Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stygg musikk!


ThaGod

Anbefalte innlegg

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er få musikk sjangre som jeg VIRKELIG hater og ...

Pop og slikt er jeg ikke innteresert i.. men takler det..

Rap og slikt _______________||________________

Tekno og rave greier sånn takler jeg for det meste ikke egentlig..

BLACK METALL er det verste som finnes.... !!!!!!!!!!!!!! VOKALISTENE HAR JO IKKE TALENT ... det er rett og slett ekkelt å høre på.

Rock elsker jeg..

Metall elsker jeg..

Det å si at black/death metal-vokalister ikke har talent er ren uvitenhet. Du trenger ikke å like det de gjør, men vokalstilen deres er musikalsk sett like gyldig som rap (hvorvidt rap egentlig er gyldig kan diskuteres, men folk setter tydeligvis pris på en god rapper), og man må faktisk lære seg riktig teknikk for ikke å ødelegge stemmen. Disse teknikkene er forskjellige avhengig av om man synger death eller black metal (visse death metal vokalister -de med riktig dyptgående stemme- inhalerer faktisk, stikk i strid med all tradisjonell sang- og taleteknikk).

Angela Gossow i Arch Enemy har for eksempel tatt i bruk klassiske stemmeøvingsprinsipper for å trene opp teknikken sin, og hun har en av de nifseste death metal-stemmene noensinne.

Hør på Opeth. Vokalisten deres har både et djevelsk brøl og en nydelig, melodisk sangstemme. Musikken er også dritfet, så mange venner seg til vokalen gjennom å digge sangene først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er få musikk sjangre som jeg VIRKELIG hater og ...

Pop og slikt er jeg ikke innteresert i.. men takler det..

Rap og slikt _______________||________________

Tekno og rave greier sånn takler jeg for det meste ikke egentlig..

BLACK METALL er det verste som finnes.... !!!!!!!!!!!!!! VOKALISTENE HAR JO IKKE TALENT ... det er rett og slett ekkelt å høre på.

Rock elsker jeg..

Metall elsker jeg..

Det å si at black/death metal-vokalister ikke har talent er ren uvitenhet. Du trenger ikke å like det de gjør, men vokalstilen deres er musikalsk sett like gyldig som rap (hvorvidt rap egentlig er gyldig kan diskuteres, men folk setter tydeligvis pris på en god rapper), og man må faktisk lære seg riktig teknikk for ikke å ødelegge stemmen. Disse teknikkene er forskjellige avhengig av om man synger death eller black metal (visse death metal vokalister -de med riktig dyptgående stemme- inhalerer faktisk, stikk i strid med all tradisjonell sang- og taleteknikk).

Angela Gossow i Arch Enemy har for eksempel tatt i bruk klassiske stemmeøvingsprinsipper for å trene opp teknikken sin, og hun har en av de nifseste death metal-stemmene noensinne.

Hør på Opeth. Vokalisten deres har både et djevelsk brøl og en nydelig, melodisk sangstemme. Musikken er også dritfet, så mange venner seg til vokalen gjennom å digge sangene først.

nei, det er ikke uvitenhet, det er smak og behag. jeg liker noen av de som growler, men jeg mener at mange av dem ikke kan synge i det hele tatt. det eneste som har noe å si, er om det låter bra i dine ører. uansett hvor mye en drittsekk har øvd seg, uansett hvor mye teori han kan, er de eneste som teller at det låter fett. han synes growling låter drit, da kan han få mene det.

jeg digger forresten mikael Åkerfeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er få musikk sjangre som jeg VIRKELIG hater og ...

Pop og slikt er jeg ikke innteresert i.. men takler det..

Rap og slikt _______________||________________

Tekno og rave greier sånn takler jeg for det meste ikke egentlig..

BLACK METALL er det verste som finnes.... !!!!!!!!!!!!!! VOKALISTENE HAR JO IKKE TALENT ... det er rett og slett ekkelt å høre på.

Rock elsker jeg..

Metall elsker jeg..

Det å si at black/death metal-vokalister ikke har talent er ren uvitenhet. Du trenger ikke å like det de gjør, men vokalstilen deres er musikalsk sett like gyldig som rap (hvorvidt rap egentlig er gyldig kan diskuteres, men folk setter tydeligvis pris på en god rapper), og man må faktisk lære seg riktig teknikk for ikke å ødelegge stemmen. Disse teknikkene er forskjellige avhengig av om man synger death eller black metal (visse death metal vokalister -de med riktig dyptgående stemme- inhalerer faktisk, stikk i strid med all tradisjonell sang- og taleteknikk).

