Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stygg musikk!


ThaGod

Anbefalte innlegg

Det er få musikk sjangre som jeg VIRKELIG hater og ...

Pop og slikt er jeg ikke innteresert i.. men takler det..

Rap og slikt _______________||________________

Tekno og rave greier sånn takler jeg for det meste ikke egentlig..

BLACK METALL er det verste som finnes.... !!!!!!!!!!!!!! VOKALISTENE HAR JO IKKE TALENT ... det er rett og slett ekkelt å høre på.

Rock elsker jeg..

Metall elsker jeg..

Det å si at black/death metal-vokalister ikke har talent er ren uvitenhet. Du trenger ikke å like det de gjør' date=' men vokalstilen deres er musikalsk sett like gyldig som rap (hvorvidt rap egentlig er gyldig kan diskuteres, men folk setter tydeligvis pris på en god rapper), og man må faktisk lære seg riktig teknikk for ikke å ødelegge stemmen. Disse teknikkene er forskjellige avhengig av om man synger death eller black metal (visse death metal vokalister -de med riktig dyptgående stemme- inhalerer faktisk, stikk i strid med all tradisjonell sang- og taleteknikk).

Angela Gossow i Arch Enemy har for eksempel tatt i bruk klassiske stemmeøvingsprinsipper for å trene opp teknikken sin, og hun har en av de nifseste death metal-stemmene noensinne.

Hør på Opeth. Vokalisten deres har både et djevelsk brøl og en nydelig, melodisk sangstemme. Musikken er også dritfet, så mange venner seg til vokalen gjennom å digge sangene først.[/quote']

nei, det er ikke uvitenhet, det er smak og behag. jeg liker noen av de som growler, men jeg mener at mange av dem ikke kan synge i det hele tatt. det eneste som har noe å si, er om det låter bra i dine ører. uansett hvor mye en drittsekk har øvd seg, uansett hvor mye teori han kan, er de eneste som teller at det låter fett. han synes growling låter drit, da kan han få mene det.

jeg digger forresten mikael Åkerfeldt.

Det er ekkelt å høre på da...

Kanskje noen som har talent men de viser det iallefall ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Man har en rett til å mislike og hate helt uten grunn og jeg syns det er en fin ting å utøve den retten, men å bruke det som grunn til å påstå at noen ikke behersker det de driver med går desverre ikke ant.

Flinke growlere finnes og selv om du syns det er dritdårlig og ræva og i det hele tatt så er du desverre ikke i stand til å bedømme hvorvidt de kan det eller ikke. Ikke det at jeg mener jeg kan det heller, men en ting man bare må godta er at musikk ikke bare er "pen lyd". jeg er jævli glad i støy!! Skal ikke plage deg med den, men du kan desverre aldri overbevise meg om at det jeg ikke hører på ikke er musikk. Finito.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har en rett til å mislike og hate helt uten grunn og jeg syns det er en fin ting å utøve den retten' date=' men å bruke det som grunn til å påstå at noen ikke behersker det de driver med går desverre ikke ant.

Flinke growlere finnes og selv om du syns det er dritdårlig og ræva og i det hele tatt så er du desverre ikke i stand til å bedømme hvorvidt de kan det eller ikke. Ikke det at jeg mener jeg kan det heller, men en ting man bare må godta er at musikk ikke bare er "pen lyd". jeg er jævli glad i støy!! Skal ikke plage deg med den, men du kan desverre aldri overbevise meg om at det jeg ikke hører på ikke er musikk. Finito.[/quote']

*sigh* :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har en rett til å mislike og hate helt uten grunn og jeg syns det er en fin ting å utøve den retten' date=' men å bruke det som grunn til å påstå at noen ikke behersker det de driver med går desverre ikke ant.

