Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stygg musikk!


ThaGod

Anbefalte innlegg

GORGOROTH synes jeg er horibel musikk... i hvertfall den ene låta jeg har hørt.... Forces of satans storms.... WWWWÆÆÆÆÆÆÆHHHHHHH!!!!!!!!!!!1 :twisted: :twisted:

"F-aen F-aen Vi er tøffe med sauehoder!!!!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det første jeg ikke kan skjønne er hvorfor nu-metal skal være et negativt begrep? "Ny-metall"? Altså... Er det ikke bra at noen gjør noe nytt? Er ikke det bedre å glede seg over det?

Men hvorfor må det være et POSITIVT begrep da? Poenget er jo at det er opp til HVER ENKELT å bedømme, og noen av oss mener da at det er negativt ladet, med opp til flere unntak. Betyr det at vi sietter fast i 70 tallet? Hvorfor det? For alt du vet du liker man kanskje ANNEN nyere musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg nekter å svare på et spørsmål fra en fyr i lynvingendrakt som i tillegg tror han er forumets tøffeste  :mrgreen: *erte*

HAHA.. ja greit, jeg tar den......

:lol:

.......SOM ET KOMPLIMENT!!!!!!!!!!!!!!!!! :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går det ikke i d - a - g osv a ?? uansett er det nok ikke denmest kompliserte musikken... hør på John Williams eller se på den filmen med han med 14 strenger, så hører du litt mer komplisert musikk 8) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener overhodet ikke at Nu metal på død og alt anna skal være positivt og at jeg tror på fred på jord og sånt.

Men jeg får ofte inntrykk av at når folk begynner å rakke ned på forskjellige sjangre som jeg nødvendigvis ikke akkurat er noen disippel av så dreier det seg egentlig mer om at de prøver å konstatere at de selv er så forbanna "ekte" (Keep it riil, yåll)

Digg eller misdigg hva du vil. Jeg hater The Darkness, men elsker mye rævgrønsj og vil av den grunn ikke påstå at Justin ikke kan spille på gitar, men for meg gir grønsjen mer. Allikevel kan jeg stå og lytte på ei darkness-låt og blandt alle kommentarene mine om tvilsomme legninger og tights kan jeg faktisk tenke for meg selv at det er ganske kult å drive på med den glamgreia og at det er mye bra frasering i gitarspillet!

Når saken gjelder Nu-metal, mener jeg at musikalsk er System og a Down bare ræva, men jeg syns de er råbra uansett på grunn av andre faktorer som f.eks meninger som kommer fram i tekstene som også faktisk er ganske bra rent lyrisk sett (metaforer og sånne fremmedord...). Og da vil jeg også driste meg til å si noe så banalt som at den første plata var den beste og at SOAD var best i 2000! Slipknot på sin side driver mer med den shock-rock imaget som tiltaler neandertaleren i meg. Og det må jeg virkelig ha av og til. Bare må ha det.

Menmen! Kompisert musikk er bare tull... Min personlige og subjektive mening er at musikk er som malerier kunst i aller høyeste grad og som vi alle vet med moderne kunst (Min fireårige søster kunne malt bedre en det der osv.. blablabla) så er grensene umulig å trekke. Jeg elsker slike diskusjoner for å teste mine egene retoriske evner, men syns det heller burde være et mål å være stolt over at: Wæww! Dæng! Vet du at søstera mi på fire år kan male like bra som det der! Shit ass!

Catch my drift?

DERFOR misdigger jeg "flinkismusikk" alvorlig, men ser allikevel ingenting galt i ha ei og anna plate med femi og døll progrock i CDsamlinga som jeg av og til tar frem når rockekompisene mine ikke ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er vel enig i at LP lager koplisert musikk? Er ikke mange som klarer å skape sånn musikk, det skal være sagt, jeg liker dem, det gjør visst ikke dere, greit nok!

Hans Majestet, sorry...LP lager ikke komplisert musikk.

"one-finger-flogger-chords"

:wink::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.