Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Coremusikk. Generell diskusjon og anbefaling


Boffen

Anbefalte innlegg

I et noe vagt håp om at jeg ikke er den eneste som hører mye på core-type musikk, lager jeg denne tråden så også de av oss som kan verdsette nyere musikksjangere har et sted å diskutere den musikken vi liker.

Starter med å anbefale det nye albumet til Born of Osiris. Førstealbumet deres tok meg aldri helt, selv om jeg har hørt gjennom det et par ganger. Jeg kjøpte dog den siste CD-en deres litt på impuls, og er helt hekta. Albumet kan fint høres gjennom fra introen til siste låt, uten at jeg synes jeg har hørt en eneste låt jeg ikke liker godt.

Smakebit:

Kjør på med diskusjon/prat/anbefalinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 277
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Deathcore blir fort for dumt for meg, selvom jeg digger Born of Osiris. Digger siste til Suicide Silence.

Tenker du dumt som i simpel musikk, eller? I så fall er jeg noe enig med deg. Synes det kan være stor forskjell på bandene, men liten variasjon i låtutvalget til hvert band. Ellers så liker jeg generellt sett mer progressiv/eksperimentell deathcore (Veil of Maya, Born of Osiris, Between the Buried and Me).

Siste til Suicide Silence er enormt bra. Jeg likte The Cleansing godt også, men det var vel egentlig kun to sanger som skilte seg litt min del (Price of Beauty, No Pity For A Coward).

Liker At The Drive-In og JR Ewing.

Åh! JR Ewing er konge!

Eg er glad i klassisk hardcore (Minor Threat, Bad Brains, Reagan Youth osv), men det er vel ikkje det du vil diskutere her... Hardcorebegrepet er vel noe heilt anna idag.

Hvorfor skulle jeg ikke ville det? Jeg sitter riktignok ikke å hører mye på "old-school"-hardcore hjemme, men det er mye tøft der. Har dritlyst til å dra på en skikkelig klikke-punk-hardcore konsert.

Ang. hardcorebegrepet, så er ikke den egentlige betydningen endret. Det er mange av "kidsa" som hører på Blessthefall/Underoath og lignende og referer til det som hardcore, som gjør at folk tror at hardcore har endret seg. Det korrekte er å referere til den nyere "ikke-punk"-hardcoren som post-hardcore.

Endret av Boffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner faen ikke hva "core" er engang nå jeg..

Forbinder det med den type metal jeg -ikke- liker :P

Som om metal ikke hadde nok av undersjangre.. så måtte dem lage undersjangre av undersjangre igjen.

"Jaaaaa.. dette er Melodic soft thrash metal,, core."

Forklar "Core" noen.

"Grindcore" er det eineste av "core" som jeg noen gang har akseptert å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner faen ikke hva "core" er engang nå jeg..

Forbinder det med den type metal jeg -ikke- liker :P

Som om metal ikke hadde nok av undersjangre.. så måtte dem lage undersjangre av undersjangre igjen.

"Jaaaaa.. dette er Melodic soft thrash metal,, core."

Forklar "Core" noen.

"Grindcore" er det eineste av "core" som jeg noen gang har akseptert å bruke.

Kommer som regel fra Hardcore, "deathcore" vil jeg beskrive som utvanna death metal med hardcore tendenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner faen ikke hva "core" er engang nå jeg..

Forbinder det med den type metal jeg -ikke- liker :P

Som om metal ikke hadde nok av undersjangre.. så måtte dem lage undersjangre av undersjangre igjen.

"Jaaaaa.. dette er Melodic soft thrash metal,, core."

Forklar "Core" noen.

"Grindcore" er det eineste av "core" som jeg noen gang har akseptert å bruke.

http://en.wikipedia.org/wiki/Metalcore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.