Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stygg musikk!


ThaGod

Anbefalte innlegg

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bollocks!!

Det første jeg ikke kan skjønne er hvorfor nu-metal skal være et negativt begrep? "Ny-metall"? Altså... Er det ikke bra at noen gjør noe nytt? Er ikke det bedre å glede seg over det? Ville det ikke vært utrolig kjipt dersom vi satt fast i søttitallet? Tenk så forbanna kjedelig det ville vært da! Alle skulle enten spill rævpunk eller sitte å himle med øya og være arty-farty mens de hørte på den lengste, kjedeligste forbanna "progrock" låta fra Crimson, Rush, Pink Floyd eller noe! Kult første gangen, men jeg ville gått til væpna revolusjon...

Jeg er ingen fan av Linkin Park eller Limp Bizkit eller noe sånt, men jeg kan forstå og syns forsåvidt det bare er bra at det med jevne mellomrom dukker opp noe nytt SELV om de måtte bruke synther eller hva det måtte være. Jeg vil gjerne definere en musiker som en som faktisk behersker et instrument, men en "artist" kan også lage musikk. Marilyn Manson kan ikke spille noe såvidt jeg vet, men har unektelig vært svært viktig for utviklingen av... øh... la oss kalle det popmetall uten at jeg mener noe negativt med det. Kommersielt tilgjengeli metall for å si det sånn uten å beskylde noen for å være sellouts. Mye av det samme gjelder for slipknot. Og det må man bare respektere! Jeg ser nødvendigvis ingen sammenheng mellom det å være teknisk flink på sitt eget eller produksjonsmessig, som noe som er viktig for å lage BRA musikk! Dersom jeg skulle ramse opp musikk jeg mener er drit, ville det havne svært mange flinkiser høyt oppe på lista.

Musikk handler ikke bare om "pen lyd" vet dere...

Nei slutt å syt som gamle gubber sier jeg og heller prøv å hør om det finnes elementer i musikk (ALL musikk) som dere kan la dere inspirere av... Dere må ikke tro at dere klarer å lure noen til å tro at dere er flinkere en det dere er fordi dere rakker ned på noen...

Hendrix er heldigvis dau og ville skutt seg selv om han levde i dag og hørte fjortiser sitte på gutterommet og spille ting så rått som han aldri ville trodd var mulig.. Kanskje også med mer feeling en han trodde var mulig. Det bor mange frustrerte hormoner i en liten kropp!

Drit i hva andre gjør feil og bruk mer tid på å spille sjøl..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nu-metall (Linkin Park og gjengen) er den bedritne delen av den nye metallen. den freshe delen, såkalt alternativ metall, er helt konge. band som System Of A Down og Faith No More har masse friske låter.

jeg skulle gjerne sittet igjen i søttitallet. timevis med PF, Rush og King Crimson gjør meg ingenting! :D

btw, SCISSOR SISTERS er kukmusikk. samma med se-på-dama-mi-musikk. trance etc også. men dte er ikke så interessant, for det vet dere. jeg kan heller si at jeg synes David Bowie, Radiohead og R.E.M. er noe realt drit! oppskrytt så det renner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.