Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Coremusikk. Generell diskusjon og anbefaling


Boffen

Anbefalte innlegg

Men death metal og thrash metal er uansett mer hardcore enn de derre halveis emo skrikebanda?

Forsåvidt, men deathcore er jo ikke nødvendigvis emoskrikeband. Born of Osiris er jo deathcore, og jævlig fett synes jeg. Samme med Decades of Despair, som jeg posta lenger opp i tråden her. Sinnsykt kul musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 277
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen som har hørt det nye Job For A Cowboy-albumet? Nettopp kommet en ny musikkvideo:

Her to band du burde sjekke ut, Boffen:

Decades of Despair, fransk deathcore/melodeath

http://www.myspace.com/decadesofdespairmetal

Bare meg som tenkte JFAC + TBDM? Uansett veldig tøft, likte det!

Shot at Dawn, norsk deathcore. Så dem live for andre gang i går, meget kult og tight

http://www.myspace.com/shotatdawnmusic

Hørt litt på de før. Ganske kult, hadde definitivt dratt på konserten hadde jeg vist om den/hatt noen å dra med.

Apropos norskt:

http://www.myspace.com/abasmetal

Rimelig kult band.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye Job For A Cowboy albummet er sykt fett. Men jeg vil ikke si at det er ren deathcore, har mye death metal elementer inngrodd.

Litt mer angående topicen, så hører jeg på noe core-metal men er mye jeg ikke liker også. Veldig kresen på sjangeren med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye Job For A Cowboy albummet er sykt fett. Men jeg vil ikke si at det er ren deathcore, har mye death metal elementer inngrodd.

Ja, Job For A Cowboy har bevegd seg litt bort fra deathcore. "Doom" var jo deathcore, og også deres beste "album" (er strengt talt en EP, menmen). "Genesis" bevegde seg rimelig langt unna core, mens "Ruination" ligger sånn midt i mellom. Har bare hørt gjennom det en gang nå, men foreløpig viker det sånn: Doom > Ruination > Genesis

Litt mer angående topicen, så hører jeg på noe core-metal men er mye jeg ikke liker også. Veldig kresen på sjangeren med andre ord.

Virker ut som om det pleier å være sånn på en del fora. Bare at vanligvis er det enda flere som synes core er emo eller "homo".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange som har fått det for seg at all core er emo musikk. Bare fordi at noen har satt et kjennemerke som metalcore på et band betyr ikke at det nødvendigvis er helt typisk core metal. Ta som eksempel Lamb of God, jeg synes det er en god del fra å være metalcore, selv om det er en del av metalcore sjangeren sine kjennemerker i musikken så er LoG noe helt annet. Fra mitt ståsted hvertfall. Ikke mange som er enig med meg i det, men det får nå så være :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil strent talt ikke si det finnes noe særlig "emo" metalcore. Post-hardcore har/hadde mye emo (I hvert fall i "startfasen"), men jeg bryr meg lite. Jeg synes Blessthefall, Chiodos, Alesana, A Skylit Drive også videre.

Uansett, mine favoritter for tiden:

Born of Osiris - exist

Jeg kommer ikke over hvor fett A Higher Place-albumet er, og exist er nok favoritten min.

Architects - Early Grave

Likte den fra første gang jeg hørte den, men gjenoppdaga end-breakdownet her om dagen, og klarer ikke ikke høre på den nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.