Flinke growlere finnes og selv om du syns det er dritdårlig og ræva og i det hele tatt så er du desverre ikke i stand til å bedømme hvorvidt de kan det eller ikke. Ikke det at jeg mener jeg kan det heller, men en ting man bare må godta er at musikk ikke bare er "pen lyd". jeg er jævli glad i støy!! Skal ikke plage deg med den, men du kan desverre aldri overbevise meg om at det jeg ikke hører på ikke er musikk. Finito.[/quote']

it goes like this: er musikken drit, er musikeren dårlig! juhu! ikke noe mer komplisert enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har en rett til å mislike og hate helt uten grunn og jeg syns det er en fin ting å utøve den retten' date=' men å bruke det som grunn til å påstå at noen ikke behersker det de driver med går desverre ikke ant.

Flinke growlere finnes og selv om du syns det er dritdårlig og ræva og i det hele tatt så er du desverre ikke i stand til å bedømme hvorvidt de kan det eller ikke. Ikke det at jeg mener jeg kan det heller, men en ting man bare må godta er at musikk ikke bare er "pen lyd". jeg er jævli glad i støy!! Skal ikke plage deg med den, men du kan desverre aldri overbevise meg om at det jeg ikke hører på ikke er musikk. Finito.[/quote']

it goes like this: er musikken drit, er musikeren dårlig! juhu! ikke noe mer komplisert enn det.

Jo, det er betydelig mer komplisert enn det. Folk har forskjellig oppfatning av hva som er "bra", og med logikken din var Beethoven altså en dårlig musiker, fordi det et eller annet sted i verden helt sikkert finnes noen (sikkert en del) som mener musikken hans er drit.

Dessuten, en musiker er så god som han/hun selv er, uansett hva folk mener om ham/henne. Det har ikke noe med folks oppfatning å gjøre, det går på personens faktiske ferdighet, end of story.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har en rett til å mislike og hate helt uten grunn og jeg syns det er en fin ting å utøve den retten' date=' men å bruke det som grunn til å påstå at noen ikke behersker det de driver med går desverre ikke ant.

Flinke growlere finnes og selv om du syns det er dritdårlig og ræva og i det hele tatt så er du desverre ikke i stand til å bedømme hvorvidt de kan det eller ikke. Ikke det at jeg mener jeg kan det heller, men en ting man bare må godta er at musikk ikke bare er "pen lyd". jeg er jævli glad i støy!! Skal ikke plage deg med den, men du kan desverre aldri overbevise meg om at det jeg ikke hører på ikke er musikk. Finito.[/quote']

it goes like this: er musikken drit, er musikeren dårlig! juhu! ikke noe mer komplisert enn det.

Jo, det er betydelig mer komplisert enn det. Folk har forskjellig oppfatning av hva som er "bra", og med logikken din var Beethoven altså en dårlig musiker, fordi det et eller annet sted i verden helt sikkert finnes noen (sikkert en del) som mener musikken hans er drit.

Dessuten, en musiker er så god som han/hun selv er, uansett hva folk mener om ham/henne. Det har ikke noe med folks oppfatning å gjøre, det går på personens faktiske ferdighet, end of story.

greit, si hva du vil, men jeg synes det der er bare latterlig.

om jeg synes beethoven er en dårlig musiker, betyr det ikke at han er det, du har rett. men jeg mente at hvis jeg synes det, blir det teit om noen skal si "han har øvd masse, han kan sine ting" og dermed slå fast at jeg tar feil.

musikksmak er veldig individuelt, det finnes ikke noe fasitsvar på hva som er bra og dårlig. jeg synes f. eks. steve vai for det meste er en jævli kjedelig kar, og derfor ser jeg på ham som ikke noen særlig god musiker. at han kan mer teori enn et lokomotiv på speed, kan spille skalaer fortere enn en ford mustang og har øvd 20 timer hver dag siden 1978, betyr IKKE EN DRITT, rett og slett fordi det er så jævli kjedelig å høre på ham.

derfor: i mine øyne er han en dårlig musiker, det har jeg lov til å si. jeg kan likevel ikke bestemme hva dere andre måtte mene, hvis det var det du trodde jeg skrev.

end of story, hahahaha. nei.

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet var ikke hvorvidt noen hadde øvd, det var hvorvidt han eller hun var dyktig. Det går an å øve og øve ad nauseum uten å bli en bedre musiker, altså ved å ikke øve riktig, men dette var hverken poenget eller problemstillingen.

