Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Coremusikk. Generell diskusjon og anbefaling


Boffen

Anbefalte innlegg

  • Svar 277
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eneste jeg KAN høre på som er noe "core" er vel Between The Buried And Me. Veldig gode teknisk, og spiller veldig kult.

BTBAM er drit kult :D Hører en del på metalcore, går mest i Killswitch Engage, Unearth, August Burns Red og As I Lay Dying.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli vanvittig mange sjangre innen Metal og ser man nærmere på eksemplene av band innen hver undersjanger begynner ytterpunktene å skli veldig i hverandre.

Fra å være fra den gamle thrash-metal skolen må jeg si jeg savner en ting i mange nyere Metal-band og det er vokal!

Jeg hører mye på nyere band som 36 Crazyfists, 5FDP, All That Remains, Bring me the Horizon, killswitch Engage m.m. Såvidt jeg vet går vel alle disse under Metal-Core, men har mer vokal enn band som er inspirert av Death Metal sjangren og alle dens under- og sidesjangre :huh:

F.eks. Job For A Cowboy gikk ikke helt hjem hos meg :P

Vanvittig mye kule gitar-riff, soloer og rytmer der ute. Allikevel mangler det noe for min del når musikken supplementeres av grøtete vræl (death/guttural vokal) :( og jeg skal være ærlig nok til å innrømme at sutrekoppen Dave Mustaine ikke akkurat er noe å slenge rompa i taket for bak mikrofonen, men som det sparker i ballene når han spiller :lol:

Det behøver ikke være Rob Halford, men ikke Mark "Barney" Greenway heller (Napalm Death). Mer i retning Disturbed og BFMV eller band som har både "clean" vokal og Death-vokal blandet. Kjipt å spille råkule gitarriff over en som høres ut som han vansmektes :lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.