Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

redigert: overdrivepedaler, kabinetter og amper


Konnis

Anbefalte innlegg

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du hører jo omtrent ikke pÃ¥ det folk sier alikevel.

Unnskyld?

og btw.

Problemet er at ingen av butikkene her i Oslo har Valveking.. Så jeg får ikke prøvd.

;)

Hører på hva folk sier gjør jeg. Var faktisk pga folk jeg vurderer nettopp en pedal for mer vreng og litt tightere bunn. Hadde det ikke vært for folk, hadde jeg ikke tenkt på SD-1, Tubescreamer eller Bad Monkey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at hvis du har bind for øynene, og står der med gitaren, og jeg får koble og skru, så klarer du ikke å finne ut "hvem som er hvem". Kjøp en av de, så blir det så bra, så.

Det som er det desidert dummeste valget, er å bruke all energien på å velge pedal i stedet for å spille med pedalen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo sikkert spørre om Ã¥ fÃ¥ lÃ¥ne med hjem i et døgn for Ã¥ prøve? Har aldri vært noe problem hos de to sjappene her i byen :)

Men om du er på et budsjett så gå for SD-1. Jeg kan godt kjøpe den av deg om du blir misfornøyd :) Har du råd til å bruke så mye som en TS-9 koster så ville jeg ABSOLUTT heller gått for en Visual Sound Route 66. Mye mer volum på den, og den har kompressor i tillegg. Jeg elsker min!

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg vurderer TS-9 er at det ligger en brukt en til 700kr på finn, som jeg synes ikke er en så alt for gæli pris.

Er vel egentlig ikke på noe spesielt budsjett... er bare ute etter noe bra for pengene som tupper forsterkeren hardt i rektum og kjører tonen opp til himmels. En pedal som tighter opp en litt flubby bass (kan dog skyldes kabinettypen?) osv. Dog helst under 1000-lappen.

Siden Tubescreamer er en veldig populær pedal brukt av mange til mye, så tror jeg at jeg går for den brukte hvis jeg får kontakt med selgeren!

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

både det at det er åpent kabinett og at elementet ikke er det beste gjør at det ikke blir noe særlig thight. Jeg synes at ett eksternt kabinett hjelper mye på min. Ellers så liker jeg å kjøre dist pedaler på clean kanalen. Har prøvd en TS-9 på den, og syntes ikke det gjorde underverker. Men har du prøvd å dra volumet opp en del? Prøv iallefall det før du kjøper en pedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har prøvd Ã¥ sette opp volumet. Og da bedra det meste seg, sÃ¥ jeg vet den lÃ¥ter bedre pÃ¥ høyere volum (rundt 5). Greia er bare at jeg fÃ¥r ikke kjørt ampen sÃ¥ høyt her hjemme :(

Men, jeg begynner egentlig å bli mer og mer fornøyd med ampen, så tenkte kanskje at det var greit å supplere med en od-pedal for å tighte opp bassen litt. Når jeg skrur gain høyere på ampen (som jeg må når volumet er såpass lavt), blir alt veldig løst, og da trodde jeg en od-pedal kunne gjøre dette tight? Mener å huske Aphelion sa det, selv om jeg ikke har noen erfaring med det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer vanligvis veldig bra ja. F.eks. en JCM800 med gain på fullt gir bra med gain, men lyden du fÃ¥r duger bare til stoner-buldrebass-lyd :P Gain ned pÃ¥ ca. 6 (av 10) og pÃ¥ med overdriven, sÃ¥ blir det plutselig grisetight! Det var oppsettet jeg kjørte i metallbandet mitt frem til jeg solgte JCMen pÃ¥ torsdag.

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.