Angela Gossow i Arch Enemy har for eksempel tatt i bruk klassiske stemmeøvingsprinsipper for å trene opp teknikken sin, og hun har en av de nifseste death metal-stemmene noensinne.

Hør på Opeth. Vokalisten deres har både et djevelsk brøl og en nydelig, melodisk sangstemme. Musikken er også dritfet, så mange venner seg til vokalen gjennom å digge sangene først.

nei, det er ikke uvitenhet, det er smak og behag. jeg liker noen av de som growler, men jeg mener at mange av dem ikke kan synge i det hele tatt. det eneste som har noe å si, er om det låter bra i dine ører. uansett hvor mye en drittsekk har øvd seg, uansett hvor mye teori han kan, er de eneste som teller at det låter fett. han synes growling låter drit, da kan han få mene det.

jeg digger forresten mikael Åkerfeldt.

Om noen har talent eller ei (altså ferdighet, evne) er IKKE smak og behag. Hvis noen har jobbet ræva av seg for å få den beste "growl"-teknikken noensinne, og gjør det bedre enn de fleste, så kan ikke jeg si at den personen ikke er flink bare fordi jeg selv ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioi! Hørte en låt fra den nye plata til Slipknot! Den var faktisk veldig fin! (!). Helt utrolig! hehehe.. Men de folkan er faktisk sinnsykt dyktige musikere.. Kanskje ikke de spiller de villeste tingene, men de får det til å låte frekt.. Skal du ha flink metalgitarister sjekk ut Extol og Meshuggah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er få musikk sjangre som jeg VIRKELIG hater og ...

Pop og slikt er jeg ikke innteresert i.. men takler det..

Rap og slikt _______________||________________

Tekno og rave greier sånn takler jeg for det meste ikke egentlig..

BLACK METALL er det verste som finnes.... !!!!!!!!!!!!!! VOKALISTENE HAR JO IKKE TALENT ... det er rett og slett ekkelt å høre på.

Rock elsker jeg..

Metall elsker jeg..

Det å si at black/death metal-vokalister ikke har talent er ren uvitenhet. Du trenger ikke å like det de gjør' date=' men vokalstilen deres er musikalsk sett like gyldig som rap (hvorvidt rap egentlig er gyldig kan diskuteres, men folk setter tydeligvis pris på en god rapper), og man må faktisk lære seg riktig teknikk for ikke å ødelegge stemmen. Disse teknikkene er forskjellige avhengig av om man synger death eller black metal (visse death metal vokalister -de med riktig dyptgående stemme- inhalerer faktisk, stikk i strid med all tradisjonell sang- og taleteknikk).

Angela Gossow i Arch Enemy har for eksempel tatt i bruk klassiske stemmeøvingsprinsipper for å trene opp teknikken sin, og hun har en av de nifseste death metal-stemmene noensinne.

Hør på Opeth. Vokalisten deres har både et djevelsk brøl og en nydelig, melodisk sangstemme. Musikken er også dritfet, så mange venner seg til vokalen gjennom å digge sangene først.[/quote']

nei, det er ikke uvitenhet, det er smak og behag. jeg liker noen av de som growler, men jeg mener at mange av dem ikke kan synge i det hele tatt. det eneste som har noe å si, er om det låter bra i dine ører. uansett hvor mye en drittsekk har øvd seg, uansett hvor mye teori han kan, er de eneste som teller at det låter fett. han synes growling låter drit, da kan han få mene det.

jeg digger forresten mikael Åkerfeldt.

Om noen har talent eller ei (altså ferdighet, evne) er IKKE smak og behag. Hvis noen har jobbet ræva av seg for å få den beste "growl"-teknikken noensinne, og gjør det bedre enn de fleste, så kan ikke jeg si at den personen ikke er flink bare fordi jeg selv ikke liker det.

eh? jo? låter det drit, er det drit uansett hvor mye han har øvd.

ferdighet er et relativt begrep. du kan ikke si at en som synger som en ape, har store ferdigheter. selv om det sikkert er vanskelig å growle som mange av de svartmetallerne, er det slik at hver enkelt får ta stilling til om det er bra eller ikke. du kan ikke si "han har øvd masse, han er flink" om han er dritdårlig. det er ingen som bestemmer hva jeg synes om musikere (eller noen andre ting, for den saks skyld)

ferdighet har ingen før det de spiller låter bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er få musikk sjangre som jeg VIRKELIG hater og ...

Pop og slikt er jeg ikke innteresert i.. men takler det..

