Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

redigert: overdrivepedaler, kabinetter og amper


Konnis

Anbefalte innlegg

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men en 6505 + kabinett + attenuator hadde kommet på 12-13 lapper, og vet ikke helt hvorvidt jeg hadde godtatt den prisforskjellen på 8000-9000kr ...
Ingen grunn til at du skulle trenge attenuator på 6505 og ikke Valveking.

Kjøper du komboen er det 10 watts forskjell, og selv om det er snakk om toppen er ikke forskjellen så dramatisk.

Så stryk attenuatoren og si en forskjell på ca. 3000 kr ved kombo, og 6000 kr ved topp+212.

Det er etter min mening ikke allverden når det er snakk om en budsjettforsterker, og et kompromiss du ikke ble fornøyd med, mot "the real deal".

Har du sjangsen til å hente den komboen som blir solgt her på forumet, og sende Valvekingen i retur, ville jeg personlig heller gjort det.

edit: Ser nå at du sannsynligvis ikke har muligheten til å kjøpe den komboen, så stryk det. =p

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konnis, kom hjem til meg så skal du få høre forskjellen på en 6505+ og en valveking. De kan ikke sammenlignes. Valvekingen kommer aldri til å bli en 6505. Uansett.

Og Innos. Man klarer seg uten en attenuator på begge ampene. Men det er stoooor forskjell i lyd fra 6505 til valveking. Jeg synes valvekingen er en svak 50w amp. Valvekingen min kjører jeg på nesten fult og får ikke vondt i ørene. Men 6505+'en kjører jeg på 2, og det er ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, kom over et herlig alternativ nå, hvis jeg finner ut at jeg skal bytte bort Valvekingen.

http://www.peavey.com/products/browse.cfm/...%3B112Combo.cfm

Noen som vet når 6505+ 112-kombo kommer til Norge, og hvor mye den vil koste? Litt kjapp hoderegning og beregninger sier meg at den kommer til å ligge rett over 7000kr..

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Importøren (Norsk Musikk, btw) sa den kom forhÃ¥pentligvis over sommeren, og at den kom til Ã¥ ligge pÃ¥ 8000kr. SÃ¥ nÃ¥ har jeg noen valg:

1. Ha Valvekingen til i høst, selge denne og kjøpe 6505+ kombo

2. kjøpe kabinett (Harley Benton 2x12, V30) til Valvekingen, ha dette til høsten, selge og kjøpe 6505+ kombo

3. bruke angrerett på Valveking og lete videre etter ny amp nå

merka et stort problem på øving.. forsterkeren stod ganske midt i rommet, og da merka jeg at bassen rett og slett ble.. flubby? Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men virka som det var en slags repeat-funksjon på høytallerelementet, altså at bassen ble værende. Utrolig dårlig til å forklare, skal prøve å spille inn lydklipp! :P

edit: ikke tenk på spillinga eller noe, og ja, gitaren er ustemt. anyways: test valveking.wma - 0.39MB

Ja, altså, rundt 0:20 og utover hører dere hva jeg mener.

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.