Jeg gir meg med dette: Ferdighet er objektivt, kunst er subjektivt. Enhver som ønsker å debatere dette kan snakke med veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har en rett til å mislike og hate helt uten grunn og jeg syns det er en fin ting å utøve den retten' date=' men å bruke det som grunn til å påstå at noen ikke behersker det de driver med går desverre ikke ant.

Flinke growlere finnes og selv om du syns det er dritdårlig og ræva og i det hele tatt så er du desverre ikke i stand til å bedømme hvorvidt de kan det eller ikke. Ikke det at jeg mener jeg kan det heller, men en ting man bare må godta er at musikk ikke bare er "pen lyd". jeg er jævli glad i støy!! Skal ikke plage deg med den, men du kan desverre aldri overbevise meg om at det jeg ikke hører på ikke er musikk. Finito.[/quote']

it goes like this: er musikken drit, er musikeren dårlig! juhu! ikke noe mer komplisert enn det.

Jo, det er betydelig mer komplisert enn det. Folk har forskjellig oppfatning av hva som er "bra", og med logikken din var Beethoven altså en dårlig musiker, fordi det et eller annet sted i verden helt sikkert finnes noen (sikkert en del) som mener musikken hans er drit.

Dessuten, en musiker er så god som han/hun selv er, uansett hva folk mener om ham/henne. Det har ikke noe med folks oppfatning å gjøre, det går på personens faktiske ferdighet, end of story.

greit, si hva du vil, men jeg synes det der er bare latterlig.

om jeg synes beethoven er en dårlig musiker, betyr det ikke at han er det, du har rett. men jeg mente at hvis jeg synes det, blir det teit om noen skal si "han har øvd masse, han kan sine ting" og dermed slå fast at jeg tar feil.

musikksmak er veldig individuelt, det finnes ikke noe fasitsvar på hva som er bra og dårlig. jeg synes f. eks. steve vai for det meste er en jævli kjedelig kar, og derfor ser jeg på ham som ikke noen særlig god musiker. at han kan mer teori enn et lokomotiv på speed, kan spille skalaer fortere enn en ford mustang og har øvd 20 timer hver dag siden 1978, betyr IKKE EN DRITT, rett og slett fordi det er så jævli kjedelig å høre på ham.

derfor: i mine øyne er han en dårlig musiker, det har jeg lov til å si. jeg kan likevel ikke bestemme hva dere andre måtte mene, hvis det var det du trodde jeg skrev.

end of story, hahahaha. nei.

8)

Hm så det du sier er at du alltid har rett? "men jeg mente at hvis jeg synes det, blir det teit om noen skal si "han har øvd masse, han kan sine ting" og dermed slå fast at jeg tar feil." Folk må jo få si at de synes du tar feil hvis de vil vettu. Hvis de ikke får lov til det nærmer vi oss et diktatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ferdighet er minst like subjektivt som kunsten, etter min mening. biaxident: du skal få si at jeg tar feil så mye du vil. ikke noe diktatur her i gården.

snakke med veggen, javel. greit. da kan vel du ta en prat med gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ferdighet er minst like subjektivt som kunsten' date=' etter min mening. biaxident: du skal få si at jeg tar feil så mye du vil. ikke noe diktatur her i gården.

snakke med veggen, javel. greit. da kan vel du ta en prat med gulvet.[/quote']

Det jeg mente med det var at du taler en umulig sak. Noen er og blir bedre musikere enn andre, og det kan man ikke nekte for. Det blir som å si at en Lada er en bedre bil enn en Lamborghini, bare fordi man foretrekker den. Du må gjerne foretrekke Ladaen, det har du all rett til, men Lamborghinien er og blir en bedre bil fra et funksjonelt synspunkt (hvilket begrepet "musiker" representerer, i motsetning til "kunstner" eller "artist").

Prater gjerne med gulvet, jeg. Det kommer ihvertfall ikke med vaklevorne, uberettigete argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er veldig uenig med deg, rett og slett fordi "musiker" ikke har noe med "håndverker" å gjøre. er du musiker, er du kunstner. det er to ting som henger sammen ette rmin mening.

vaklevorne, uberettigete argumenter? javel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.