Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

redigert: overdrivepedaler, kabinetter og amper


Konnis

Anbefalte innlegg

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du kan jo sikkert spørre om Ã¥ fÃ¥ lÃ¥ne med hjem i et døgn for Ã¥ prøve? Har aldri vært noe problem hos de to sjappene her i byen :)

Du bor på Gjøvik da. Doh! :P

Men Konnis, gjør som jeg sier: Gå bak ampen, og pass på at den knappen bak som heter "resonance" står på tight, så skrur du den andre knotten bak helt til høyre, så den står på A/B, deretter trykker du inn "gain boost"-knappen, skrur gain til max(bare gjør det først), setter bass til 9, mids til 3,8 (cirka) og setter treble til 9. Prøv å spill litt. Du burde klare å få rimelig bra metal-lyd uten dilldall av boostpedaler foran da på hjemmevolum. Det får ihvertfall jeg. Syns du det ikke er tight nok bare skrur du ned gain til der det er passe. Får du fortsatt ikke bra nok lyd IYO, prøv med en annen gitar(med bedre/hottere pickups kanskje? Du bruker vel Epiphone LP Standard stock-p'ups?), eller skaff deg en boost ellernoe.

Edit: Å dytte ampen helt inntil en vegg hjelper også litt på å tighte den opp :P , sånn hvis du skulle ha den stående midt ute på gulvet ellernoe.

Endret av Metalbrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker til vanlig en Ibanez, men er kun Epien jeg har atm. Ikke det at ToneZone'n er så mye hottere enn Epien sine, men, skal jo prøve med den nÃ¥r jeg fÃ¥r den tilbake. Den har vært pÃ¥ reparasjon i 2 uker nÃ¥... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående TS vs SD1, så har disse omtrent lik innmat (f.eks samme chip). Du vil få noe mer gain i SD1 enn TSen og noe ulik eq pga forskjellige verdier på komponenter. Ellers så er forskjellen at SD1 har symmetrisk klipping, mens TS har asymmetrisk. Dette er ofte modingen man gjør på en SD. Dette gjøres ved at man kutter en av diodene som står for klippingen slik at man bruker tre istedet for fire. Det kan være lett å sette inn en bryter her, så kan du A/B teste det og finne ut hva man liker best (og billigere enn å ab-teste TS vs SD, eller å kjøpe en TS). Kjenner ikke til designet på Bad Monkey, men har hørt at denne også er fin til samme bruksområdet. Tviler på at du kommer til å trå feil uansett hvilken du velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for mp3-voldtatt youtubelyd er jo 100% likt sånn det lÃ¥ter i virkeligheten...

Husker det var en som laga en blindtest med 6505 vs. Metal Zone gjennom en eller annen amp... Nesten ingen hørte forskjell, og de få som gjorde det tok feil :P Når man gjør opptak er det MANGE variabler etter gitarampen (f.eks. kabinett, elementer, mikrofontype og plassering av denne, mikk-preamp, EQ, komprimering) som gjør at man kan få noenlunde samme resultat med vidt forskjellige amper.

Og nå har jeg sjekka ut videoene, lyden der var jo totalt bajs i tillegg.

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.