent Epidemic og Soothing Torture :) Den første skiva deres er ikke såå bra. Er ikke alt som er like bra på de to nyeste heller, men er mye som er fett! Ligger som sagt på Spotify. Er ganske Machine Head-ish og ikke veldig typisk metalcore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.