Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

redigert: overdrivepedaler, kabinetter og amper


Konnis

Anbefalte innlegg

Den ble vel strengt tatt solgt i løpet av noen timer, til Innos, som nå selger den igjen.

Kan et lukka kabinett fikse på "ulyden" rundt 0:20 og utover på klippet mitt?

Og hvordan funker det med 120W amp på kabinett med 2x30W? oO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den ble vel strengt tatt solgt i løpet av noen timer, til Innos, som nå selger den igjen.

Kan et lukka kabinett fikse på "ulyden" rundt 0:20 og utover på klippet mitt?

Og hvordan funker det med 120W amp på kabinett med 2x30W? oO

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en kar som utdyper det ganske bra her: http://acapella.harmony-central.com/forums...d.php?t=1796660

Takk for det du. Da har jeg vært feilinformert og vranglært i mange Ã¥r! :lol: Slettet teksten i den aktuelle posten.

Edit: Ved nøyere lesing ser jeg at en liten amp kan sprenge et element fordi et forvrengt signal fra amp kan gjøre skade ved overoppheting av spolen da ampen i realiteten leverer flere watt enn RMS watt som er oppgitt. På samme måte som en stor amp kan levere for mye wattstyrke. Da var det jo noe i det jeg skrev likevel, eller er jeg helt på bærtur?

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Du er ikke helt på bærtur, etter min mening.

Jeg kan ikke nok om sånn teori rundt dette, men har en del erfaringer der folk glemmer det viktige- å bruke ørene. Noen klarer å bruke en stor kraftig amp på en kasse som ikke tåler stort, mens andre klarer å sprenge nesten "hvasomhelst" med en liten drittforsterker.

Det gjelder å skru ned når det ikke låter pent lenger, enten den ene eller den andre veien.

En gang i tiden spilte jeg i et band der vi hadde noen kraftige Cervin Vega topper, som vi når vi brukte dem selv ble drevet med et slutt- trinn på mange hundre watt, husker ikke tallet, men det var på over 500. La meg si det slik, det fikk kjørt seg titt og ofte, det var ikke snakk om "taffelmusikk". Aldri noen problemer.

Ved noen anledninger leide vi ut disse kassene til noen ivrige "disco- karer" i nabolaget, som hadde en hififorsterker på litt over 100 watt. Det måtte vi slutte med, da de klarte å sprenge diskanthorna på annenhver jobb de hadde. Helt utrolig.

Dette er jo egentlig helt i takt med det fyren skriver, cluet er å bruke ørene. Man hører når utstyret ikke trives.

Ut over det, tror jeg jeg overlater til forumets kanoner på slik teori til å utdype mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var du litt for sent ute :D Fant en som skulle selge amp og kab, han fikk solgt kabet separat og jeg fikk toppen for 6500 B)

Er sikkert lov å prøve seg med bud ogsÃ¥, jeg legger meg alltid pÃ¥ ganske mye mer enn jeg regner med Ã¥ fÃ¥ nÃ¥r jeg legger ut ting pÃ¥ finn - nettopp fordi folk aldri byr mer enn 60% av det man skriver :P

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Importøren (Norsk Musikk, btw) sa den kom forhÃ¥pentligvis over sommeren, og at den kom til Ã¥ ligge pÃ¥ 8000kr. SÃ¥ nÃ¥ har jeg noen valg:

1. Ha Valvekingen til i høst, selge denne og kjøpe 6505+ kombo

2. kjøpe kabinett (Harley Benton 2x12, V30) til Valvekingen, ha dette til høsten, selge og kjøpe 6505+ kombo

3. bruke angrerett på Valveking og lete videre etter ny amp nå

merka et stort problem på øving.. forsterkeren stod ganske midt i rommet, og da merka jeg at bassen rett og slett ble.. flubby? Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men virka som det var en slags repeat-funksjon på høytallerelementet, altså at bassen ble værende. Utrolig dårlig til å forklare, skal prøve å spille inn lydklipp! :P

edit: ikke tenk på spillinga eller noe, og ja, gitaren er ustemt. anyways: test valveking.wma - 0.39MB

Ja, altså, rundt 0:20 og utover hører dere hva jeg mener.

Bump.

Lurer på om et eksternt kabinett med 2x12 V30, lukka kabinett, fjerner ulyden rundt 20 sekunder og utover?

Må nesten vite det før jeg bytter inn Valvekingen og står igjen uten amp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.