Rap og slikt _______________||________________

Tekno og rave greier sånn takler jeg for det meste ikke egentlig..

BLACK METALL er det verste som finnes.... !!!!!!!!!!!!!! VOKALISTENE HAR JO IKKE TALENT ... det er rett og slett ekkelt å høre på.

Rock elsker jeg..

Metall elsker jeg..

Det å si at black/death metal-vokalister ikke har talent er ren uvitenhet. Du trenger ikke å like det de gjør' date=' men vokalstilen deres er musikalsk sett like gyldig som rap (hvorvidt rap egentlig er gyldig kan diskuteres, men folk setter tydeligvis pris på en god rapper), og man må faktisk lære seg riktig teknikk for ikke å ødelegge stemmen. Disse teknikkene er forskjellige avhengig av om man synger death eller black metal (visse death metal vokalister -de med riktig dyptgående stemme- inhalerer faktisk, stikk i strid med all tradisjonell sang- og taleteknikk).

Angela Gossow i Arch Enemy har for eksempel tatt i bruk klassiske stemmeøvingsprinsipper for å trene opp teknikken sin, og hun har en av de nifseste death metal-stemmene noensinne.

Hør på Opeth. Vokalisten deres har både et djevelsk brøl og en nydelig, melodisk sangstemme. Musikken er også dritfet, så mange venner seg til vokalen gjennom å digge sangene først.[/quote']

nei, det er ikke uvitenhet, det er smak og behag. jeg liker noen av de som growler, men jeg mener at mange av dem ikke kan synge i det hele tatt. det eneste som har noe å si, er om det låter bra i dine ører. uansett hvor mye en drittsekk har øvd seg, uansett hvor mye teori han kan, er de eneste som teller at det låter fett. han synes growling låter drit, da kan han få mene det.

jeg digger forresten mikael Åkerfeldt.

Om noen har talent eller ei (altså ferdighet, evne) er IKKE smak og behag. Hvis noen har jobbet ræva av seg for å få den beste "growl"-teknikken noensinne, og gjør det bedre enn de fleste, så kan ikke jeg si at den personen ikke er flink bare fordi jeg selv ikke liker det.

eh? jo? låter det drit, er det drit uansett hvor mye han har øvd.

ferdighet er et relativt begrep. du kan ikke si at en som synger som en ape, har store ferdigheter. selv om det sikkert er vanskelig å growle som mange av de svartmetallerne, er det slik at hver enkelt får ta stilling til om det er bra eller ikke. du kan ikke si "han har øvd masse, han er flink" om han er dritdårlig. det er ingen som bestemmer hva jeg synes om musikere (eller noen andre ting, for den saks skyld)

ferdighet har ingen før det de spiller låter bra.

Ærlig talt, du må lære å skille mellom evnen til å spille og evnen til å lage musikk som folk liker. Hvis en gitarist for eksempel er verdens dyktigste på alle måter, og kan spille alle mulige jazz-standarder, klassiske stykker, enhver Malmsteen- og Vai-låt, og attpåtil skrive de mest nydelige sanger, men selv velger å spille musikk som du synes er stygg (frijazz, moderne atonal klassisk musikk, black metal, etc.), har denne personen plutselig ikke ferdighet på instrumentet? Er denne personen ikke en god utøver, bare fordi du ikke liker musikken han eller hun spiller?

Musikk er subjektivt, men ferdighet er så absolutt ikke en smakssak. Ferdighet eksisterer uavhengig av andres oppfatning, og hvis noen kan brøle med "cookie monster"-stemme bedre enn de fleste, så er det også ferdighet, uansett om du måtte like det som musikalsk virkemiddel eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke alle sitter her å tror jeg er en nu-metal freak! For det er jeg ikke' date=' jeg sier bare det at mye nu-metal jeg har hørt er ganske kult. :D

Hans Majestet[/quote']

You just jumped into the salad Brotha ..........

Hans Majestet Da NU-GUY !! :lol:

Haha. Som George Costanza, T-bone og "KoKo the monkey" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke alle sitter her å tror jeg er en nu-metal freak! For det er jeg ikke' date=' jeg sier bare det at mye nu-metal jeg har hørt er ganske kult. :D

Hans Majestet[/quote']

You just jumped into the salad Brotha ..........

Hans Majestet Da NU-GUY !! :lol:

Haha. Som George Costanza, T-bone og "KoKo the monkey" :lol:

Hva skal dette bety? Dette vil jeg se på som katastrofal urespektløs mobbing... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.