Web Analytics
Jump to content

redigert: overdrivepedaler, kabinetter og amper

Konnis

Recommended Posts

Hei gutar.

Som dere vet, har jeg Valveking, og som dere vet, så skal jeg ha SD-1. Ihvertfall om dere følger med i trÃ¥dene mine :P

Uansett, så bør jeg egentlig ha denne innen søndag. På søndag skal jeg øve med bandet mitt, og skal ha med Valvekingen for å teste hvordan denne yter i bandsammenheng. Kommer nok også til å gjøre opp en mening om jeg skal beholde den eller ikke. Og for at jeg skal vise maks potensiale i Valvekingen, trenger jeg vel en overdrivepedal å tighte og vrenge litt mer med.

Hadde jeg hatt god tid, hadde jeg nok kjøpt en modda, brukt en til rundt 500-lappen. Men tid har jeg ikke, og posten greier aldri å levere innen søndag uansett :D Derfor lurer jeg på om det er stor forskjell på en modda og en stock SD-1? Hvilke modifikasjoner blir vanligvis utført? Skal nok til byen på lørdag, og da kunne jeg alltids kjøpt en ny en. Eller burde jeg heller kjøpe en brukt, modda, og heller greie meg uten SD-1 på søndag?

Tror kanskje det siste alternativet er løsningen oO

edit: endret trådtittel til en mer passende.

Edited by Konnis

• Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kjøp deg en ny en, du. OgsÃ¥ modder du heller denne nÃ¥r du har tid. Pedalen lÃ¥ter fint stock, og med Valvekingen tviler jeg pÃ¥ at du har noe særlig igjen for Ã¥ modde den. Prøv en ny umodda en først og se om du liker den. Hvis ikke du gjør det fÃ¥r du noen til Ã¥ tweake den til den lÃ¥ter akkurat slik du vil ha den. Eller sÃ¥ gjør du det sjøl, noe som er ti ganger sÃ¥ gøy, og mye billigere! :D

Sjekk ut denne etterhvert. Skulle du trenge hjelp er det bare å si ifra.

EDIT: glemte link....

http://www.geocities.com/overdrivespider/SD1/sd1.htm

Edited by syndromet

Aldri skjønt hvorfor folk bruker den pedalen der som boost? Hadde heller kjøpt en dedikert boost pedal. Men SD-1 blir ganske mye reinere og "gjennomsiktig" hvis den moddes, så hvis man ønsker den som cleanboost kan det ha en del for seg. Hvis du ønsker å få den modda kan jeg gjøre dette for deg for en veldig rimelig penge, men antakelig blir du fornøyd med en stock en....

Problemet er at ingen av butikkene her i Oslo har Valveking.. Så jeg fÃ¥r ikke prøvd.

Virker Tubescreamer som et safe valg, eller er Bad Monkey et bedre alternativ? Liker designet på Tubescreameren bedre, også er det jo litt stas å ha klassikeren da... :P