Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Coremusikk. Generell diskusjon og anbefaling


Boffen

Anbefalte innlegg

  • Svar 277
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sånn av ren musikkinteresse, hva er typiske stiltrekk for coremusikk? Jeg har vært fryktelig dårlig til å følge med på metalfronten de siste årene, og tror ikke at jeg var innom core da jeg hørte (mye) på metal...

Jeg syns det virker som om det er mye kjeftbruk og ganske stor uenighet i metaldiskusjoner om hva som er "ekte" den og den stilen, så det er litt vanskelig å kun lytte seg frem til det :P

Endret av schpangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metalcore er metal med elementer tatt fra hardcore-sjangeren. Du har døll metalcore som f.eks. Avenged Sevenfold, Bullet For My Valentine, osv. Også har du bra core som Architects, Benea Reach o.l. Finns også core-musikk "taken up a level", kalt deathcore. Det er mer som utvanna death metal med metalcore-elementer. Breakdowns, osv.

Kjip core:

http://www.youtube.com/watch?v=pJ4nCF0sVpE

(lol)

Bra core:

Deathcore:

Ville lest igjennom tråden og sjekket ut band som er nevnt. Så finner du fort ut om det er noe for deg eller ikke.. :)

Endret av Metalbrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har døll metalcore som f.eks. Avenged Sevenfold, Bullet For My Valentine, osv. Også har du bra core som Architects, Benea Reach o.l. Finns også core-musikk "taken up a level", kalt deathcore. Det er mer som utvanna death metal med metalcore-elementer. Breakdowns, osv.

Kjip core:

(lol)

Bra core:

Akkurat det jeg tenkte på :P

I allefall, fikk litt mer forståelse i allefall, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.